Pisaliśmy wczoraj, że w Polsce można już zamawiać Renault Rafale – najnowszego SUV-a coupe francuskiej marki operującego w segmencie D. Cena bazowa samochodu wzbudziła Wasze zainteresowanie, a w niektórych nawet entuzjazm. Rozwijamy więc temat i prezentujemy standardowe wyposażenie obu wersji, jakie na początek zaoferowano w Polsce.
Wersja Techno w Polsce ma w seryjnym wyposażeniu:
– nadwozie jednokolorowe
– obudowy lusterek bocznych w kolorze czarnym
– felgi aluminiowe 20″ o wzorze Sonic
– szyby przednie barwione, akustyczne i tylne przyciemniane
– język polski w menu systemu infotainment
– elektroniczną instrukcję pojazdu w systemie multimedialnym
– funkcję łączności z usługami on-line na 5 lat
– openR link 12″ DAB obejmujący nawigację, usługi Google oraz zestaw audio Arkamys z 6 głośnikami
– system multi-sense (3. generacji) z funkcją living lights
– zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym ekranem TFT
– gniazdo 12V + 2 gniazda USB-C z przodu + 2 gniazda USB-C z tyłu
– ładowarkę indukcyjną
– kierownicę pokrytą tworzywem Fraganza (TEP)
– tapicerkę materiałową łączoną z elementami skóry ekologicznej szaro-czarną
– podgrzewaną przednią szybę
– podgrzewaną tylną szybę
– podgrzewaną kierownicę
– podgrzewane fotele przednie
– nawiewy dla pasażerów z tyłu
– lusterko wewnętrzne do obserwowania dzieci z tyłu
– osłony przeciwsłoneczne z oświetleniem LED
– wysoką konsolę między przednimi fotelami z podłokietnikiem
– szyby przednie sterowane elektrycznie
– szyby tylne sterowane elektrycznie
– system air quality (filtr PM 2.5, funkcja oczyszczania powietrza w kabinie)
– tylną kanapę dzieloną 40/20/40 z regulacją pochylenia oparcia
– tapicerkę materiałową
– centralny zamek
– kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach
– przednie zagłówki standardowe
– fotele przednie regulowane w 6 kierunkach
– klimatyzację automatyczną dwustrefową
– czujnik deszczu i zmierzchu
– kierunkowskazy sekwencyjne
– funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
– trzecie światło stopu
– światła tylne LED z efektem włókien 3D
– lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
– oświetlenie ambientowe wnętrza
– światła do jazdy dziennej LED
– światła przednie full LED Adaptive vision + AFS
– oświetlenie wnętrza LED z włącznikiem dotykowym
– elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne
– kierunkowskazy w lusterkach bocznych
– łopatki za kierownicą
– zestaw do naprawy uszkodzenia opony
– system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
– czujniki parkowania tył, przód, bok
– system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
– wskaźnik zmiany biegu (GSI)
– tryb eco drive
– aktywny regulator prędkości (ACC)
– system kontroli zmęczenia kierowcy (DAA)
– automatyczny elektromechaniczny hamulec postojowy
– aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)
– przygotowanie do montażu alkotestu
– system ostrzegający pieszych (AVAS)
– systemy automatycznej regulacji prędkości (OSP/TSR/ISA)
– system multi collision brake (MCB)
– system my safety shield
– kamerę cofania
– pasy bezpieczeństwa trzypunktowe
– mocowanie fotelika ISOFIX
– ABS
– AFU
– połączenie alarmowe eCall
– system kontroli ciśnienia w oponach (pośredni)
– przygotowanie do montażu alarmu
– poduszki powietrzne boczne, kurtynowe
– poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz centralna
– pasy bezpieczeństwa z przodu z regulacją wysokości
– ESP z systemem Trailer Stability Assist (TSA), Hill Assist i Hill Descent Control
– 3 zagłówki dla pasażerów z tyłu
– czujnik niezapięcia pasów bezpieczeństwa
– akumulator trakcyjny 2 kWh
Wersja esprit Alpine w Polsce ma w seryjnym wyposażeniu wszystko to, co powyżej, plus dodatkowo (albo w zamian):
– ozdobną listwę progu bagażnika
– pakiet stylistyczny nadwozia esprit Alpine
– felgi aluminiowe 20″ Castellet
– gniazdo 12V + 2 gniazda USB-C z przodu + 4 gniazda USB-C z tyłu
– kierownicę Alpine pokrytą tworzywem Fraganza (TEP)
– tapicerkę z Alcantary łączona ze skórą ekologiczną TEP czarno-niebieska
– ozdobne listwy progowe
– pakiet stylistyczny wnętrza esprit Alpine
– elektrycznie otwierana klapa bagażnika
– przednie zagłówki z regulacją portfelową
– system wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB)
– funkcję bezpiecznego wysiadania (OSE)
– system 4Control advanced
– system kontroli martwego pola (BSW)
Przypomnijmy, że w Polsce ceny wersji Techno startują z poziomu 192.900 zł, zaś wersji esprit Alpine z poziomu 210.900 zł.
Opcjonalnie w Polsce można dokupić:
> do wersji Techno:
– system 4Control advanced – za 7.000 zł
– pakiet safety (funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE), system kontroli martwego pola (BSW) oraz system wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB)) – za 2.000 zł
– pakiet power tailgate (elektrycznie otwierana klapa bagażnika oraz ozdobna listwa progu bagażnika) – za 2.100 zł
– zapasowe koło dojazdowe – za 700 zł
– opony całoroczne – dopłata w wysokości 1.000 zł
– panoramiczny szklany dach solarbay® – za 7.000 zł
– zestaw 11 głośników premium + subwoofer oraz system nagłośnienia premium Harman Kardon 485 W – za 4.500 zł
– dwukolorowe lakierowanie samochodu – za 3.000 zł
> do wersji esprit Alpine:
– fotele przednie regulowane elektrycznie z pamięcią ustawień i regulacją lędźwiową z masażem dla kierowcy – za 3.500 zł
– wyświetlacz Head-Up 9,3″ na przedniej szybie – za 3.000 ł
– pakiet driving (światła przednie full LED Matrix vision, system active driver assist oraz inteligentny aktywny regulator prędkości) – za 6.000 zł
– pakiet city premium (czujniki parkowania tył, przód, bok + Hands Free Parking, kamera 3D 360°, elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne z pamięcią oraz oświetlenie podłoża logotypem Renault z lusterek bocznych) – za 4.000 zł
– panoramiczny szklany dach solarbay® – za 7.000 zł
– zestaw 11 głośników premium + subwoofer oraz system nagłośnienia premium Harman Kardon 485 W – za 4.500 zł
– dwukolorowe lakierowanie samochodu – za 3.000 zł
– zapasowe koło dojazdowe – za 700 zł
– opony całoroczne – dopłata w wysokości 1.000 zł
Oczywiście do tego wszystkie dojść jeszcze mogą (acz nie muszą) koszty lakierów. W Polsce gama jest nieprzesadnie bogata, nieco uboższa dla Techno, wzbogacona dla esprit Alpine. Za lakiery, poza niewymagającymi dopłaty standardowymi, dopłacić trzeba różnie – od 3.000 z przez 3.800 zł aż po 7.500 zł. Felgi i tapicerki, póki co, są w Polsce takie, jak podano wyżej i innych opcji producent nie oferuje. Podejrzewam, że zmieni się to wraz z upływem czasu.
No to teraz pozostaje tylko znaleźć dealera i zamawiać ;-) Kto będzie pierwszy w Polsce?
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze