Firmy Renault i Tan Chong Motors podpisały umowę montażu Fluence w Malezji. Renault rozbuduje swoją sieć dystrybucji w tym kraju, aby wesprzeć wzrost sprzedaży. Porozumienie to oznacza nowy etap w rozwoju Renault w Azji Południowo-Wschodniej.
Gilles Normand, dyrektor Renault ds. operacji w regionie Azji-Pacyfiku i Dato Tan Heng Chew, prezes Tan Chong Motors Holdings Berhad i dyrektor operacyjny Tan Chong Group, podpisali umowę dotyczącą produkcji Fluence w Malezji.
Umowa ta pozwoli Renault na umocnienie pozycji i popularności marki w Malezji i szerzej – w Azji Południowo-Wschodniej, regionie przedstawiającym dla Grupy duży potencjał rozwoju. Malezja, której gospodarka jest trzecią w tym regionie po Tajlandii i Indonezji, osiąga od 30 lat średnio ponad 5-procentowy wzrost roczny. Poziom życia należy do jednego z najwyższych w Azji Południowo-Wschodniej. W 2013 roku tamtejszy rynek samochodowy odnotował wzrost o ponad 5%, a łączna sprzedaż wyniosła 645 tys. samochodów.
Aby wesprzeć wzrost sprzedaży, Renault rozbuduje swoją sieć w tym kraju do 25 dealerów w roku 2016. Firma rozpoczęła budowanie popularności swojej marki w Malezji od samochodów sportowych, w szczególności Mégane RS, sprzedawanego na tutejszym rynku od 2010 roku oraz Clio RS, które zostało zaprezentowane podczas Grand Prix Malezji. Dostępny jest również model Koleos. Grupa korzystała dotychczas z doświadczenia firmy Tan Chong Motors, znanej z wysokiej jakości usług, która jest partnerem marki od 2003 roku.
Wprowadzenie Fluence stanowi pierwszy etap procesu przyspieszania rozwoju Renault w Malezji.
Fluence, cieszące się zasłużoną reputacją niezawodnego i solidnego samochodu, jest tym modelem, który ma umożliwić Grupie Renault podbój pozaeuropejskich rynków, na których popularne są modele trójbryłowe. Drugi etap przewiduje wprowadzenie na tamtejszy rynek innych samochodów odpowiadających jego potrzebom.
Bardzo się cieszymy, że możemy umocnić naszą współpracę z partnerem Nissana – firmą Tan Chong Motors, z którą Renault współpracuje od ponad 10 lat. Porozumienie to oznacza nowy etap rozwoju Renault w Malezji. Mamy ambitny plan uplasowania Renault w pierwszej trójce europejskich producentów pełnych gam samochodów do roku 2018 – oświadczył Gilles Normand.
W chwili gdy malezyjski rynek samochodowy otwiera się coraz bardziej na zagranicznych producentów samochodów, a także biorąc pod uwagę współpracę z Nissanem, cieszymy się z tego porozumienia z wielką marką europejską, jaką jest Renault – podkreślił Dato Tan Heng Chew.
Renault
Grupa Renault, działająca na rynkach 118 krajów, projektuje, opracowuje, produkuje i sprzedaje modele samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych pod trzema markami: Renault, Dacia i Renault Samsung Motors.
Aby sprostać nowym wyzwaniom ekologicznym i ekonomicznym, stojącym przed przemysłem motoryzacyjnym, Grupa przyjęła dwukierunkową strategię działania: udoskonalanie istniejących technologii z wprowadzaniem nowych generacji silników o niskiej emisji CO2 oraz wdrażanie przełomowego projektu samochodów o zerowej emisji. Renault dysponuje pełną gamą samochodów o zerowej emisji, obejmującą: Kangoo Z.E., Twizy oraz ZOE. Dzięki tej ofercie innowacyjne rozwiązania znajdują się w zasięgu możliwości szerokich rzesz użytkowników. Wraz ze swym partnerem Nissanem, Renault stawia sobie za cel zdobycie pozycji światowego lidera w dziedzinie masowej sprzedaży pojazdów o zerowej emisji.
Więcej informacji na http://www.renault.com/
Tan Chong Motors
Tan Chong Group specjalizuje się w montażu i dystrybucji samochodów, ale także w obsłudze posprzedażnej, finansowaniu i ubezpieczeniach.
Tan Chong Group jest wyłącznym dystrybutorem Nissana i Renault w Malezji.
Renault rozpoczyna produkcję Fluence w Malezji
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze