Renault Trucks unowocześnia swoje gamy T, T High, C i K w 2021 roku, wprowadzając znaczną poprawę w zakresie komfortu jazdy, komfortu na pokładzie, bezpieczeństwa i produktywności. To najważniejsza ewolucja od czasu całkowitego odnowienia tych gam modelowych w 2013 roku.
Odważniejszy wygląd zewnętrzny
W 2021 roku Renault Trucks zmienia wygląd zewnętrzny swoich pojazdów, przyjmując bardziej asertywny styl, szczególnie w zakresie reflektorów, które zostały zmniejszone w celu zwiększenia lakierowanej powierzchni dolnej części nadwozia. Nowy grill w formacie plastra miodu dopełnia bardziej nowoczesnego, eleganckiego wyglądu Renault Trucks 2021.
Poprawiony komfort na pokładzie i podczas jazdy
Nowa wielokierunkowa kolumna kierownicy
Pojazdy są wyposażone w nową, regulowaną w trzech osiach kolumnę kierownicy. Pozwala to kierowcom na przyjęcie najbardziej odpowiadającej im pozycji za kierownicą, dostosowanej do ich budowy ciała, wymagań trasy lub osobistych preferencji. Kolumna jest regulowana za pomocą jednego sterownika nożnego, aby ustawić zarówno pozycję, jak i pochylenie kierownicy. Regulacja obiema rękami na kierownicy i natychmiastowe blokowanie zapewniają zarówno precyzję, jak i bezpieczeństwo.
Nowe siedzenia modułowe
Ponieważ kierowca samochodu ciężarowego spędza za kierownicą średnio dziewięć godzin dziennie, siedzenia muszą pozostawać wygodne przez cały okres eksploatacji pojazdu i być dopasowane do każdego kierowcy. W związku z tym Renault Trucks przeprojektowało swoją gamę foteli i oferuje teraz gamę modułową zapewniającą pełną elastyczność w zakresie ustawień, wyboru kombinacji i opcji. Producent wprowadził również nowe materiały tekstylne, zaprojektowane tak, aby wytrzymać wiele przypadków wsiadania i wysiadania z kabiny każdego dnia. Opcjonalnie dostępna jest również wersja skórzana.
Zwiększona pojemność schowków
Wersja Renault Trucks T, T High, C i K z 2021 roku oferuje również nowe rozwiązania w zakresie przechowywania. Renault Trucks dodał uchwyt na tablet i smartfon umieszczony w miejscu łatwo dostępnym dla kierowcy, zapewniający dostęp do kilku urządzeń jednocześnie i ładowanie ich przez dwa gniazda USB-C. Dodano również nową szufladę na dokumenty A4. Po stronie pasażera pojazdy posiadają dwa schowki o łącznej pojemności 7 litrów (w tym 2-litrowy chłodzony).
Przeprojektowana część sypialna typu home-from-home
Ciężarówka to nie tylko narzędzie pracy kierowcy, ale także miejsce odpoczynku i snu. Dlatego jakość łóżka ma kluczowe znaczenie. Z myślą o dobrym samopoczuciu kierowcy i zwiększonej żywotności wyposażenia, Renault Trucks zwiększyło grubość materaca leżanki „Serenity” o 13% i podwoiło liczbę sprężyn, zapewniając optymalne podparcie dzięki lepszemu rozłożeniu ciężaru ciała. Opcjonalnie można dodać zmywalną nakładkę na materac z pianki memory. Materac jest oddzielony od podstawy, co pozwala na użycie dopasowanego prześcieradła.
Aby zwiększyć wygodę, w okolicach leżanki dodano również dwa gniazda USB-C, aby ułatwić ładowanie urządzeń elektronicznych, jednocześnie utrzymując je w zasięgu kierowcy w okresach odpoczynku. Wreszcie, aby poprawić jakość dźwięku w kabinie, Renault Trucks nawiązało współpracę z francuskim producentem Focal w zakresie dostaw sprzętu hi-fi i głośników.
Zwiększone bezpieczeństwo kierowców, ich ładunków i użytkowników dróg
Wysoki poziom bezpieczeństwa kierowców i użytkowników dróg również był głównym celem rozwoju Renault Trucks T, T High, C i K. Nowe Renault Trucks T, T High i C są standardowo wyposażone w światła LED. Ponieważ emitowane przez nie światło jest bliżej światła naturalnego, reflektory LED zapewniają kierowcom lepsze postrzeganie kontrastów i kolorów. Poprawia to znacznie widoczność w nocy, a tym samym korzystnie wpływa na bezpieczeństwo. Kolejną zaletą technologii LED jest jej niezawodność i długowieczność. Żywotność źródła LED jest do trzydziestu razy dłuższa niż w przypadku zwykłej żarówki.
Dodatkowe światła LED zostały również umieszczone po wewnętrznej stronie drzwi, aby podświetlić próg drzwi, zwiększając bezpieczeństwo kierowcy podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu w nocy.
Aby zapewnić optymalne bezpieczeństwo kierowców, ich ładunków i użytkowników dróg, dostępnych jest również szereg opcji, w tym mechaniczne urządzenie antywłamaniowe (zamek bezpieczeństwa), kamery i czujniki obecności, a także drzwi wizyjne zapewniające doskonałą widoczność pieszych i rowerzystów.
Wreszcie, awaryjne uruchamianie hamulca postojowego zmniejsza ryzyko nieoczekiwanego ruchu pojazdu, gdy kierowca opuszcza kabinę, automatycznie aktywując blokadę kół w celu zatrzymania ciężarówki.
Zmniejszone zużycie paliwa i zoptymalizowana konserwacja
3% oszczędności paliwa
Po pierwsze, poprawiono aerodynamikę kabiny wokół przedniego grilla i dodano przedłużenia nadkoli, aby poprawić przepływ powietrza.
Po drugie, pojazdy zostały wyposażone w nową technologię, która jeszcze bardziej obniża zużycie paliwa. Obejmują ona nową wersję predykcyjnego tempomatu Optivision oraz zoptymalizowany tempomat z dwoma trybami jazdy do wyboru. „Eco on” jest trybem domyślnym i optymalizuje zużycie paliwa poprzez regulację przyspieszenia, zmiany biegów, tempomatu i hamowania, podczas gdy „Eco off” umożliwia kierowcy zmianę trybu jazdy. Wskaźnik dostarcza kierowcom informacji w czasie rzeczywistym o ich stylu jazdy; im większa liczba listków na wskaźniku (znamy to także z osobowych aut Renault), tym bardziej ekonomiczna jazda.
Nowa funkcja „Pulse and Glide” dodatkowo obniża zużycie paliwa, utrzymując prędkość pojazdu w pobliżu wartości zadanej tempomatu (+/- 2 km / h).
Wreszcie, nowe pojazdy Renault Trucks T i T High są standardowo wyposażone w opony klasy A, najbardziej wydajne na rynku pod względem oszczędności paliwa.
Zoptymalizowana konserwacja dzięki Excellence Predict
Firma Renault Trucks opracowała nową technologię umożliwiającą regularną aktualizację oprogramowania pojazdu – w czasie dogodnym dla klienta – bez konieczności pojawiania się w warsztacie. Ta nowa technologia jest częścią oferty serwisowej „Excellence Predict”, która umożliwia producentowi podjęcie działań zanim wystąpi awaria, a tym samym zapewnia klientom większy spokój ducha, gwarantując ciągłą dostępność pojazdu.
W praktyce oferta „Excellence Predict” zapewnia:
– połączony plan konserwacji, który jest idealnie dostosowany do użytkowania pojazdu
– monitorowanie głównych elementów zużywających się, takich jak akumulator, tarcze sprzęgła i klocki hamulcowe
– innowacyjna technologia zapobiegania awariom w czasie rzeczywistym dla 80% komponentów, które mogą prowadzić do przestojów
– zbiorowa i oparta na współpracy między Renault Trucks i jego siecią działalność, umożliwiająca proaktywne zarządzanie serwisem pojazdów. Planowanie zgrupowanych interwencji optymalizuje przestoje.
Racjonalizacja wizyt warsztatowych dzięki zdalnym usługom aktualizacji
Ponadto eksperci w sieci Renault Trucks są w stanie przeprowadzić wstępną diagnostykę, aktualizacje funkcjonalności i zdalne regulacje pojazdów. Zmniejsza to liczbę wizyt w warsztacie i optymalizuje spotkania.
Wydłużone okresy wymiany oleju do 150.000 km
W zależności od użytkowania i przebiegu, okresy wymiany oleju w pojazdach wyposażonych w 13-litrowe silniki Euro VI można wydłużyć do 150.000 km lub 18 miesięcy, co skutkuje niższymi zakontraktowanymi kosztami konserwacji (robocizna i części), zoptymalizowanymi harmonogramami przeglądów z mniejszą liczbą postojów serwisowych i dodatkowymi oszczędnościami paliwa.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault Trucks
Najnowsze komentarze