1 105 Y1 1 162 Y2 1 121 Z 1 115 Z1 611 Z2 937 1 803 Z3 1 716
Szerokość z tyłu na wys. 100mm od progu bagażnika
Szerokość pomiędzy nadkolami kół
Wysokość przestrzeni bagażowej
Długość użytkowa przestrzeni bagażowej
Długość przestrzeni bagażowej wzdłuż podłogi
ze złożonymi siedzeniami tylnymi
Długość: pedały – oparcie tylnego siedzenia
Benzyna | Diesel | ||||
1,6 16V | 1,5 dCi 70 KM | 1,5 dCi 85 KM | 1,5 dCi 105 KM | 1,5 dCi 105 KM | |
Typ fabryczny | KW0DB5 | KW0VB5 | KW0BB5 | KW0CB6 | KW0FB6 |
Norma czystości spalin | EURO4 | EURO4 | EURO4 | EURO4 | EURO4 |
Ilość miejsc | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SILNIK |
|
|
|
|
|
typ | K4M | K9K | K9K | K9K | K9K |
Pojemność skokowa (cm3) | 1 598 | 1 461 | 1 461 | 1 461 | 1 461 |
Typ wtrysku | Wielopunktowy | Bezpośredni (turbo) Common Rail | Bezpośredni (turbo) Common Rail | Bezpośredni (turbo) Common Rail | Bezpośredn i (turbo) Common Rail |
paliwo | Eurosuper | ON | ON | ON | ON |
Liczba cylindrów / zaworów | 4 / 16 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 |
Filtr cząstek trwałych | – | – | – | – | tak |
Moc maks. kW WE (KM DIN) | 78 (105) | 50 (70) | 63 (85) | 78 (105) | 76 (105) |
Maks. Moment obr.. Nm (obr/min) | 148 (3750) | 185 (1750) | 200 (1750) | 240 (2000) | 240 (2000) |
Skrzynia biegów |
|
|
|
|
|
typ | JR5 | JR5 | JR5 | TL4 | TL4 |
Ilość biegów | 5 | 5 | 5 | 6 | 6 |
UKŁAD KIEROWNICZY |
|
|
|
|
|
Średnica nawracania m.krawężnikami | 10,5 | 10,5 | 10,5 | 10,5 | 10,5 |
Ilość obrotów koła kierownicy (ze wspomaganiem) | 3,2 | 3,2 | 3,2 | 3,2 | 3,2 |
KOŁA |
|
|
|
|
|
opony | 195/65 R15 LI91 | 195/65 R15 LI91 | 195/65 R15 LI91 | 195/65 R15 LI91 | 195/65 R15 LI91 |
UKŁAD HAMULCOWY |
|
|
|
|
|
Hamulce tarczowe z przodu (mm) | 280 | 280 | 280 | 280 | 280 |
Z tyłu : bębnowe (B) lub tarczowe(mm) | 274 | 274 | 274 | 274 | 274 |
OSIĄGI |
|
|
|
|
|
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 147 | 158 | 170 | 169 |
0 – 100 km/h (s) | 13,0 | 19,6 | 16,0 | 13,0 | 13,2 |
V1000 (km/h) |
|
|
|
|
|
Na 1. biegu | 7,15 | 8,34 | 8,05 | 7,92 | 7,92 |
2. biegu | 13,01 | 15,15 | 14,66 | 15,15 | 15,15 |
3. biegu | 19,12 | 23,52 | 22,71 | 22,31 | 22,31 |
4. biegu | 24,28 | 32,00 | 30,89 | 30,26 | 30,26 |
5. biegu | 29,86 | 41,11 | 40,66 | 38,66 | 38,66 |
6. biegu | – | – | – | 46,22 | 46,22 |
Benzyna | Diesel | ||||
1,6 16V | 1,5 dCi 70 KM | 1,5 dCi 85 KM | 1,5 dCi 105 KM | 1,5 dCi 105 KM | |
ZUŻYCIE PALIWA wg normy WE |
|
|
|
|
|
emisja CO2 (g/km) | 191 | 138 | 140 | 146 | 151 |
W cyklu miejskim (l/100 km) | 10,6 | 5,8 | 5,9 | 6,4 | 6,4 |
W cyklu pozamiejskim (l/100 km) | 6,3 | 4,9 | 5,0 | 5,0 | 5,3 |
W cyklu całkowitym (l/100 km) | 7,9 | 5,2 | 5,3 | 5,5 | 5,7 |
POJEMNOŚĆ |
|
|
|
|
|
Zbiornika paliwa (l) | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 |
MASA (kg) |
|
|
|
|
|
Własna pojazdu gotowego do jazdy | 1398 | 1389 | 1389 | 1430 | 1430 |
Dopuszczalna masa całkowita (DMC) | 1924 | 1954 | 1954 | 1944 | 1982 |
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu z przyczepą | 2974 | 2956 | 2964 | 2994 | 3032 |
Masa przyczepy niehamowanej | 737 | 732 | 732 | 750 | 750 |
Masa przyczepy hamowanej | 1050 | 1002 | 1010 | 1050 | 1050 |
– Data powstania zakładów: 1969 rok
– Dyrektor: Christian Michel
– Zatrudnienie: 2 849 pracowników na dzień 31.12.2006
– Działalność: zakład blacharsko-montażowy
– Powierzchnia: 82,6 ha, w tym 23 ha pod dachem
PRODUKCJA
– od momentu uruchomienia zakładów w 1969 roku, wyprodukowano w nich 13 różnych modeli, tj. ponad 4 mln pojazdów (łącznie 4 004 986 samochodów wyprodukowanych do końca 2006 roku)
– produkowane modele: Kangoo, Kangoo Express, Kubistar
– ilość linii montażowych: 1
– certyfikat dla zakładu: ISO 14001, ISO 9001, Znak SMS i RHP
– wielkość produkcji (w sztukach) – Kangoo:
1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | |
Łączna produkcja | 117 940 | 219 558 | 229 209 | 245 639 | 230 863 | 212 400 | 224 031 | 231 686 | 218 770 | 199 084 |
– udział wersji osobowych i dostawczych oraz wielkość produkcji dla marki Renault i Nissan (w sztukach)
| 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 |
Produkcja – wszystkie samochody | 245 639 | 230 863 | 212 400 | 224 031 | 231 686 | 218 770 | 199 084 |
Współczynnik osobowe / dostawcze | 48% / 52% | 46% / 54% | 48% / 52% | 50% / 50% | 53% / 47% | 52% / 48% | 48% / 52% |
Kangoo | 234 889 | 230 863 | 212 400 | 218 060 | 223 874 | 211 852 | 193 141 |
Kubistar |
|
|
| 5 971 | 7 812 | 6 918 | 5 943 |
HISTORIA – ważne daty
1969 Budowa zakładów w Maubeuge przez Société des Usines Chausson (SUC) – 2 jednostki produkcyjne: tłocznia i blacharnia
1971 Budowa trzech wydziałów (lakiernia, montownia, prace wykończeniowe) w pobliżu zakładu. Struktura własnościowa Chausson Carrosserie: SUC 52%, Renault 24%, Peugeot 24%
1972 Pierwszy samochód: Renault 15.
Zmiana struktury prawnej: Chausson Carrosserie przejmuje tłocznię i blacharnię.
1977 Renault wykupuje udziały Peugeot w Chausson Carrosserie
1978 Renault wykupuje udziały SUC – Chausson Carrosserie staje się spółką zależną Renault
1981 Chausson Carrosserie zmienia nazwę na MCA (Maubeuge Construction Automobile)
1993 Renault podejmuje decyzje o produkowaniu Kangoo wyłącznie w Maubeuge
1994 Początek modernizacji i rozbudowy (np: inwestycje w wydział pras)
1997 MCA przejmuje Dyrekcja Samochodów Dostawczych (DVU) grupy Renault
2003 Produkcja Kubistara
2007 Decyzja o uruchomieniu produkcji Nowego Kangoo
PRODUKOWANE MODELE – daty początku – końca produkcji
Renault 15 1972-1979
Renault 17 1973-1979
Renault 12 1976-1980
Renault 4F 1977-1978
Renault Fuego 1979-1985
Renault 18 1979-1985
Renault 9 1982-1985
Renault 11 1985-1986
Renault 21 (w tym Medaillon) 1986-1990
Renault 19 (w tym kabriolet) 1988-1992
Renault Express 1989-2000
Renault Kangoo (w tym Kubistar) 1997-…
Renault Nowe Kangoo 2007-…
Źródło: Renault Polska
Nowe Kangoo – bardziej praktyczne i komfortowe.
Najnowsze komentarze