W czerwcu Renault z liczbą 3.336 zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych znalazło się na piątym miejscu w Polsce. Pierwsze pół roku to 15.746 zarejestrowanych modeli osobowych i dostawczych Renault, co daje wynik o 7,15% wyższy w porównaniu do pierwszego półrocza roku 2022. Rośnie sprzedaż elektrycznych samochodów Renault – wzrost o 26%.
Najlepiej sprzedającymi się modelami Renault w pierwszej połowie roku były kolejno: Renault Captur, Clio, Trafic osobowy i Arkana. Rośnie popularność modelu Captur, którego w pierwszym półroczu tego roku wydano 1968 sztuk, a na który decyduje się ponad połowa klientów indywidualnych. Najczęściej są to wersje techno TCe 90 – 42% mixu sprzedaży.
Trafic osobowy jest numerem jeden w segmencie minibusów na polskim rynku, w pierwszym półroczu tego roku znalazł 1.731 nabywców, z czego 84% to zakupy do firm. W pierwszym półroczu wydano 1207 modeli Renault Arkana, w przypadku tego modelu ponad 20% klientów wybiera wersję RS Line, a 35% wersję full hybrid. Austral w pierwszej połowie tego roku znalazł 606 nabywców, najwięcej zamówień było w maju i czerwcu. Co piąty klient wybierający Renault Austral decyduje się na najwyższą wersję: iconic esprit Alpine (20% z całej sumy zamówień od początku roku).
Zobacz także: Nowe Renault Arkana 2023 FL znamy cennik. Uproszczona gama i nowe wyposażenie
Renault Master liderem
Po raz kolejny Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych. Od stycznia do czerwca br. zarejestrowano 6.852 samochody dostawcze, co daje marce 21,51% udziału w rynku. Renault Master od 2018 roku utrzymuje pozycję lidera wśród samochodów dostawczych do 3,5 t.
W pierwszym półroczu tego roku wydano 5.375 Masterów. W pierwszym półroczu zarejestrowano również 698 samochodów Trafic w wersji dostawczej, co pozwala zająć drugą lokatę w segmencie. Model Express, który jest chwilowo niedostępny, zyskuje od czerwca nowych klientów i z 636 sztukami zajmuje 4 miejsce w rankingu.
Od 14 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych w Polsce, mierzonym liczbą podwozi – udział marki w tym podsegmencie to 44%. Z kolei według statystyk własnych, obejmujących wszystkie modele użytkowe, w pierwszym półroczu sprzedanych zostało 4885 samochodów modyfikowanych.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze