Polski oddział firmy z siedzibą w Katowicach podpisał ostatnio kontrakt na transport LPG dla krajowej sieci stacji paliw. Przygotowując się do realizacji kontraktu zakupiono dziesięć nowych ciężarówek marki Renault, z czego siedem ciągniki siodłowe Premium 430.19 T Pozostałe to dwuosiowe Midlum 270.18 Heavy i dwa trzyosiowe podwozia Premium 430.26 S 6×2 D. Borys Gierka prokurent firmy Hoyer Polska twierdzi, że jednym z argumentów przekonującym do zakupu ciężarówek marki Renault była bardzo dobrze rozwinięta sieć serwisowa i jakość świadczonych tam usług. Niebagatelne znaczenie miał także niski ciężar własny, który w przypadku ciągników siodłowych Premium należy do najniższych wśród dostępnych z kabiną sypialną. Ciężar ciągnika zestawionego z naczepo-cysterną jest istotny ze względu na dopuszczalne obciążenie osi napędowej. Premium o rozstawie 3,9 m i odległości sworznia królewskiego siodła 820 mm łatwo balansuje obciążenie powstające na siodle. Nośność osi kierującej ciągnika wynosi 7,1 t przy 11,5 t nacisku na oś napędową. Podwozie trzyosiowe zostało wyposażone w osie o nośności 8, 11,5 i 7,5 t (wleczona). W przypadku dwuosiowego Midlum nośności wynoszą odpowiednio 7,1 i 11,5 t.
Wyposażenie ciężarówek zakupionych przez firmę Hoyer Polska jest bogatsze od standardowej oferty Renault Trucks. Ciągniki Premium otrzymały m.in. pełny układ EBS tzn. wyposażony w ABS, EBA (wspomaganie hamowania awaryjnego), ASR z funkcją kontroli momentu obrotowego podczas zwalniania, harmonizacja hamulców ciągnika i naczepy, asystent ruszania pod górę (Hill Start Aid), alarmy stanu hamulców, kontrola spięcia naczepy oraz ESP (kontrola toru jazdy i zabezpieczenie przed przewróceniem).
Trójosiowe podwozia zostały przystosowane do ciągnięcia przyczepy. Tylna (wzmocniona) poprzeczka ramy z sprzęgiem Rockinger 400 G150 spełnia warunki techniczne przewidziane w zestawach o DMC 60 t.
Modele Premium napędzane są przez 439-konne silniki 11 DXi Euro-5 EEV o maksymalnym momencie obrotowym 2080 Nm. W układzie napędowym zastosowano zrobotyzowane skrzynie biegów Optidriver + zintegrowane z hamulcem silnikowym Optibrake. Midlum napędza 280 konny (1010 Nm) 7 DXi za pośrednictwem sześciobiegowej, ręcznie sterowanej przekładni ze wspomaganiem ServoShift.
W kabinach (Global) ciągników zastosowano dwie leżanki: dolna o wymiarach (2022x780x150), górna składana (1900x750x50 mm). W podwyższanym dachu znalazła się półka pod telewizor z gniazdem 24V i uchwytami mocującymi.
Wszystkie ciężarówki posiadają interface FMS Gateway ułatwiający integrację z systemem zarządzania flotą.
Źródło: Renault Trucks Polska
Najnowsze komentarze