Grupa Renault znacznie zwiększyła swoją sprzedaż na całym świecie: +9% w porównaniu do 2022 r., z łączną liczbą 2.235.345 pojazdów w ciągu roku. Grupa zademonstrowała udaną dynamikę dzięki znacznemu wzrostowi trzech głównych marek.
- Marka Renault: wzrost o 9,4% z 1.548.748 pojazdami sprzedanymi na całym świecie w 2023 r. Renault jest najlepiej sprzedającą się francuską marką na świecie. W Europie Renault odnotowało doskonały wzrost i osiągnęło lepsze wyniki niż rynek: +19,3% w porównaniu do 2022 roku.
- Marka Dacia: wzrost o 14,7% przy 658.321 sprzedanych egzemplarzach w 2023 roku. Ten wynik jest wynikiem silnej nowej tożsamości marki Dacia, opartej na 4 filarowych modelach, z których wszystkie z których wszystkie rosną w porównaniu do 2022 roku.
- Marka Alpine: wzrost o 22,1% przy 4.328 sprzedanych pojazdach. W Europie Grupa skorzystała ze swojej ofensywy produktowej, zdobywając udział w rynku wzrost wolumenów o 18,6% na rynku o 13,9%.
- Grupa Renault awansowała na 3. miejsce wśród producentów samochodów w Europie, dzięki trzem silnym, uzupełniającym się i tworzącym wartość markom.
Sprzedaż detaliczna Grupy stanowi 65% jej całkowitej sprzedaży w pięciu głównych krajach Europy, zgodnie z polityką handlową skoncentrowaną na wartości. W marce Renault rośnie popyt na elektryfikację – hybrydową i w pełni elektryczną. W Europie marka intensyfikuje swoją ofensywę, zajmując 3. miejsce w kategorii pojazdów zelektryfikowanych dzięki Megane E-Tech Electric, który ma 2,2% udziału w rynku pojazdów w pełni elektrycznych, a także sukcesowi hybrydowych układów napędowych, na które popyt silnie wzrasta (Austral, Clio i Captur w pierwszej dziesiątce pojazdów hybrydowych w Europie).
Dacia Jogger HYBRID 140, w sprzedaży na wybranych rynkach od stycznia 2023 r., stanowi ponad 25% zamówień klientów Joggera. Dacia Spring, w 100% elektryczna, utrzymuje swoje miejsce w pierwszej trójce sprzedaży detalicznej pojazdów elektrycznych w Europie.
Marka Renault odnotowała solidne wyniki na całym świecie, osiągając sprzedaż wyższą o 9,4% (1.548.748 pojazdów) w porównaniu z poprzednim rokiem. Dumna ze swojej międzynarodowej rozpoznawalności, Renault jest najlepiej sprzedającą się francuską marką na świecie.
Renault nadal osiąga lepsze wyniki na światowym rynku lekkich samochodów dostawczych, odnotowując wzrost o 19,9% na rynku, który wzrósł o 10,4%. Jednym z najważniejszych wydarzeń Renault w 2023 r. było ujawnienie „Międzynarodowego Planu Gry 2027”, który obejmuje 8 nowych modeli w latach 2023-2027 i zapewnić ma przyszły wzrost marki na rynkach poza Europą. W 2023 r. rozwój poza Europą był napędzany głównie przez Brazylię, Turcję i Maroko.
Europa
Działalność Renault była szczególnie silna w Europie, gdzie odnotowano znaczący wzrost o 19,3% z 977.635 rejestracjami. Renault osiągnęło lepsze wyniki niż rynek europejski, który wzrósł o 13,9%: marka zyskała udział w rynku i awansowała z 5. na 2. miejsce w rankingu na europejskim rynku PC+LCV (samochody osobowe + lekkie samochody dostawcze), jednocześnie kontynuując politykę handlową opartą na wartości, w której jeden pojazd na dwa jest sprzedawany klientom detalicznym.
Do wzrostu sprzedaży przyczyniły się głównie Hiszpania (+30%), Włochy (+37%) i Wielka Brytania (+51%).
We Francji, na rodzimym rynku, Renault potwierdziło swoją wiodącą pozycję w segmencie aut osobowych (277.914 sprzedanych samochodów, +18%) i lekkich pojazdów użytkowych (112.569 sprzedanych samochodów, +13%). Clio, najpopularniejszy pojazd we Francji, stał się najlepiej sprzedającym się samochodem dzięki 111.741 zarejestrowanym egzemplarzom w 2023 r., we wszystkich kanałach sprzedaży łącznie.
Renault jest również prawdziwym europejskim liderem w segmencie lekkich samochodów dostawczych z 25,7% wzrostem na rynku, który wzrósł o 15,3%. Kangoo/Express (+32,4%) i Master (+14,5%) są liderami w swoich segmentach. To efekt polityki handlowej skoncentrowanej na wartości w połączeniu ze wzrostem udziału w rynku. Zgodnie ze swoją strategią zorientowaną na wartość, Renault przyspiesza ofensywę w segmencie C i wyższym (+26%) w Europie.
W segmencie C i wyższym w Europie marka Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 26% w porównaniu do 2022 roku, dzięki sukcesowi modeli Arkana, Austral, Espace E-Tech Hybrid i Megane E-Tech Electric.
Mix i kanały sprzedaży są korzystne: w pięciu głównych krajach w Europie marka Renault generuje ponad połowę sprzedaży na tworzącym wartość rynku klientów detalicznych. Ponadto topowe wersje, takie jak „Esprit Alpine”, cieszą się uznaniem klientów. 51% Australi i 44% sprzedaży Espace E-Tech Hybrid przypada na wersję Esprit Alpine.
Elektryfikacja: zwycięska strategia w Europie
Renault kontynuuje swoją ofensywę elektryfikacji (pojazdy hybrydowe i całkowicie elektryczne). Zdecydowane wybory technologiczne dokonane przez markę okazują się trafne, zgodnie z oczekiwaniami klientów: z jednej strony całkowicie elektryczne, z drugiej zaś hybrydowe, w celu bardziej progresywnej transformacji energetycznej. Renault przyspieszyło swój rozwój, odnotowując wzrost sprzedaży o 19,7% w ciągu jednego roku (270.362 sprzedanych pojazdów) i zajmując 3. miejsce w Europie w segmencie zelektryfikowanych samochodów osobowych.
Wolumen sprzedaży zelektryfikowanych pojazdów stanowi obecnie 39,7% sprzedaży samochodów osobowych marki. Trend ten był wspierany przez 62% wzrost sprzedaży pojazdów hybrydowych (HEV), łącznie 185.666 sztuk. Austral, Clio i Captur znalazły się wśród 10 najlepiej sprzedających się pojazdów hybrydowych w Europie.
Megane E-Tech Electric, wprowadzony na rynek w połowie 2022 r., to pojazd, który zmienił pozycję marki na rynku pojazdów całkowicie elektrycznych i pomógł jej zdobyć nowych klientów. W 2023 r. sprzedano 47.504 egzemplarzy Megane E-Tech Electric, co plasuje go w pierwszej trójce sprzedaży w swojej kategorii w Europie. W pełni elektryczne portfolio marki Renault zostanie rozszerzone w 2024 r. o Scenic’a E-Tech Electric i Renault 5.
2024: historyczny rok pod względem premier komercyjnych dla marki Renault
Rok 2024 będzie historycznym rokiem z 76 premierami nowych pojazdów:
- 2 nowe pojazdy w pełni elektryczne ze Scenic E-Tech Electric, oferującym ponad 600 km zasięgu (wg WLTP), oraz Renault 5 E-tech Electric – w pełni elektryczna ikona popu.
- 2 nowe pojazdy hybrydowe w Europie, w tym Rafale E-Tech.
- Nowe Renault Master (wersja ICE i w pełni elektryczna).
- 2 nowe pojazdy na rynkach poza Europą: Kardian i pojazd Renault Korea Motors.
W 2024 r. marka Renault będzie kontynuować wdrażanie „Międzynarodowego Planu Gry 2027”. Po Brazylii i Turcji w tym roku plan ów zostanie wdrożony w Maroku i Korei Południowej.
MARKA DACIA
W Europie Dacia sprzedała 562.890 egzemplarzy nowych aut. Marka cieszy się rosnącym powodzeniem i odnotowuje wzrost o 17,4% na rynku, który wzrósł o 13,9%. Dacia awansowała o 4 pozycje i obecnie zajmuje 11. miejsce na europejskim rynku PC+LCV. Na rynku aut osobowych Dacia dołącza do pierwszej dziesiątki w Europie.
Wynik ten jest napędzany przez nową, silną tożsamość marki określaną jako „niezbędne, fajne, solidne, przystępne cenowo i przyjazne dla środowiska pojazdy” opartą na 4 istotnych modelach, z których wszystkie odnotowują wzrost w porównaniu do 2022 roku. Wyniki te pozwoliły marce Dacia osiągnąć rekordowy udział w rynku.
- 3,8% (+0,1 p.p. w porównaniu z 2022 r.) w segmencie PC + LCV
- 4,3% (+0,1 pkt vs. 2022) w PC
Najnowsze komentarze