Ampere to nowa część grupy Renault, która wprowadzi na rynek 6 nowych modeli samochodów elektrycznych. Będzie samodzielną spółką, zajmującą się wyłącznie oprogramowaniem i elektromobilnością. To część planu Rewolucja w Renault.
Grupa Renault otwiera trzeci rozdział w swoim planie rozwoju: rozpoczyna swoją Rewolucję z ambicją stania się firmą motoryzacyjną nowej generacji. Dzięki Ampere, Grupa Renault tworzy samodzielną spółkę, która będzie pierwszym podmiotem działającym w branży pojazdów elektrycznych i oprogramowania, powstałym w wyniku zmian w sektorze OEM. Ampere będzie opracowywać, produkować i sprzedawać pod marką Renault samochody osobowe z napędem elektrycznym, wyposażone w najnowocześniejszą technologię SDV (software-defined vehicle). Ampere połączy to, co najlepsze z obu światów: know-how i aktywa Grupy Renault ze skupieniem uwagi i sprawnością działania podmiotu działającego wyłącznie w branży EV.
10.000 pracowników Ampere
Ampere, z siedzibą we Francji, będzie pełnoprawnym OEM zatrudniającym około 10 000 pracowników. Jako firma technologiczna, Ampere będzie napędzać innowacje dzięki około 3500 inżynierom, z których połowa specjalizuje się w oprogramowaniu.
6 nowych modeli Renault
6 samochodów elektrycznych Ampere będzie miało doskonałą pozycję startową w najszybciej rozwijających się segmentach w Europie, które pokryją 80% puli przychodów z rynku EV:
- segment B z nowym Renault 5 Electric i Renault 4 Electric
- segment C z Megane E-tech Electric, Scénic Electric i 2 innymi pojazdami, które zostaną zaprezentowane niebawem
. Duża część inwestycji czterech pojazdów została już zrealizowana. Ampere stawia sobie za cel wyprodukowanie około miliona pojazdów EV dla marki Renault w 2031 roku.
Ampere opiera się na 3 technologicznych filarach, co czyni go wyjątkowym w ekosystemie EV i oprogramowania:
Zaawansowany technologicznie i najbardziej konkurencyjny ślad produkcyjny: ElectriCity, już teraz jeden z głównych i najbardziej konkurencyjnych biegunów produkcyjnych EV w Europie: w 2025 roku pojazd będzie produkowany w mniej niż 10 godzin. Zdolność produkcyjna na poziomie 400 tys. sztuk od pierwszego dnia, skalowalna do 1 mln sztuk przy wykorzystaniu innych zakładów Grupy Renault, ElectriCity oferuje również unikalny lokalny ekosystem z 80% dostawców w promieniu 300 km.
Europejski łańcuch wartości EV: Ampere współpracuje z najbardziej istotnymi graczami, aby uzyskać dostęp do know-how, zabezpieczyć zrównoważone dostawy oraz uzyskać widoczność i kontrolę nad kosztami i wydajnością. Dzięki europejskiemu łańcuchowi dostaw Ampere zabezpieczy dostawy dla ponad 80 GWh wymaganych dla swoich samochodów do 2030 roku. Z 10% pokrycia łańcucha wartości EV w 2020 roku, obecnie wynosi ono ponad 30%, a do 2030 roku osiągnie 80%.
SDV – samochód definiowany programowo
Przełomowa technologia Software-Defined Vehicle (SDV): SDV to przyszłość przemysłu motoryzacyjnego, pozwalająca na ciągłe unowocześnianie samochodu w całym cyklu życia, uczenie się od jego użytkowników i utrzymywanie pojazdu powiązanego od kołyski do grobu z producentem OEM.
Qualcomm Technologies, Google i deweloperzy
Aby wprowadzić na rynek swój pierwszy otwarty i horyzontalny pojazd SDV w 2026 roku, Grupa Renault nawiązała głębokie partnerstwo z dwoma głównymi graczami technologicznymi:
Qualcomm Technologies w celu wspólnego opracowania wysokowydajnych platform obliczeniowych opartych na rozwiązaniach Snapdragon Digital® Chassis™ dla scentralizowanej architektury elektronicznej. Obejmuje to oprogramowanie typu System on Chip i warstwy niskie, a także funkcje, usługi i aplikacje samochodowe. Qualcomm Technologies lub jedna z jego spółek zależnych zamierza zainwestować w należącą do Grupy Renault firmę Ampere zajmującą się dedykowanymi rozwiązaniami elektrycznymi i oprogramowaniem
Google, z którym współpraca obejmuje opartą na systemie Android platformę Software-Defined Vehicle oraz oprogramowanie w chmurze umożliwiające stworzenie cyfrowego bliźniaka SDV.
Unikalny ekosystem SDV
Budowanie SDV w sposób horyzontalny jest unikalne w całej branży. Skraca czas i koszty rozwoju. Współpraca z Google w celu stworzenia tej otwartej platformy opartej na systemie Android pozwala firmie Ampere wykorzystać jeden z największych na świecie globalny ekosystem twórców aplikacji firm trzecich. Będą oni proponować różnorodne usługi, które wzbogacą doświadczenia użytkowników, przyspieszając jednocześnie rozwój funkcji w całym okresie eksploatacji pojazdu.
Partnerstwa te pozwolą Grupie Renault na obniżenie kosztów, poprawę efektywności, elastyczności i szybkości rozwoju pojazdów oraz zwiększenie wartości dla użytkowników końcowych dzięki ciągłym innowacjom i aktualizacjom oprogramowania.
Nowe samochody będą sukcesywnie wprowadzanie na rynek.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze