OS1 Witoszów 1
Raptem 6-kilometrowa próba rozpoczynająca rajd pewnie niejednemu kibicowi sprawiła niespodziankę. Pierwszym liderem imprezy został bowiem Leszek Kuzaj powracający do walki w Peugeocie 207 S2000. Prowizoryczne podium uzupełniły – co było do przewidzenia – inne Peugeoty. Drugi czas należał do Michała Sołowowa, a trzeci – do Tomka Kuchara, reprezentującego w tym roku barwy Peugeot Polska.
Maciej Oleksowicz, pierwszy raz startujący 207-ką, wywalczył dopiero ósmy czas odcinka.
Wśród Citroënów C2R2 najszybszy okazał się debiutujący w tym aucie Tomek Gryc. Czternasty czas w stawce, to niezłe osiągnięcie. Drugie miejsce w klasie R2B wywalczyli bracia Dobrowolscy, a trzecie Janek Chmielewski.
OS2 Michałkowa 1
Odcinek liczący sobie 12,75 km długości znowu wygrał Leszek Kuzaj. Czyżby zanosiło się na triumfalny powrót byłego mistrza? Tym bardziej, że Bryan Bouffier tym razem nie mógł specjalnie poprzeszkadzać – jedzie w Elmot-Krause Lancerem Evo IX. Drugi czas odcinka należał do Michała Sołowowa, wolniejszego od Kuziego o równe 7 sekund. Na trzecią pozycję wdarł się Kajetan Kajetanowicz, który wyprzedził czwartego w wynikach Kuchara o 0,2 sekundy.
Bracia Dobrowolscy popisali się w swoim Citroënie dziesiątym czasem próby i dzięki temu awansowali w generalce aż o sześć oczek, właśnie na dziesiątą lokatę. Drugi czas w klasie R2B wywalczył Sławek Sawicki, kolejny debiutant w Citroënie C2R2 Max. Trzeci znowu był Janek Chmielewski.
Pecha miał Maciek Lubiak. Awarii uległy hamulce jego Clio R3 i załoga Zdunek Rally Teamu musiała skorzystać z systemu SupeRally.
OS3 Kamionki 1
Najdłuższa próba rajdu, to Kamionki. Dystans 21,3 km, to sporo, jak na warunki RSMP. Triumfował na tej próbie Tomek Kuchar, awansując dzięki temu na drugą pozycję w generalce. Leszek Kuzaj, tym razem dopiero ósmy, nie oddał przewodnictwa w rajdzie. Michał Sołowow z trzecim wynikiem próby musiał się zadowolić najniższym stopniem prowizorycznego poodcinkowego podium.
Wśród załóg walczących w ramach Citroën Racing Trophy Polska znowu najszybszy okazał się Marcin Dobrowolski, który uzyskał dwunasty czas odcinka! 7,8 sekundy wolniejszy okazał się Janek Chmielewski, a trzeci czas klasy R2B wywalczył Tomek Porębski.
OS4 Witoszów 2
Po przerwie załogi powróciły na próbę Witoszów. Znowu najszybszy był Leszek Kuzaj, który pokonał kolejno Kajetanowicza (+1,5 s) i Sołowowa (+1,9 s). Kuchar uzyskał piąty czas, ale strata do Kuziego była na tyle nieduża (+2,8 s), że nie stracił drugiego miejsca w generalce. Oleksowicz z dziesiątym czasem próby zajmował po OS4 siódme miejsce w klasyfikacji łącznej.
Janek Chmielewski okazał się najszybszy wśród Citroënów C2R2. Pokonał Marcina Dobrowolskiego o 2,4 sekundy. Trzeci wynik w tej kategorii należał do Tomka Gryca.
OS5 Michałkowa 2
Tak, jak Witoszów nie wprowadził specjalnych zmian, tak na Michałkowej nie obyło się bez turbulencji. Dwa najszybsze czasy należały do samochodów klasy N4 – Subaru Imprezy Kajetanowicza i Mitsubishi Lancera Bryana Bouffiera! W efekcie Kajto wskoczył na pierwsze miejsce w generalce!!! Skąd taki obrót spraw? Kuzi wypadł z trasy i stracił dobrze ponad trzy minuty.
Maciek Oleksowicz trochę niespodziewanie błysnął trzecim czasem próby i awansował z siódmego na piąte miejsce generalki. Michał Sołowow, szósty na mecie odcinka, wciąż zajmował trzecie miejsce w klasyfikacji łącznej.
Bracia Dobrowolscy zakończyli Michałkową z dziewiątym czasem – niezłe osiągnięcie, jak na małego Citroëna! W efekcie awansowali w generalce z miejsca jedenastego na dziewiąte. Janek Chmielewski oddał im tylko 1,4 sekundy i przesunął się o oczko w górę, na dwunastą pozycję w łącznej klasyfikacji.
OS6 Kamionki 2
Dzisiejszy etap kończył powtórny przejazd przez Kamionki. Tomek Kuchar w barwach Peugeot Polska zakończył dzień zwycięstwem odcinka i awansował na lidera rajdu. Maciek Oleksowicz popisał się drugim czasem, a odcinkowe podium uzupełnił Bouffier w Mitsubishi. Michał Sołowow miał dopiero siódmy czas i spadł z trzeciej na czwartą pozycję w łącznej klasyfikacji rajdu.
Marcin Dobrowolski znowu zabłysnął dziewiątym czasem awansując przy okazji do najlepszej ósemki w generalce. Dziesiąty czas próby, drugi w klasie R2B, należał do Janka Chmielewskiego. Dzięki temu załoga Chmielewski/Gospodarczyk awansowała z dwunastej na dziewiątą pozycję w łącznej klasyfikacji imprezy. Trzeci czas odcinka w klasie R2B wywalczył Tomek Porębski.
W efekcie na koniec pierwszego dnia mamy następującą sytuację w klasyfikacji generalnej (pierwsza dziesiątka):
1. Kuchar/Dymurski, Peugeot 207 S2000, 0:44:59,8
2. Kajetanowicz/Rathe, Subaru Impreza, +0:00:01,4
3. Czopik/Lukas, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:00:23,4
4. Sołowow/Baran, Peugeot 207 S2000, +0:00:27,1
5. Oleksowicz/Obrębowski, Peugeot 207 S2000, +0:00:27,6
6. Bouffier/Panseri, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:00:43,3
7. Typa/Ciupka, Mitsubishi Lancer Evo X, +0:00:50,2
8. Dobrowolski/Dobrowolski, Citroën C2R2, +0:03:50,1
9. Chmielewski/Gospodarczyk, Citroën C2R2, +0:04:14,7
10. Kujawski/Rzemień, Renault Clio Sport, +0:04:20,3
Lider rajdu po pierwszym dniu, Tomek Kuchar, podkreślał, że po kilkumiesięcznej przerwie w startach ma wciąż sporo obaw. Uznał, że samochód oferuje ogromne możliwości, a przyczyną taki, a nie innych wyników jest po prostu „zasiedzenie” kierowcy. No cóż – jak na lidera imprezy, to całkiem nieźle się zasiedział ;-)
Najwyraźniej Kuchar się jednak rozkręca. Również Maciej Oleksowicz podkreślał ogromny potencjał Peugeota. Zawodnik wciąż się jeszcze uczy tego samochodu, ale po dwóch ostatnich odcinkach widać, że nauka idzie szybko i skutecznie ;-)
Michał Sołowow najwyraźniej traktuje Elmot-Krause jako rajd treningowy. Priorytetem dla kierowcy z Kielc są zdecydowanie Mistrzostwa Europy, w których w chwili obecnej właściciel Cersanitu prowadzi. Mimo to załoga Sołowow/Baran wciąż znajduje się w pierwszej czwórce i tanio skóry oddać nie zamierza.
Świetnie radzą sobie zawodnicy w Citroënach. Aż dwie załogi wskoczyły do pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej – to znakomity wynik!!! Również debiutanci w zgrabnych Cytrynkach radzą sobie doskonale i naprawdę błyszczą.
Jutro drugi i ostatni etap. Pewnie wieczorem zdamy Wam relację z tego, co się będzie działo na dziewięciu próbach (trzykrotnie przejeżdżane trzy odcinki: Złoty Las, Rościszów i Sokolec).
KG
Najnowsze komentarze