W pierwszej połowie 2016 roku sprzedaż modeli cabrio jest ponad dwukrotnie wyższa niż w zeszłym roku.
Trend zwiększonego zainteresowania samochodami z otwartym nadwoziem w Polsce obserwuje się od paru lat. W tym roku może zostać pobity zeszłoroczny rekord sprzedaży kabrioletów. Grupa AAA AUTO, największy dealer samochodów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej informuje, że w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku w całej Grupie sprzedano o 52% więcej aut typu cabrio niż w tym samym okresie roku poprzedniego.
„Abstrahując od tego, czy rosnąca sprzedaż aut typu cabrio to wynik coraz wyższych temperatur w Europie, popularności filmów drogi, czy wyższej stopy życiowej konsumentów, jedno jest pewne – coraz więcej osób daje się skusić romantycznej wizji podróży z wiatrem we włosach. Już półtora razy więcej aut z otwartym nadwoziem wyjechało z naszych oddziałów w Polsce w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Wśród sprzedanych aut nad Wisłą są takie modele, jak: BMW M6 oraz siedem modeli Mercedesa SL i SLK. W tym roku w Polsce sprzedaliśmy już 20% kabrioletów więcej niż w całym zeszłym roku. Jest to bardzo dobry wynik na tle pozostałych krajów, w których funkcjonuje Grupa AAA AUTO” – powiedział Ken Scarratt, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.
Kabriolet ciągle jest postrzegany przede wszystkim jako droga zabawka, służąca głównie do czerpania przyjemności z jazdy. Dla niektórych jest typowym przedmiotem zbytku – jak jacht czy żaglówka. Kompromisem pomiędzy chęcią sprawienia sobie przyjemności a zachowaniem zdrowego rozsądku w kwestiach finansowych jest wybór używanego samochodu z otwartym nadwoziem ze średniej półki.
Wśród kabrioletów w ofercie AAA AUTO można znaleźć modele dwudrzwiowe i pięciodrzwiowe, ze składanym i zdejmowanym dachem. Najpopularniejsze modele kabrioletów ze średniej półki to: VW Golf III Cabrio, Renault Mégane, Citroën C3 Pluriel, Opel Astra II kabriolet, Peugeot 206 CC.
źródło: AAA Auto
Najnowsze komentarze