Zmianę tę można wytłumaczyć głównie spadkiem o 3,6 % sprzedaży na świecie, do 1 858 981 pojazdów, złagodzonym wpływem miksu cenowego i skompensowanym częściowo przez korzystny kurs wymiany koreańskiego wona i brazylijskiego reala. Korzystny wpływ wywarł również wzrost sprzedaży pojazdów i elementów mechanicznych partnerom (GM, Nissan).
W Europie Renault odnotował spadek sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych o 8,5% w ciągu pierwszych 9 miesięcy i osiągnął 9,4% udziałów w rynku wobec 10,4% w 2005 r. W sytuacji wzmożonej rywalizacji na rynku, silnej presji na ceny i przy mało korzystnym cyklu produktowym, Renault kontynuuje selektywną politykę handlową, redukując najmniej rentowną sprzedaż, w szczególności sprzedaż na krótkoterminowy wynajem, i udziela rabatów dla klientów indywidualnych z większym umiarem niż rynek.
Poza Europą sprzedaż 3 marek koncernu wzrosła o 10,5%. Marka Renault wzrosła o 10,6%, Dacia odnotowała wzrost o 14,9% dzięki sukcesowi Logana, a marka Samsung osiągnęła 12,8% udziałów w rynku samochodów osobowych w Korei, przy wzroście o 5,4%.
Obroty RCI Banque, osiągnięte przez dziewięć pierwszych miesięcy 2006 r., wynosiły 1 445 mln euro i pozostały stabilne w porównaniu do tego samego okresu 2005 r., przy zastosowaniu identycznego zakresu i identycznych metod konsolidacji.
W tym kontekście i po uwzględnieniu danych za ostatni kwartał, Renault potwierdził prognozę marży operacyjnej przewidzianej na poziomie 2,5 % na rok 2006.
Koncern Renault wprowadził na początku roku drugą generację całej rodziny Mégane i zaprezentował Logana MCV i pięciomiejscowego Grand Scénic jako światową premierę na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu. Odkrycie Twingo Concept i Koléos Concept na dwóch show cars dało wyobrażenie o nowych modelach z Planu Renault Kontrakt 2009.
Na zakończenie sezonu bogatego w wydarzenia, Renault zdobył, dzięki swojej technologii oraz niezawodności swoich pojazdów, drugi rok z rzędu, podwójny tytuł Mistrza Świata 2006 FIA Konstruktorów i Kierowców Formuły 1, dysponując piątym co do wielkości budżetem wszystkich stajni stających do wyścigu. Jest to zwycięstwo na bardzo wysokim poziomie entuzjastycznej, innowacyjnej i zdolnej do współzawodnictwa marki Renault.
Najnowsze komentarze