-
Factory Booster Day zachęca specjalistów ds. produkcji Stellantis z całego świata do zbadania wykonalności proponowanych rozwiązań mających sprostać wyzwaniom produkcyjnym
-
Smart Manufacturing, kluczowy element Stellantis Production Way, został wzbogacony o proces Open Challenge: firma zachęca dostawców i startupy do zademonstrowania rozwiązań, które pomogą zakładom sprostać wyzwaniom i osiągnąć strategiczne cele
-
Podczas wydarzenia, które w tym roku odbyło się w Betim w Brazylii, zaprezentowano 99 rozwiązań zgłoszonych przez 64 partnerów, które mają stanowić rozwiązanie dla 35 wyzwań, z którymi zmagają się zakłady Stellantis
-
Stellantis dokonuje głębokich przekształceń w swojej działalności przemysłowej, które pozwolą mu zrealizować ambitne cele planu strategicznego Dare Forward 2030, w tym zmniejszenie emisji CO2, poprawę jakości produktów oraz efektywności kosztowej
Wcielając w życie kluczowe hasło Stellantis „We Win Together” („Razem wygrywamy”), specjaliści ds. produkcji i eksperci ds. technologii firmy spotkali się dziś z 64 dostawcami i startupami z całego świata, w celu zapoznania się i ewentualnego przyjęcia innowacyjnych rozwiązań, które mogą zmniejszyć emisję CO2, poprawić jakość produktów, obniżyć koszty i pomóc w stworzeniu wiodącego w branży doświadczenia klienta – customer experience.
Organizowane już po raz ósmy, coroczne wydarzenie znane jest pod nazwą Factory Booster Day. Inicjatywa ma charakter oddolny i jest wynikiem zbiorowej pracy: zakłady produkcyjne Stellantis wyodrębniły 35 wyzwań, które są zgodne z ich celami strategicznymi i planem strategicznym Dare Forward 2030. Wykorzystując unikalny proces, Stellantis podzielił się wyzwaniami swoich zakładów z aktualnymi i potencjalnymi przyszłymi dostawcami, w tym startupami i uniwersytetami, ogłaszając „otwarte zaproszenie” z zamiarem wybrania najlepszych pomysłów.
Kulminacyjnym momentem kończącym ten proces było wydarzenie Factory Booster Day 2023, które odbyło się w Betim w Brazylii i podczas którego wybrane firmy zaprezentowały 99 najbardziej obiecujących rozwiązań mających sprostać wyodrębnionym wyzwaniom. Oprócz fizycznego wydarzenia, członkowie zespołu produkcyjnego Stellantis z całego świata mogli oglądać prezentacje i pokazy online za pośrednictwem platformy metaverse. Jeśli menadżerowie zakładów uznają, że dane rozwiązanie może rozwiązać ich problem, są zachęcani do rozpoczęcia testów pilotażowych. Wyniki testów są następnie przeglądane i udostępniane przez Komitet ds. innowacji kierowany przez inżynierów i kierownictwo zakładu. Skuteczne rozwiązania wdraża się następnie w pozostałych zakładach Stellantis na całym świecie.
Wśród wyzwań przygotowanych na Factory Booster Day 2023 znajdują się następujące zagadnienia:
– jak poprawić wydajność procesów poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji
– jak modelować, mierzyć i lepiej zarządzać zużyciem energii
– jak wykryć luźne elementy lub rozpoznać, że akumulator BEV jest zanieczyszczony
„W branży motoryzacyjnej, w której nigdy dotychczas nie występowały zarówno takie trudności, jak i możliwości, tworzymy silną społeczność podmiotów, które wprowadzą do naszych zakładów innowacyjne technologie i inteligentne rozwiązania” – powiedział Arnaud Deboeuf, dyrektor produkcji w Grupie Stellantis. – „To wspaniałe coroczne wydarzenie pozwala nam wspólnie poprawić naszą wydajność i konkurencyjność, a ostatecznym zwycięzcą tego zaangażowania są nasi klienci. Pragnę podziękować wszystkim naszym partnerom biznesowym, którzy zapewniają nam innowacje na wszystkich frontach”.
Innowacje wdrożone wcześniej przez zakłady produkcyjne Stellantis obejmują:
– zaawansowane technologicznie spawanie krótkich kołnierzy na drzwiach pojazdów, które zapewniło poprawę jakości i stabilności spawanej części oraz niższe koszty w porównaniu ze spawaniem laserowym.
– zaawansowany komputerowy system wizyjny umożliwiający montaż elementów na ruchomej linii montażowej. Algorytmy komputerowe umożliwiają narzędziom śledzenie dowolnego obiektu. System można łatwo zintegrować z linią montażową przy minimalnych kosztach.
– pomiar i zarządzanie zużyciem energii w czasie rzeczywistym za pomocą analiz w chmurze. System proaktywnie zarządza zużyciem energii w celu osiągnięcia celów i wykrycia ewentualnych anomalii.
Chociaż wyzwania podejmowane w ramach Factory Booster Day mogą być różnorodne, np. zmniejszenie zużycia energii lub zapewnienie produktu wolnego od wad, wszystkie odgrywają ważną rolę w realizacji ambitnych celów planu strategicznego Dare Forward 2030 zakładających:
– osiągnięcie przez Stellantis zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 r., przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji. W 2022 r. Stellantis osiągnęła 11% redukcję śladu węglowego produkcji w zakresie 1 i 2 od 2021 r.
– obniżenie kosztów produkcji o 40% do 2030 r., w tym wdrożenie automatyzacji, rozwiązań cyfrowych i sztucznej inteligencji.
– zapewnienie lepszej jakości produktów dzięki zoptymalizowanemu wykrywaniu wad, oferując wiodące w branży doświadczenia klienta.
– budowanie wizerunku organizacji jako doskonałego miejsca pracy pod kątem ergonomii, ochrony zdrowia i bezpieczeństwa, a także różnorodności i integracji.
Informacja o Stellantis
Stellantis N.V. (NYSE: STLA / Euronext Milan: STLAM / Euronext Paris: STLAP) to jeden z wiodących na świecie producentów samochodów i dostawca usług mobilnych. Nasze legendarne i kultowe marki – Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys – wyrażają pasję ich wizjonerskich założycieli i obecnych klientów oczekujących innowacyjnych produktów oraz usług. Silni naszą różnorodnością wyznaczamy kierunek, w którym podąża świat – Grupa aspiruje do bycia nie największą, ale najlepszą zrównoważoną firmą technologiczną w dziedzinie mobilności, tworząc wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy, a także dla społeczności, w których działa. W celu uzyskania dodatkowych informacji wejdź na stronę www.stellantis.com.
X @Stellantis Facebook Stellantis LinkedIn Stellantis YouTube Stellantis
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze