Na początku maja Stellantis ogłosił kampanię przywoławczą, zabraniając użytkownikom niektórych modeli Citroëna i DS dalszego użytkowania ich pojazdów z powodu wadliwych poduszek powietrznych. Kampania dotyczyła początkowo 497.171 Citroënów C3 i 108.601 DS3 wyprodukowanych w latach 2009-2019, głównie na rynek południowoeuropejski, bliskowschodni i północnoafrykański. Teraz okazuje się, że tych samochodów może być nawet nawet 8,2 miliona i dotyczy to marek Citroën, DS Automobiles oraz Opel.
Obecnie wiadomo, że wadliwe poduszki powietrzne mogły być zamontowane w aż 8,2 miliona pojazdów marek Citroën, DS i Opel, chociaż Stellantis zapewnia, że modele C4, DS4, DS5 oraz niemiecka marka Opel nie są objęte nakazem zaprzestania ich użytkowania.
Śmiertelnie niebezpieczne japońskie poduszki powietrzne
Problem dotyczy poduszek powietrznych produkcji japońskiej firmy Takata, które zawierają azotan amonu, substancję bardzo wrażliwą na wilgoć i temperaturę. W warunkach wysokiej wilgotności i temperatury, jakie panują w klimatach tropikalnych, istnieje ryzyko eksplozji poduszki powietrznej. Takie incydenty miały miejsce m.in. na Antylach w 2020 roku oraz w Pirenejach w 2023 roku, co skłoniło Stellantis do rozpoczęcia kampanii naprawczej. Wybuch poduszki może skutkować poważnymi obrażeniami lub nawet śmiercią. Warto też dodać, że chociaż akcja serwisowa teoretycznie nie dotyczy Polski, to w naszym kraju mogły znaleźć się egzemplarze sprowadzone z rejonów o wysokich temperaturach i wilgotności.
Francuski urząd podaje dane, UOKiK zawiadomiony
Liczba 8,2 miliona samochodów pojawiła się w piątek – ujawniła ją Catherine Bieth, szefowa francuskiego Departamentu Nadzoru Rynku Pojazdów i Silników (SSMVM) – odpowiedzialnego za sprawdzanie zgodności technicznej pod względem bezpieczeństwa, zdrowia i środowiska. Wiemy też, że w naszym kraju Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów został poinformowany przez co najmniej kilku zaniepokojonych użytkowników samochodów marki Citroën o problemie.
Poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów
Stellantis znalazł się w ogniu krytyki, ponieważ z jednej strony nie radzi sobie ze skalą wymian, z drugiej zdaje się umniejszać skalę problemu – a mówimy o zagrożeniu wybuchem, obrażeń a nawet śmierci w wyniku poduszki powietrznej i takie przypadki, według francuskich mediów, odnotowano.
Gdzie sprawdzić czy samochód jest objęty akcją serwisową na wymianę poduszek?
Jeśli masz sprowadzony samochód marki Citroën lub DS to wpisz jego numer VIN na specjalnej francuskiej stronie producenta.
Najnowsze komentarze