Stało się to już tradycją, że w przedświątecznym okresie grupa dzieci wraz z nauczycielami odwiedza zakłady Dacii w rumuńskim Pitesti. Nie inaczej było i w ubiegłym tygodniu, gdy 120 dzieci i 20 nauczycieli z sześciu szkół i przedszkoli zlokalizowanych w okolicy fabryki (w Mioveni, Racoviţă i Colibaşi)pojawiła się na spotkaniu z przedstawicielami zakładów. Obecny był także dyrektor generalny marki Dacia, Jérôme Olive.
Dzieci i młodzież przygotowały specjalny występ, którym popisywały się przed gospodarzami. W programie były zarówno kolędy, jak i piosenki o tematyce zimowej. W nagrodę Święty Mikołaj oraz pracownicy fabryki nagrodzili młodych artystów upominkami, wśród których nie zabrakło książek, słodyczy, a także miniaturek Dacii Logan i Sandero.
Dziękując za występ, Jérôme Olive powiedział: „W Rumunii, i tutaj w Mioveni, mamy wiele talentów, piosenkarzy, aktorów. Jeśli jesteście tu dziś, to znak, że Wasi nauczyciele świetnie wykonali swoją pracę. Ale semestr jeszcze się nie zakończył. Dlatego życzę Wam sukcesów, aż do końca szkoły, uczcie się i działajcie dobrze do samego końca, tak jak to robimy mu tutaj, w Dacii. To bardzo ważne, żebyście zdali sobie sprawę z tego, że pracujecie dla siebie, a nie dla swoich rodziców. Nauczycielom dziękuję za to, co robią dla młodych ludzi w Pitesti. Wykonujecie fascynujący, choć trudny zawód. Tak, jak drzewa mają korzenie i liście, które rozwijają w świetle, tak jest i z ludźmi w procesie nauczania. Bardzo ważne jest także to, co mamy tu w Rumunii – tradycję, pieśni, i warto to podtrzymywać. Dziękuję bardzo Wam wszystkim za wprowadzenie nas w atmosferę Świąt Bożego Narodzenia i życzę szczęśliwej przerwy świątecznej Wam i Waszym najbliższym”.
Jak wspomniałem na wstępie, tego typu spotkania, to już w Dacii tradycja. Setki dzieci z okolicznych miejscowości odwiedziły już fabrykę w Mioveni w ostatnich latach ze świątecznymi programami. Dacia zresztą też nie czeka jedynie na ich odwiedziny, ale opracowała i wdrożyła szereg programów integrujących firmę z dziećmi i młodzieżą. Warto wymienić choćby „Godzinę dla ekologii” (współorganizowaną z InfoMediu), „Miesiąc dla Środowiska Argeş” (partnerstwo z Regionalną Agencją Ochrony Środowiska w Pitesti), czy sponsoring akcji dla dzieci „Klasyka jest fantastyczna” („Clasic e fantastic”) towarzyszącej Targom Książki Gaudeamus.
KG; zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze