Dzięki uprzejmości Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR możemy opublikować dane dotyczące sprzedaży na polskim rynku marek wchodzących w skład francuskich koncernów motoryzacyjnych.
Dane dotyczą pierwszych siedmiu tygodni bieżącego roku, czyli tak naprawdę okresu od 1.I.2020 do 20.II.2020. SAMAR przekazał nam informacje w podziale na marki, a w ich obrębie na samochody osobowe oraz łącznie osobowe i dostawcze o DMC 3,5 tony.
marka |
samochody osobowe |
samochody dostawcze o DMC 3,5 t |
samochody osobowe i dostawcze o DMC 3,5 t |
Renault |
2.444 |
1.066 |
3.510 |
Dacia |
2.336 |
125 |
2.461 |
Alpine |
4 |
0 |
4 |
Grupa Renault łącznie |
4.784 |
1.191 |
5.975 |
Citroën |
1.378 |
425 |
1.803 |
Peugeot |
1.465 |
719 |
2.184 |
DS Automobiles |
66 |
0 |
66 |
Opel |
1.728 |
460 |
2.158 |
Grupa PSA łącznie |
4.637 |
1.604 |
6.241 |
Jak widać, Dacia ma się na polskim rynku bardzo dobrze, bo niewiele jej brakuje do wyniku macierzystej marki, przynajmniej w gamie samochodów osobowych. Użytkowe Dacie, których jest niewiele (realnie tylko Dokker Van) nie mają zaś podejścia do gamy aut dostawczych Renault, na którą składa się kilka modeli: Kangoo Van, Trafic oraz Master. Stąd ostatecznie lepszy wynik Renault w całkowitej sprzedaży.
W Grupie PSA wbrew temu, co wieszczą niektórzy komentatorzy udzielający się na naszym wortalu, ogólnie nie jest tak źle. Wprawdzie żadna z marek PSA nie osiąga wyniku nawet zbliżonego do tego, co uzyskują Renault i Dacia, ale dzięki jednej mainstreamowej marce w portfolio więcej wynik w gamie aut osobowych jest zbliżony, a w łącznej sprzedaży nawet wyższy, niż w Grupie Renault. Wyniki Citroëna i Peugeota z pewnością pozostają daleko w tyle poza oczekiwaniami fanów marki, ale pewnie też samych importerów. Opel trzyma się nieco bliżej czołówki. Sytuację w PSA ratują trochę lekkie samochody dostawcze, ale to wciąż poniżej możliwości francuskich marek. Jeszcze nie tak dawno temu i Citroën, i Peugeot, utrzymywały się przecież w pierwszej dziesiątce sprzedaży.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR jest firmą analityczną prowadzącą analizy rynku samochodowego w Polsce. Działa od dwóch dekad i jest nie tylko miarodajnym i wiarygodnym miejscem w polskim Internecie, ale też świetnym źródłem rzetelnej wiedzy na temat motoryzacji. SAMAR nie tylko analizuje rynek, ale stara się też przewidywać trendy w jego rozwoju. Przez lata działalności IBRM zdobył znakomitą pozycję na rynku polskich firm analitycznych zajmujących się branżą samochodową.
Dziękujemy IBRM SAMAR za udostępnienie danych sprzedażowych interesujących nas marek.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze