Sprzedaż marek francuskich w ciągu siedmiu pierwszych tygodni roku 2020 w Polsce (SAMAR)

11 1 001

Dzięki uprzejmości Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR możemy opublikować dane dotyczące sprzedaży na polskim rynku marek wchodzących w skład francuskich koncernów motoryzacyjnych.

Dane dotyczą pierwszych siedmiu tygodni bieżącego roku, czyli tak naprawdę okresu od 1.I.2020 do 20.II.2020. SAMAR przekazał nam informacje w podziale na marki, a w ich obrębie na samochody osobowe oraz łącznie osobowe i dostawcze o DMC 3,5 tony.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

marka

samochody osobowe

samochody dostawcze o DMC 3,5 t

samochody osobowe i dostawcze o DMC 3,5 t

Renault

2.444

1.066

3.510

Dacia

2.336

125

2.461

Alpine

4

0

4

Grupa Renault łącznie

4.784

1.191

5.975

Citroën

1.378

425

1.803

Peugeot

1.465

719

2.184

DS Automobiles

66

0

66

Opel

1.728

460

2.158

Grupa PSA łącznie

4.637

1.604

6.241

Jak widać, Dacia ma się na polskim rynku bardzo dobrze, bo niewiele jej brakuje do wyniku macierzystej marki, przynajmniej w gamie samochodów osobowych. Użytkowe Dacie, których jest niewiele (realnie tylko Dokker Van) nie mają zaś podejścia do gamy aut dostawczych Renault, na którą składa się kilka modeli: Kangoo Van, Trafic oraz Master. Stąd ostatecznie lepszy wynik Renault w całkowitej sprzedaży.

W Grupie PSA wbrew temu, co wieszczą niektórzy komentatorzy udzielający się na naszym wortalu, ogólnie nie jest tak źle. Wprawdzie żadna z marek PSA nie osiąga wyniku nawet zbliżonego do tego, co uzyskują Renault i Dacia, ale dzięki jednej mainstreamowej marce w portfolio więcej wynik w gamie aut osobowych jest zbliżony, a w łącznej sprzedaży nawet wyższy, niż w Grupie Renault. Wyniki Citroëna i Peugeota z pewnością pozostają daleko w tyle poza oczekiwaniami fanów marki, ale pewnie też samych importerów. Opel trzyma się nieco bliżej czołówki. Sytuację w PSA ratują trochę lekkie samochody dostawcze, ale to wciąż poniżej możliwości francuskich marek. Jeszcze nie tak dawno temu i Citroën, i Peugeot, utrzymywały się przecież w pierwszej dziesiątce sprzedaży.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR jest firmą analityczną prowadzącą analizy rynku samochodowego w Polsce. Działa od dwóch dekad i jest nie tylko miarodajnym i wiarygodnym miejscem w polskim Internecie, ale też świetnym źródłem rzetelnej wiedzy na temat motoryzacji. SAMAR nie tylko analizuje rynek, ale stara się też przewidywać trendy w jego rozwoju. Przez lata działalności IBRM zdobył znakomitą pozycję na rynku polskich firm analitycznych zajmujących się branżą samochodową.

Dziękujemy IBRM SAMAR za udostępnienie danych sprzedażowych interesujących nas marek.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
11 Autorzy komentarzy
KrzysiekPrawdaMarcin (ten wiecie który)ToJaAA Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jan
Gość
Jan

A Nissan i Mitshubishi

Loki
Gość
Loki

Dlaczego nie ma porownania z rokie wczesniejszym ? Wtedy mozna ocemiac realny stan ;-)

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Pełna racja. Porównanie rok do roku plus wskazany udział w całości rynku. I dopiero wtedy można interpretować czy to są liczby fajne czy słabe :)

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Na szybko znalezione na stronie Samaru:
Opel 6000 sztuk z groszami w styczniu-lutym 2019.

Niezly pogrom.

gogo
Gość
gogo

Dane bez porównania nic nie znaczą.

Jan
Gość
Jan

Ale może o to chodziło….

AA
Gość
AA

Czekm na artykuł dotyczący wpływu opłat za emisję CO2 powyżej 95g/km (każdy 1g. powyżej limitu to ok 100 euro), które to opłaty przekładają się na wyższe ceny nowych aut.

ToJa
Gość
ToJa

Czyli DS się powoli ale jednak rozkręca. W zeszłym roku było to bodajże 350 samochodów na cały rok. Teraz mamy zwyżkę. Jakby jeszcze obniżyli cenę DS3 Cross, która jest dużo za wysoka, to by sprzedaż ruszyła.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

A jak tam dacia duster? Nadal liderem sprzedaży w kanale prywatnym?

Prawda
Gość
Prawda

Spodziewałem się tego. „Modne” silniki benzynowe cieszące się złą sławą zbierają żniwa…