O dobrych wynikach marek wchodzących w skład koncernu Stellantis w Ameryce Południowej już pisaliśmy, wspominaliśmy też wówczas o sukcesie w Argentynie. Dziś chcielibyśmy Wam przybliżyć ten temat nieco bardziej.
BESTSELLERY
Fiat Cronos był pojazdem najczęściej wybieranym przez Argentyńczyków, po tym jak przez 30 kolejnych miesięcy utrzymywał się na pozycji lidera na rynku z ponad 38.000 zarejestrowanych egzemplarzy w 2022 roku, co pozwoliło Fiatowi być drugą najczęściej wybieraną marką na rynku. To wynik, którego w Argentynie nie osiągnięto od niemal ćwierćwiecza, a konkretnie od 1998 roku.
Peugeot 208 (zarejestrowany w 25.649 egzemplarzy) nie tylko osiągnął historyczne TOP 2 w sprzedaży, ale także przyczynił się do wzrostu marki rok do roku, który przekroczył 31% (najwyższy wzrost na rynku).
Drugi rok z rzędu firma DS Automobiles zajęła dwa pierwsze miejsca na rynku premium odpowiednio z SUV-ami DS 7 Crossback i DS 3 Crossback.
LIDER RYNKU W ARGENTYNIE
Stellantis nadal jest liderem na rynku argentyńskim. Sprzedaż sześciu marek koncernu łącznie przekroczyła 116.000 sprzedanych egzemplarzy, osiągając 30% udział w rynku, wśród których szczególnie wyróżniają się SUV-y i crossovery. Pojazdy typu Sport Utility Vehicles grupy obejmują łącznie ponad 23,000 sprzedanych egzemplarzy, stając się tym samym najczęściej wybieraną ofertą w tym segmencie w Argentynie.
Citroën C4 Cactus to najlepiej sprzedający się SUV w segmencie B z ponad 7.700 rejestracjami.
Udane wprowadzenie na rynek: w ciągu zaledwie ośmiu miesięcy Fiat Pulse uzyskał pełną akceptację lokalnej społeczności dzięki ponad 3.600 rejestracjom w Argentynie.
Potrójnie skonsolidowana oferta: modele Renegade, Compass i Commander potwierdzają silną obecność Jeepa z łącznie ponad 9.000 rejestracji.
Ram nadal jest punktem odniesienia w swoim segmencie z 688 zarejestrowanymi egzemplarzami w ubiegłym roku.
HISTORYCZNE OSIĄGNIĘCIA
250.000 Fiatów Cronos wyprodukowanych w Ferreyra (Córdoba): Fiat Cronos nie tylko osiągnął kamień milowy, który tylko garstka historycznych pojazdów Fiata miała szansę przebić, ale wymusił także wprowadzenie drugiej zmiany produkcyjnej w zakładzie w Kordobie. Od momentu debiutu rynkowego Fiat Cronos jest pojazdem z największą integracją krajowych komponentów z wynikiem 48%.
100.000 Peugeotów 208 wyprodukowanych w El Palomar (Buenos Aires): Peugeot 208 zaczyna wyznaczać standardy w branży, nie tylko ze względu na swój sukces komercyjny, ale także ze względu na kamienie milowe w produkcji i eksporcie, które nadal osiąga zaledwie dwa lata po jego premierze handlowej.
Najbardziej argentyńskie: oba modele mają obecnie największą integrację części krajowych (48% Fiat Cronos i 42% Peugeot 208).
EKSPORT
Ponad połowa z 81.500 aut wyprodukowanych w Ferreyra i 71.000, które opuściły El Palomar, była przeznaczona na eksport. Z danych wynika, że od momentu połączenia marek w grupę Stellantis w styczniu 2021 roku produkcja wzrosła o 170%, a eksport o ponad 340%.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis
Najnowsze komentarze