Stellantis Pro One rozszerza istniejącą ofertę wodorowych ogniw paliwowych o własną produkcję średnich i dużych samochodów dostawczych w Europie.
Linia pojazdów użytkowych Stellantis Pro One rozszerza swoje możliwości produkcyjne pojazdów z wodorowymi ogniwami paliwowymi, rozpoczynając własną produkcję zarówno średnich, jak i dużych samochodów dostawczych w Hordain (Francja) i Gliwicach (Polska), odpowiednio, zwiększając ofertę firmy w zakresie zerowej emisji. Rozszerzona oferta i zwiększona własna produkcja samochodów dostawczych na ogniwa paliwowe na skalę przemysłową pomaga umocnić pozycję Stellantis jako niekwestionowanego lidera w dziedzinie bezemisyjnego napędu w pojazdach użytkowych w Europie.
W październiku 2023 r. Spółka zaprezentowała reorganizację linii samochodów dostawczych jako kluczowy element strategicznej ofensywy Pro One dla biznesu pojazdów użytkowych Stellantis. Stellantis i jego marki wykorzystują pełną gamę zaawansowanych zelektryfikowanych technologii napędu, bezpieczeństwa, ADAS i łączności, aby zapewnić bezstresowe środowisko dla kierowców i niezawodnego partnera biznesowego dla właścicieli komercyjnych. Stellantis Pro One posiada potężną bazę produkcyjną pojazdów użytkowych, która wspiera jego wiodącą pozycję w Europie dzięki zakładom w Mangualde (Portugalia), Vigo (Hiszpania) i Ellesmere Port (Wielka Brytania) dla kompaktowych samochodów dostawczych K9, Hordain (Francja) i Luton (Wielka Brytania) dla średniej wielkości samochodów dostawczych K0 oraz Atessa (Włochy) i Gliwice (Polska) dla dużych samochodów dostawczych.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Opinie, pomiary, spalanie
„Działania mające na celu wprowadzenie do naszych linii produkcyjnych średniej wielkości samochodów dostawczych z wodorowymi ogniwami paliwowymi i dodanie dużych samochodów dostawczych z ogniwami paliwowymi są dowodem naszego zaangażowania w utrzymanie wiodącej pozycji w zakresie najnowocześniejszej technologii wodorowej i udostępnienie jej naszym najbardziej wymagającym klientom” – powiedział Jean-Michel Billig, dyrektor ds. technologii Stellantis, rozwój pojazdów z wodorowymi ogniwami paliwowymi. „Umiejętności i zaangażowanie naszych zespołów inżynieryjnych i operacyjnych są niezbędne, gdy realizujemy ambicje Dare Forward 2030 i utrzymujemy pozycję lidera w segmencie bezemisyjnych pojazdów użytkowych”.
Wersje samochodów dostawczych z ogniwami paliwowymi, przeznaczone do intensywnego użytkowania przez klientów, opierają się na technologii stosowanej w bezemisyjnych wariantach BEV pojazdów, z dodatkowymi zaletami krótkiego czasu tankowania i bez poświęcania ładowności. W przypadku średniej wielkości vanów, druga generacja systemu ogniw paliwowych zapewnia rekordowy w segmencie zasięg do 400 km i czas tankowania krótszy niż cztery minuty. W przypadku dużych samochodów dostawczych dodanie technologii ogniw paliwowych zapewnia zasięg do 500 km i czas tankowania wynoszący zaledwie pięć minut.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
Stellantis będzie produkować osiem wodorowych wersji średnich i dużych samochodów dostawczych z ogniwami paliwowymi: Citroën ë-Jumpy i ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo i E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro i Movano oraz Peugeot E-Expert i E-Boxer.
Technologia wodorowych ogniw paliwowych odgrywa ważną rolę w mapie drogowej bezemisyjnego napędu Stellantis. Wprowadzony na rynek w 2021 r., Stellantis jest pierwszym producentem na świecie, który wprowadza na rynek tego typu pojazdy. W 2023 r. Stellantis stał się równym udziałowcem jednej trzeciej udziałów w Symbio, wiodącej firmie zajmującej się technologią wodorową, prowadzącej działalność w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Najnowsze komentarze