Prezes Stellantis, John Elkann i prezydent Politechniki Turyńskiej, Guido Saracco, podpisali protokół ustaleń potwierdzający współpracę, która rozpoczęła się w 1999 roku i była okresowo odnawiana. Celem jest wzmocnienie projektów badawczych i rozwojowych dotyczących kwestii mobilności, zrównoważonego rozwoju i gospodarki cyrkulacyjnej, angażujących profesorów, badaczy i studentów, wraz z tradycyjną ofertą solidnego przygotowania techniczno-naukowego.
Umowa wspiera Course in Automotive Engineering Degree na czteroletni okres 2022-2026 i powiązane działania badawcze w celu przyspieszenia rozwoju produktów zrównoważonej mobilności. Zobowiązanie Stellantis wynosi łącznie 7,4 miliona euro, co jest równe średniej rocznej kwocie 1,85 miliona euro, w większości koncentrując się na wyzwaniach technologicznych proponowanych przez sektory motoryzacyjne i zrównoważonej mobilności: elektryfikacji, autonomicznej jazdy, łączności, cyfryzacji procesów produkcyjnych i rozwoju procesów fabrycznych wspierających gospodarkę obiegową.
Wyniki osiągnięte w okresie 2018-2022 są znaczące i stanowią solidną podstawę do rozwoju, aby osiągnąć nowe cele. Jeśli chodzi o działalność dydaktyczną związaną z Inżynierią Motoryzacyjną, liczba studentów zapisanych na dwóch poziomach (I stopień i magister) wzrosła w ciągu ostatnich czterech lat, wzrastając do 1.878, podczas gdy w poprzednich czterech latach wynosiła 1.432.
Łączna liczba studentów zapisanych na kursy Automotive Engineering wzrosła zatem do 4,742 od czasu jego powstania w 1999 roku. Potwierdzono międzynarodowe powołanie kierunku: odsetek studentów zagranicznych osiągnął około 15% zapisanych. Ponadto, działania dydaktyczne były kontynuowane w różnych rocznych kursach przez menedżerów i specjalistów Stellantis. Grupa oferuje również bogaty program dobrowolnych modułów szkoleniowych dla studentów w zakresie specjalistycznych zagadnień, takich jak projektowanie pojazdów i procesy produkcyjne.
Wpływ tej ścieżki szkoleniowej na zatrudnienie jest pozytywny: odsetek absolwentów pracujących rok po ukończeniu studiów nadal należy do najlepszych w skali kraju – 93,3% absolwentów studiów magisterskich jest zatrudnionych rok po ukończeniu studiów (Almalaurea).
Umowa wspierała również międzynarodowe programy Dual Master Degree opracowane wspólnie z University of Windsor (Kanada) i University of Oakland (USA).
W czteroletnim okresie 2018-22 umowa wspierała 48 projektów badawczych z udziałem studentów zajmujących się rozwiązywaniem problemów przemysłowych w dziedzinie napędu elektrycznego, autonomicznej jazdy, nowych materiałów, wytwarzania przyrostowego i rozwoju i zastosowań technologii przemysłu 4.0.
„Epokowe transformacje dotykające świat motoryzacji zmieniają nie tylko różne działania produkcyjne, ale także cały sektor mobilności: aby poruszać się szybko, bezpiecznie, wygodnie i z poszanowaniem środowiska, konieczne jest rozwijanie nowej wiedzy i umiejętności, także poprzez intensyfikację relacji między uczelniami a przemysłem. Odnawiając udaną współpracę rozpoczętą ponad 20 lat temu z Politechniką, wzmacniamy naszą zdolność do bycia protagonistami samochodu również w przyszłości, w Turynie i na całym świecie” – powiedział Stellantis John Elkann.
„Odnowienie umowy ze Stellantis konsoliduje dwudziestoletnie partnerstwo, jedno z najdłuższych i owocnych dla naszej uczelni, które obejmuje zaawansowane i interdyscyplinarne badania z podejściem do transferu technologii skoncentrowanym na dzieleniu się wiedzą. Współprojektowanie kierunku studiów, Inżynieria Samochodowa, pozostaje kamieniem węgielnym umowy, która w momencie debiutu stanowiła absolutną nowość we włoskiej panoramie edukacyjnej, ale nadal dziś utrzymuje swoją wielką atrakcyjność dla studentów dzięki bliskim relacjom między przemysłem a środowiskiem akademickim i jego międzynarodowym wymiarem, który korzysta z sieci współpracy zarówno Politechniki Turyńskiej, jak i Stellantis” – dodał szef Politechniki Turyńskiej, Guido Saracco.
Najnowsze komentarze