Stelalntis uczestniczy w rozmowach na temat przyszłości przemysłu motoryzacyjnego we Włoszech – poinformowała spółka w specjalnym komunikacie.
Aktywności Stellantis we Włoszech obejmują:
- Firma uczestniczy, jako część JV (Joint Venture) z Saft/TotalEnergie i Mercedes-Benz w Automotive Cells Company (ACC), w projekcie budowy trzeciej europejskiej Gigafactory ACC w Termoli.
- W zakładzie Melfi w Basilicata przedstawiono związkom zawodowym kalendarz różnych samochodów elektrycznych, które będą produkowane na platformie STLA Medium dla różnych marek Stellantis. Pierwszym samochodem będzie DS Automobiles, a jego produkcja rozpocznie się w ostatnim kwartale 2024 roku. W 2026 roku pojawi się również Lancia Gamma.
- Pratola Serra zwiększy swoje zdolności produkcyjne dostarczania silnika B2.2, aby zaspokoić potrzeby Stellantis.
- Zakład w Atessie będzie jednym z głównych globalnych punktów produkcyjnych Stellantis dla nowych zelektryfikowanych kompaktowych, średnich i dużych pojazdów użytkowych marek Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot i Vauxhall, w ramach strategicznej ofensywy Pro One dla działu pojazdów użytkowych Stellantis.
- W Pomigliano pojawiły się szczególnie konkurencyjne produkty, takie jak Alfa Romeo Tonale i Dodge Hornet na rynek amerykański. Obecnie fabryka pracuje na 2 zmiany, 6 dni w tygodniu, zarówno dla Tonale/Hornet, jak i Pandy, która nadal jest zwycięskim modelem, zwłaszcza dzięki wersji hybrydowej.
- Dzięki tym sukcesom Stellantis zapewnia również pełne zatrudnienie włoskich pracowników z innych zakładów w okresie przejściowym, aby wspierać swoich kolegów w Pomigliano. Jeśli pozwolą na to zmiany regulacyjne i warunki konkurencyjne w zakładzie w Pomigliano, intencją Stellantis jest przedłużenie cyklu życia Pandy, a tym samym wsparcie zakładu do czasu pojawienia się nowego cyklu modelowego.
- Fabryka Stellantis w Cassino skorzystała z inwestycji i jest obecnie reorganizowana w celu wprowadzenia najnowocześniejszej platformy elektrycznej STLA Large do produkcji nowej generacji pojazdów marek premium i luksusowych, takich jak Alfa Romeo i Maserati.
- W Modenie z powodzeniem rozpoczęto produkcję modelu MC20. W przyszłym roku w fabryce w Modenie powstanie nowy dział lakierniczy o nazwie „FuoriSerie”, zajmujący się personalizacją modeli Trident.
- W Cento utworzono ważną jednostkę biznesową zajmującą się produkcją silników przemysłowych i morskich.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze