Koncern Stelantis, właściciel takich marek jak Citroën, DS Automobiles, Fiat, Opel i Peugeot, podjęła decyzję o wstrzymaniu kampanii reklamowych na Twitterze. Czym podyktowana jest ta decyzja?
Stellantis nie jest jedyny. Do tej pory kampanie reklamowe na Twitterze wycofały takie firmy jak Volkswagen, General Motors, Pfizer czy United Airlines. Inne koncerny również rozważają zakończenie współpracy reklamowej. Powodem są m.in. wypowiedzi i zachowanie Elona Muska, które zostały uznane za co najmniej kontrowersyjne.
Twitter został niedawno kupiony przez Elona Muska, który jest właścicielem m.in. marki Tesla, producenta samochodów elektrycznych. Inne koncerny motoryzacyjne nie chcą z nim współpracować. W efekcie wycofywane są reklamy. Stellantis podaje jednak oficjalnie inne przyczyny. Firma poinformowała, że powodem wycofania budżetów reklamowych na Twittera jest chęć oceny jak platforma będzie rozwijać się pod rządami Muska.
Mimo braku kampanii reklamowych marki Stellantis bardzo aktywnie korzystają z Twittera. Jedno z najbardziej aktywnych kont prowadzi Citroën, który w kreatywny i pełen humoru sposób dociera ze swoim przekazem do klientów.
Twitter, umożliwiający komunikację w postaci bardzo krótkich przekazów, zdobył ogromną popularność na świecie. Jest chętnie wykorzystywany przez firmy, dziennikarzy czy polityków. Podobnie jest w Polsce, gdzie nawet bardzo ważne komunikaty rządowe są często umieszczane właśnie na Twitterze.
Inne firmy motoryzacyjne rozważają pójście w ślady Stellantis.
źródło: Lavenir
Najnowsze komentarze