Październikowe wydanie AUTO MOTO pokazało na okładce – w dolnej części – Nowości z polskiej fabryki Stellantis (Alfę Romeo Brennero, Jeepa Avengera i miejskiego SUV-a Fiata). Do tego dochodzą maleńkie Ople: Mokka i Mokka-e.
AUTO MOTO nr 10 (317) z X.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 8,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 10,7 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, 4, C5, C5 Aircross, C5 X, 208, 2008, 308, 3008, Captur, Kadjar, Megane, Megane E-Tech Electric, Twingo, Zoe, Duster, Sandero, Corsa, Grandland X, Mokka, Mokka-e, Mokka X
I od koncernu Stellantis AUTO MOTO zaczyna ten numer. Na stronach 4-8 sporo zapowiedzi nowych modeli. Znajdziecie tam Lancię Ypsilon, Opla Mantę, Alfę Romeo Brennero, Jeepa Avengera, miejskiego SUV-a Fiata i Dodge’a Horneta. Wspomniano też Jeepa Renegade’a, Alfę Romeo Tonale, Fiata 500X, Abarth 595 i 695, Lancię Deltę oraz marki Maserati i DS Automobiles.
Wśród Premier miesiąca na stronach 10-11 pojawił się Nissan X-Trail.
Strona 12. przynosi tabelkę z wynikami sprzedaży najpopularniejszych modeli samochodów w Europie w lipcu br. Na drugim miejscu znajduje się Dacia Sandero, na trzecim Peugeot 208, na czwartym Dacia Duster, a na ósmym Opel Corsa.
Test Citroëna C5 Aircross po liftingu AUTO MOTO zamieściło na stronach 28-30. To dokładnie ten sam samochód, którego i ja niedawno testowałem. Redaktor Laska na wstępie przypomniał komfortowy model marki, ostatni z hydropneumatyków, czyli C5. Potem wspomniał C4, a następnie zgrabnie przeszedł do aktualnych modeli: właśnie C5 Aircrossa i nowości, C5 X. C5 Aircross sprzedawał się w Europie całkiem nieźle, mniej więcej na poziomie Renault Kadjara. Nieco lepiej radziły sobie koncernowe modele pokrewne – Opel Grandland X i zwłaszcza Peugeot 3008.
Następnie Autor skupił się na zmianach wprowadzonych wraz z liftingiem i docenił przestronność auta, w tym jego bagażnik. Potem stwierdził jednoznacznie, że jest to najbardziej komfortowy model w swojej klasie. Potwierdził także to, co i ja napisałem: że spalanie jest relatywnie wysokie – zwłaszcza na trasach szybkiego ruchu i wmieście. Testowe zużycie paliwa w AUTO MOTO wyniosło 7,5 l/100 km, u mnie aż 8,1 l/100 km. Ceny też uznano za rozsądne. Ostateczna nota, to 4,5 gwiazdki na 5 możliwych do zdobycia.
Na stronach 42-43 znajdziecie początkową relację z testu długodystansowego Renault Megane E-Tech Electric. Zauważono, że przestronność z tyłu nie szokuje (ale auto jest relatywnie krótkie, więc to nie powinno dziwić), ale stwierdzono, że to jedyny poważniejszy zarzut pod adresem tego samochodu. Auto jest relaksujące i godne zaufania. Ja podczas jazd prasowych na początku lutego byłem nim wręcz oczarowany.
AUTO MOTO doceniło oszczędne gospodarowanie energią oraz komfort oferowany przez ten samochód. Dobrze oceniono też neutralność prowadzenia oraz możliwość ładowania prądem AC o mocy 22 kW. Testowane auto z 60-kilowatogodzinnym akumulatorem jest wprawdzie dość drogie, ale niestety to cena technologii. Zapowiada się jednak całkiem przyzwoity test.
Z tego samego koncernu pochodzi auto, które już od jakiegoś czasu uczestniczy w teście długodystansowym AUTO MOTO. To Dacia Duster Blue dCi 4×4 Extreme. Zapis z jazd zamieszczono na stronach 44-45. Tym razem znajdziecie w nim relację z wyjazdu Dusterem do Rumunii. Samochód z dodatkowym wyposażeniem w postaci namiotu dachowego Wild Camp spisał się świetnie. Parę lat temu też wybraliśmy się Dusterem do Rumunii, w wyniku czego powstał nie tylko test, ale i siedem relacji z trasy (linki do nich znajdziecie we wspomnianym teście).
Na stronach 48-59 znajdziecie porównanie pięciu par samochodów, a w każdej z par będzie benzyniak i auto elektryczne. Jedną z par stanowią Ople Mokka i Mokka-e. W Tm przypadku AUTO MOTO ogłosiło remis – obie wersje okazały się bardzo fajne ;-) Mokka-e jest droższa w zakupie, ale tańsza w eksploatacji. Funkcjonalnie obie wersje są do siebie bardzo zbliżone. Benzyniak ma większy zasięg i mniej czasu spędza się na uzupełnienie paliwa.
Kolejne strony (60-63) poświęcono na prezentację skróconego raportu ADAC na temat jakości samochodów. W materiale znalazły się wzmianki o Jeepie Compassie, Dacii Duster, Nissanie Leafie, Mitsubishi Outlanderze, Renault Zoe, Oplu Mokka i Peugeocie 308.
Strony 64-67 poświęcono na analizę rynku aut używanych i zwyżkom cen, jakie obserwowaliśmy w tym segmencie rynku w ostatnich miesiącach. W materiale pojawiły się wzmianki o Fiatach 500 i Pandzie, Renault Twingo, Capturze, Clio i Megane, Nissanach Micra, Juke i Qashqaiu, Oplach Corsie i Mokka X, Peugeotach 2008 i 308 oraz Dacii Duster. Pokazano też Jeepa Grand Cherokee.
W dziale Używane na stronach 68-71 porównano Alfę Romeo Giulię z Audi A4. Okazuje się, że włoskie auto wypadło całkiem dobrze. Nie idealnie, ale na pewno stanowi znakomitą alternatywę dla opatrzonej A4-ki!
Fiata Ducato wspomniano jako bazę do budowy kampera opisanego na stronach 78-81.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w październikowym numerze AUTO MOTO. Za tydzień do sprzedaży trafi wydanie listopadowe.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze