Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 27/2009

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-07-03
w Wiadomości, Przeglad Prasy
Czas czytania 9 minut
51
A A
0

„Auto-Świat” nr 27 (725) z 29.VI.2009
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: ponad grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4, C5, C6, C8, 107, 407, 807, 3008, Clio, Espace, Scenic, Logan, Sandero, sportowe

Peugeot 408 – reklama

Pierwszym francuskim samochodem, na jaki natrafiłem przeglądając aktualny „Auto-Świat”, jest Renault Megane Grandtour. To kompaktowe kombi będące niewątpliwie ciekawą pozycją rynkową, przedstawiono skrótowo na połowie strony 13. 524 dm³ pojemności bagażnika w standardzie rosnące ponad trzykrotnie po złożeniu tylnej kanapy musi budzić respekt u konkurentów. Samochód jest – zdaniem „AŚ” – bardzo funkcjonalny, a do tego ciekawy stylistycznie, co w tym typie nadwozia tak naprawdę osiągnąć potrafią tylko Francuzi i Włosi. Bo popatrzcie już na Xantię Break, Peugeota 406 czy 407 Break, albo właśnie Megane II i III Grandtour… Niemcy ze swoimi klockowatymi rozwiązaniami może są w stanie wyciągnąć parę litrów pojemności więcej, ale za to o stylu tam mowy być nie może!

1204 01 Wiadomości

W „Auto-Świecie” przetestowano auto w najbogatszej wersji Privilege napędzane 160-konnym silnikiem wysokoprężnym 2.0 dCi (taka konfiguracja na polskim rynku nie występuje). 380 Nm oferowanych przez ten motor zaspokoić powinno zdecydowaną większość potrzeb, a wszystko to jest oferowane z wysoką kulturą pracy dostrzeżoną nawet przez redaktorów wspomnianego pisma ;-)

Zawieszenie Megane Grandtour stanowi – jak zwykle w przypadku francuskich konstrukcji – udany kompromis pomiędzy komfortem, a pewnością prowadzenia. Żeby nie było tak, że Megane Grandtour ma same zalety – skrytykowano brak płaskiej podłogi po złożeniu oparć kanapy oraz kiepską widoczność do tyłu z powodu niewielkiej szyby w pokrywie bagażnika. Cóż, Panowie – czas nauczyć się cofać „na lusterka”… ;-)))

1204 02 Wiadomości

Peugeota 3008 i Renault Scenic’a najnowszej generacji wspomniano w notatce na temat targów motoryzacyjnych Auto Motor Show w Sosnowcu. Pokazano tam te dwa i wiele innych nowych samochodów, dopiero trafiających na nasz rynek, choć nie zabrakło modeli już na nim obecnych.

Nieco niżej znajdziecie tabelkę podobną do tej pokazanej już w „Motorze”, która obrazuje sprzedaż nowych samochodów w Polsce w ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. W tabelce na dziesiątym miejscu znajduje się Renault Clio. Dwa pierwsze miejsca okupują modele Škody – Octavia i Fabia – mające przeszło dwukrotnie lepszą sprzedaż, niż Clio. Ale o gustach Polaków trudno dyskutować…

Warto przeczytać!

dacia bigster 01 Wiadomości

Nowa Dacia Bigster zdobywa „Wielką Austriacką Nagrodę Motoryzacyjną ARBÖ 2025”

2025-11-17
Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Wiadomości

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16

Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally

2025-11-16

Dacia Sandero liderem segmentu LPG w Niemczech – październik 2025

2025-11-16

1176 10 Wiadomości

Citroëny C4, C5, C6 i Picasso (które Picasso?) wymieniono na tej samej stronie pokrótce omawiając ranking sporządzony przez organizację Thatcham, który zaprezentował samochody najlepiej zabezpieczone przed kradzieżą. Dobrze, że działa nasz wortal – dzięki temu wiecie, o jakie Picasso chodziło…

Wśród doniesień sportowych kilka – zamieszczonych na stronie 21. – może zainteresować miłośników francuskiej motoryzacji. To notatka o niezłym występie Michala Sołowowa w Ypres Rally, o zwycięstwie Sebastiana Vettela w Grand Prix Wielkiej Brytanii oraz o występach Kuby Giermaziaka w Formule Renault 2.0.

1192 02 Wiadomości

Trzy duże vany porównano na stronach 22-26. Skoro mowa o tym segmencie rynku, to nie mogło w tym porównaniu zabraknąć samochodu francuskiego. Ba – pojawiły się nawet dwa: Peugeot 807 (odniesiony do trzech pozostałych braci z serii, w tym Citroëna C8) i Renault Espace. I tu od razu na wstępie zaznaczono, że Ford Galaxy, który stanął do walki z francuską konkurencją, stoi na wygranej pozycji, bo jest nowym modelem. To prawda – jest. Ale naprawdę trudno mi się zgodzić ze stwierdzeniem, że Peugeot 807 jest ciasny!!! A tak właśnie już na wstępie określono vana z kroczącym lwem między reflektorami. Specjalnie sobie więc sprawdziłem wymiary (o ile można im wierzyć…) i wyszło mi, że Galaxy z przodu góruje nad 807-ką niewiele – na nogi może zaoferować najwyżej 3 cm więcej, na szerokość dokładnie tyle samo, co Peugeot, jedynie nad głowami zauważalnie więcej (o 9,5 cm), ale kto w vanie jeździ w kapeluszu? ;-)

Jak wiecie – testowaliśmy Peugeota 807 i żadnych odczuć klaustrofobicznych nie mieliśmy. Dostrzegliśmy pewne braki w funkcjonalności, ale na pewno nie brak miejsca, a przecież każdy z nas ma przeszło 180 cm wzrostu, a i wagi jesteśmy słusznej. Na pewno jednak miejsca nad głowami nam nie brakowało.

0963 01 Wiadomości

W drugim rzędzie foteli Peugeot rzeczywiście ustępuje nowszym rywalom, ale też tragedii tam nie ma. Na nogi można mieć 700-890 mm (przy fotelu kierowcy odsuniętym o metr – 710 mm), co w porównaniu do Galaxy (710-940/780) jest wartością gorszą, ale najkorzystniej wypada w tej konkurencji Renault (750-880/820). Ford znowu preferuje kapeluszników bądź koszykarzy, ale Espace oferuje nad głowami tylko o 10 mm mniej miejsca, niż Galaxy. 807-ka – z uwagi na wyżej położoną podłogę – pozostawia do dyspozycji 7 cm mniej, niż Ford, ale wciąż jest to w zupełności wystarczające 920 mm. Z kolei szerokość wnętrza w drugim rzędzie przynosi prymat właśnie Peugeotowi – 1590 mm, to o 10 mm więcej, niż w Fordzie i aż o 40 mm więcej, niż w Espace.

Na tylnych siedzeniach, czyli „w bagażniku”, Peugeot oferuje najdłuższe siedzisko (aż 470 mm w stosunku do 450 Forda i 430 Renault), ale znowu nad głowami miejsca jest najmniej – ledwo 860 cm. To jednak spokojnie wystarczy, zwłaszcza, że z reguły jeżdżą tam dzieci, bądź osoby najniższe w towarzystwie ;-) Renault proponuje tam 940 mm, a Ford aż 960 mm, nie wiadomo po co ;-) Tym bardziej, że na nogi zostawia mniej, niż Renault, a na szerokość – mniej niż oba francuskie auta.

1008 47 Wiadomości

Francuskie vany oferują znaczny komfort podróży, przy zachowaniu pewności prowadzenia. Galaxy – zdaniem testujących auta dziennikarzy – „prowadzi się niczym gokart”. Cóż – według nich to zaleta, ale ja vanem podróżuję zwykle spokojnie (co nie znaczy „wolno”!), i nie potrzebuję udowadniać wtedy, że potrafię jeździć szybko, dynamicznie i sportowo. Vanem mam bezpiecznie i wygodnie przewieźć rodzinę na krótszej, lub dłuższej trasie, a nie ścigać się po zakrętach. Twarde zawieszenie w Polsce niekoniecznie na to pozwoli, bo dobrych dróg u nas nie ma zbyt wiele (nawet „krajówki”), a dobrze wyprofilowane zakręty z gładkim asfaltem bez wyrw, to można sobie znaleźć w Austrii, ale nie w Polsce. Choć więc „Auto-Świat” w części testuje samochody na naszych drogach, to jak zaczarowany powtarza opinie ze swojej niemieckiej mutacji, zupełnie ignorując fakt, że oczekiwania polskich kierowców są jakby odmienne od niemieckich. Tak, jak nasze drogi są inne, niż och drogi. I nieważne, że nasza kiełbasa prześcignęła ich kiełbasę…

Oczywiście Ford musiał wygrać porównanie. Co więcej – zdeklasował rywali osiągając 460 punktów w stosunku do dorobku Renault na poziomie 427 punktów i mizernemu wynikowi Peugeota, który uzbierał tylko 400 oczek. Czy słusznie? Moim zdaniem nie, co wykazałem choćby przy przestronności wnętrz wszystkich trzech samochodów opierając się jedynie na wymiarach zamieszczonych przez „Auto-Świat”. Galaxy niewątpliwie jest ciekawym autem, może nawet rzeczywiście lepszym, a na pewno tańszym od francuskiej konkurencji, ale czy różnica w punktacji powinna być aż tak duża?

1008 44 Wiadomości

Dacie Logan i Sandero zostały wspomniane na stronie 35. w większym artykule poświęconym usterkom zgłoszonym w tym roku do UOKiK przez importerów. Jak wiecie – chodziło o problemy z kontrolką ABS. W Polsce problem dotyczył zaledwie 34 aut wyprodukowanych między majem i listopadem ub.r.

Na stronie 38. w dziale Interwencje znajdziecie sprawę Peugeota 407 z wadami powłoki lakierniczej. Klient chciałby wymienić auto, ale że z taką powłoką samochód opuścił fabrykę, ASO odmawia dokonania takiej wymiany. Prawdę mówiąc wcale się nie dziwię…

0915 09 Wiadomości

„Trojaczki z Kolina”, czyli Citroën C1 i Peugeot 107 oraz Toyota Aygo, zostały wymienione na stronie 40 w artykule na temat małych samochodów z rynku wtórnego. Oceniono je całkiem dobrze, autka otrzymały pięć gwiazdek na sześć możliwych i był to najwyższy rezultat w całym porównaniu (choć uzyskany jeszcze przez inne modele). Co ciekawe najgorszą notę – cztery gwiazdki – przyznano Volkswagenowi Lupo.

Na stronach 46-47 przypomnienie o konkursie „Auto-Świata”, w którym główną nagrodą jest Citroën C3 Picasso.

1136 22 Wiadomości

I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu. Czy warto ten tygodnik kupić? Moim zdaniem niekoniecznie, choć w wakacje kupuje się mnóstwo rzeczy, których nabycie nie jest specjalnie uzasadnione ;-)

Krzysiek Gregorczyk


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1204 01 Wiadomości1204 02 Wiadomości1176 10 Wiadomości1192 02 Wiadomości0963 01 Wiadomości1008 47 Wiadomości1008 44 Wiadomości0915 09 Wiadomości1136 22 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: LoganC1MeganeC5EspaceClioPeugeotC3Sport3008Renault107DaciaSandero807
Udostepnij19Tweet12Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3468 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3487 udostępnienia
    Udostepnij 1395 Tweet 872
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2340 udostępnienia
    Udostepnij 936 Tweet 585
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5197 udostępnienia
    Udostepnij 2079 Tweet 1299

Testy samochodów

0474 05 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën ZX Volcane 1.9 120 KM 1998 automat – szybki kompakt Citroena z mocnym silnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-05-08
017. Szybki test Renault Megane R.S. IV zima Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane R.S. IV zimą. Niesamowity hot-hatch o mocy 300 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-14
sandero 2008 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Laureate 1.6 87 KM 2008 – okiem Czytelnika. Niedrogi samochód do miasta. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-11-12
Citroen C3 Aircross face lifting scaled Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – to wciąż król funkcjonalności. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-10-17
hanna golunska 2 Wiadomości
Testy

Test: DS 7 Crossback 1.6 225 KM – francuski luksusowy SUV oczami kobiety. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-22

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Decybele groźne na drodze

TomTom przypomina o bezpiecznych podróżach w czasie Świąt

Renault Z.E.Concept, w 100% elektryczny concept car

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz