Nie spieszyłem się z przeglądem tygodnika AUTO ŚWIAT wydanego przed tygodniem, bo to był znowu numer podwójny. Nie stracił więc jeszcze na aktualności, bo kolejnego wydania możemy się spodziewać dopiero za tydzień. Tymczasem na okładce aktualnego numeru nie ma żadnego samochodu francuskiego, a honoru francuskich koncernów motoryzacyjnych broni jedynie Opel Grandland.
AUTO ŚWIAT nr 34-35 (1345) z 29.VIII.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,1 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: DS 7, 3008, Clio, Talisman, Duster, Sandero, Astra, Grandland
Dopiero na stronie 20. pojawia się pierwszy samochód francuski. To DS 7, już nie Crossback. Poliftingowa wersja najpopularniejszego modelu marki w Polsce. Materiał powstał po prezentacji modelu w formie przedseryjnego egzemplarza w Warszawie.
Małe zdjęcie, na którym widać Renault Clio II, AUTO ŚWIAT zamieścił na stronie 20.
Dacię Sandero wspomniano w notatce zatytułowanej „Ekran vs przyciski” opublikowanej na stronie 21.
Test Opla Grandland zapowiedziany na okładce znajdziecie na stronach 34-35. AUTO ŚWIAT sprawdzał, czy ten kompaktowy SUV w wersji z bazowym 130-konnym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów dobrze spisze się w roli auta rodzinnego. Redaktor Kamiński pozytywnie ocenia obsługę oraz odczyty wskazań na wyświetlaczu przed kierowcą. Znakomicie wypada także przestronność samochodu, zwłaszcza przy jego kompaktowych wymiarach zewnętrznych. Rodziny ucieszą się z pojemnego bagażnika. Doceniono też fotele z certyfikatem AGR.
Dobrze wypadł silnik – wprawdzie suche dane nie obiecują cudów, ale z drugiej strony czy przyspieszanie do setki w 10,3 sekundy w tego typu samochodzie, to zły wynik? W dodatku Redaktor Kamiński twierdzi, że subiektywnie samochód sprawia wrażenia bardziej dynamicznego, niż jest w rzeczywistości. Co więcej – nawet po „zimnym starcie” silnik nie drażni typowym dla trzycylindrowców dźwiękiem, a i na autostradzie zachowuje się kulturalnie cicho mrucząc.
Niestety gorzej wypadło spalanie. Cóż – jak generalnie chwalimy jednostki PureTech, tak w kwestii spalania wypadają one bardzo różnie. Mam wrażenie, że wszystko zależy od modelu. Tu, w Grandlandzie, średnie spalanie sięgnęło poziomu 7,9 l/100 km. W testowanym niedawno przeze mnie C5 Aircrossie było jeszcze wyższe! Z drugiej strony w kompaktowych 308-kach uzyskujemy z reguły dużo mniejsze wyniki. Chyba do SUV-ów nie jest to więc najlepszy wybór.
AUTO ŚWIAT chwali za to pracę ośmiobiegowej skrzyni EAT8 oraz zawieszenia świetnie tłumiącego nierówności i jednocześnie zapewniającego stabilność i pewność prowadzenia. Niestety za dobrze wyposażonego Opla Grandlanda trzeba sporo zapłacić. Ale cóż dzisiaj jest tanie?…
Ostateczna nota dla opisanego samochodu, to 4+ w „szkolnej” skali. W tekście znalazły się odniesienia do Peugeota 3008.
W dziale Auta używane na stronach 68-71 AUTO ŚWIAT szuka sedana klasy średniej w cenie 50-70 tys. zł. Wśród 10 propozycji jest tylko jedna francuska – Renault Talisman. Za wspomniane pieniądze można kupić mniej więcej sześcioletni egzemplarz tego wygodnego i przestronnego samochodu. AUTO ŚWIAT marudzi trochę na szalejącą elektronikę najstarszych egzemplarzy, ale to więcej legenda, niż faktycznych przypadków.
Opla Astrę, Nissana Leafa i Dacię Duster wspomniano na stronie 80. w dziale Market.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze