Nowy Peugeot 3008 GT Hybrid4, czyli najmocniejszy wariant SUV-a spod znaku lwa uzyskał homologację zgodnie z cyklem WLTP. Model potrzebuje 1,3 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 29 g/km.
Nowy Peugeot 3008 GT Hybrid4 jest najmocniejszym modelem w ofercie francuskiego producenta. SUV spod znaku lwa jest również po raz pierwszy oferowany z napędem na wszystkie koła. Hybrydowy układ składa się z silnika benzynowego 1.6 PureTech o mocy 200 KM oraz dwóch jednostek elektrycznych. Pierwszy motor (110 KM) napędza przednie a drugi (112 KM) tylne koła. W efekcie SUV uzyskał lepszą przyczepność na bardziej wymagającej nawierzchni. Łączna moc pojazdu wynosi 300 KM. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy.
Wykorzystanie hybrydowego pozwoliło na ograniczenie zużycia paliwa. Średnie spalanie Peugeot 3008 GT Hybrid według danych producenta opartych na cyklu WLTP to tylko 1,3 l/100 km. Ciekawe, jakie będzie to miało odzwierciedlenie w realnych warunkach jazdy. O tym przekonamy się jednak dopiero podczas testów. Emisja CO2 wynosi katalogowo 29 g/km. W trybie elektrycznym SUV spod znaku lwa potrafi przejechać dystans do 59 km. 3008 w wersji hybrydowej korzysta z akumulatora o pojemności 13,2 kWh, który za pomocą szybkiej ładowarki można naładować w czasie 3 godziny i 30 min.
Peugeot 3008 GT Hybrid4 jest oferowany wyłącznie w wersji GT. Samochód można już zamawiać we Francji w cenie 53.800 euro (ok. 235 tys. zł). W 2020 roku do gamy trafi hybrydowa wersja o mocy 225 KM z napędem wyłącznie na przód. Model łączy jednostkę 1.6 PureTech o mocy 180 KM ze 110-konnym silnikiem elektrycznym. Hybrydowy napęd wkrótce trafi także do modelu 508.
Najnowsze komentarze