Peugeot 3008 GT Hybrid4 – SUV o mocy 300 KM, który pali 1,3 l/100 km

26 6 819

Nowy Peugeot 3008 GT Hybrid4, czyli najmocniejszy wariant SUV-a spod znaku lwa uzyskał homologację zgodnie z cyklem WLTP. Model potrzebuje 1,3 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 29 g/km.

Nowy Peugeot 3008 GT Hybrid4 jest najmocniejszym modelem w ofercie francuskiego producenta. SUV spod znaku lwa jest również po raz pierwszy oferowany z napędem na wszystkie koła. Hybrydowy układ składa się z silnika benzynowego 1.6 PureTech o mocy 200 KM oraz dwóch jednostek elektrycznych. Pierwszy motor (110 KM) napędza przednie a drugi (112 KM) tylne koła. W efekcie SUV uzyskał lepszą przyczepność na bardziej wymagającej nawierzchni. Łączna moc pojazdu wynosi 300 KM. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy.

Wykorzystanie hybrydowego pozwoliło na ograniczenie zużycia paliwa. Średnie spalanie Peugeot 3008 GT Hybrid według danych producenta opartych na cyklu WLTP to tylko 1,3 l/100 km. Ciekawe, jakie będzie to miało odzwierciedlenie w realnych warunkach jazdy. O tym przekonamy się jednak dopiero podczas testów. Emisja CO2 wynosi katalogowo 29 g/km. W trybie elektrycznym SUV spod znaku lwa potrafi przejechać dystans do 59 km. 3008 w wersji hybrydowej korzysta z akumulatora o pojemności 13,2 kWh, który za pomocą szybkiej ładowarki można naładować w czasie 3 godziny i 30 min.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 jest oferowany wyłącznie w wersji GT. Samochód można już zamawiać we Francji w cenie 53.800 euro (ok. 235 tys. zł). W 2020 roku do gamy trafi hybrydowa wersja o mocy 225 KM z napędem wyłącznie na przód. Model łączy jednostkę 1.6 PureTech o mocy 180 KM ze 110-konnym silnikiem elektrycznym. Hybrydowy napęd wkrótce trafi także do modelu 508.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
9 Wątki komentarzy
17 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
21 Autorzy komentarzy
nowySzakal Zasiedmio...SlawoSzakalPiotr001 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
a
Gość
a

235 za małego suva z Francji? Dziękuję, postoję

Michał508
Gość
Michał508

Małego? To jest kompaktowy suv.

South-PL
Gość
South-PL

Spalanie średnie 1,3 l? Dobre!

Andrzej1
Gość
Andrzej1

Zawsze na WLTP wychodzą wyniki z kosmosu, a w rzeczywistości są to wyniki 5-6 razy wyższe o czym nie napisaliście. Czyżby samochody francuskie były tak ,,dobre”?

Michał
Gość
Michał

Nie ma jakichś plotek o wciśnięciu takiego napędu do 5008?

Maciej
Gość
Maciej

Na jednym portalu pojawiła się parę miesięcy temu informacja o hybrydowym 5008, ale to chyba jedyne polskie źródło. Peugeot twierdzi, że nie ma sensu robić dużych aut elektrycznych, więc modele od 508 w górę będą hybrydowe, a wszystko poniżej elektryczne

Seba
Gość
Seba

Tyle że te 300km tylko na pełnym załadowaniu… Jeździłem już czymś trochę kicha. Jak hybryda to tylko Toyota tak jak np RAV4. Sprawdzona już jednostka no i sporo tańszy

South-PL
Gość
South-PL

I też pali…3l :)

Gites
Gość
Gites

RAV4 to hybryda a nie ładowalna hybryda – to jednak spora różnica i w technologii i w średnim zużyciu no i w końcu w cenie.

007
Gość
007

Najtanszy na scieki z Warszawy

Horacy
Gość
Horacy

Kto Wam te bzdury podaje? Była już 508 Hybrid4 i poprzednie 3008, z oszczędnością nie miały nic wspólnego

Seba
Gość
Seba

I ds5 klaaapa

Michał
Gość
Michał

… i znowu coś, czego organoleptycznie NIE ZNOSZE :(((( 1,3L wg jakieś normy W… .
Czy nie można byłoby napisać prawdy ??? w i tak zwariowanym świecie i dołożyć cegiełki ku lepszemu?

Jarek
Gość
Jarek

Na lawecie to i mój spali 1,3l a nawet mniej Peugeot który ma drugie miejsce zaraz po Renault w awaryjności elektroniki.

Seba
Gość
Seba

Zgadzam się a i jeszcze Citroen. A ostatnio kilka się spaliło przez zwarcia w Lublinie. Spalił się ze wstydu bo jest francem :D

Seba
Gość
Seba

W PSA nie tylko elektronika bo I zawieszenia i silniki benzynowe kiepskie. Jedyny plus za HDI i to tyle. Ja to jeżdżę tylko Toyota są praktycznie bezawaryjne. Bo niemieckie te TSI czy TDI jedno warte co te THP… A na Marca czy BMW nie mogę sobie pozwolić bo to już wyzsza liga. Honda i Mazda też ok

Rafał
Gość
Rafał

Idz owce pasać lepiej.

gosc
Gość
gosc

Takich debilizmow juz dawno nie czytalem!Toyota bezawaryjna pewnie.5 lat i Huta.Japan Bida.

wer
Gość
wer

Kolejny Frustrat z Japonskiego Padla Ery kamienia.Kup sobie wreszcie samochod a nie wypisuj tu Idiotyzmow.

Seba
Gość
Seba

Kupiłem Toyote z wyprzedaży rocznika 2018. Franca tez mam berlingo z 2011. Wizualnie tylko wszystko gra zwłaszcza w środku z modutop. I to tyle co mogę powiedzieć pozytywnego o tym samochodzie. Bardzo zadnany z wygladu.Sprzedam nawet za pół ceny zb się go tylko pozbyć. Tylko to nie jest takie proste bo każdy ucieka jak widzi książkę serwisową ile było napraw

Piotr001
Gość
Piotr001

To się jeszcze koleszko za bardzo nie najeździłeś tym japońskim wozidłem z przyspieszeniem kontenera na śmieci (zwłaszcza z CVT).

Szakal
Gość
Szakal

Fanom francuskiej motoryzacji nie mieści się w głowie, że nie tylko nową skoda czy toyota, ale nawet zajeżdżona, sprowadzona, z kręconym przebiegiem sprawuje się bezawaryjnie. Stary poczciwy vw mając na.oiczniku 340kkm a w rzeczywistości z 600kkm, lata. A francuskie odbierasz z salonu i się zaczyna:akcje przywoławcze, kampanie, softy, pożary, kontrolki świecące od nowości. Jasne, że trudno to uzmysłowić ludziom z kręgów francuskiej motoryzacji, że zużyty samochód japoński czy niemiecki NIE JEST KOSZTOWNY ANI PROBLEMATYCZNY!!! Trudno im uwierzyć, bo sami od wyjazdu nowym autem z salonu zmagają się z tandetą i ignorancją że strony marki. Pora to pojąć ! Piszę to… Czytaj więcej »

Slawo
Gość
Slawo
Piotr001
Gość
Piotr001

Jakiś kolejny bajkopisarz z Zasiedmiogórogrodu! Nie będę cię chłopcze przekonywał w jak wielkim jesteś błędzie, bo poziom bredni jaki zawiera twój post nie nadaje się nawet na skomentowanie- „zużyty samochód japoński czy niemiecki NIE JEST KOSZTOWNY ANI PROBLEMATYCZNY”. Żałosne!

Szakal Zasiedmio...
Gość
Szakal Zasiedmio...

Nie musisz….przekonywać. Piszę z wieloletniego doświadczenia, użytkując regularnie kilka aut jednocześnie, wymieniając niektóre z nich, stare niemce pozostawiam w domu. I nie chłopcze Panie Piotrze. Nie napinaj się pan aż tak…..bo żyłka pęknie ;-), a doświadczenie to najlepsza, bo praktyczna wiedza, która nie jest oparta na pismactwie i pustym brandzlowaniu się nagrodami typu engine of the year.
Mimo żenujacego poziomu lubię tu zaglądać, bo dostarczacie rozrywki godnej tvpis.

nowy
Gość
nowy

dzieciaku. ,….od lat w mojej rodzinie 1998 PEUGEOT 806 2,1 td SPRZEDANY ZNAJOMEMU PRZY PRZEBIEGU 380 TYS brał go do pracowników(ubojnia) w daw lata zrobili 200 tys co dzień w 8 chłopa każdy około90-110 kg, w międzyczasie ford z 20 HDI czyli tdci ja sprzedałem przy przebiegu 286 tys kuzynowi przedstawicielowi handlowemu, który rozkręcał biznes rok temu, właśnie wrócił nim z Chorwacji przebieg 370 par tys….ojciec renault megane 1,9DCI 130Km przebieg 290TYS JEŹDZI DALEJ …żadne z tych aut nie miało ABSOLUTNIE ŻADNEJ Awarii silnika i w ogóle….w między czasie miałem 307SW które też kolega z ubojni kupł i woził kolejnych… Czytaj więcej »