„Auto-Świat” nr 42 (639) z 15.X.2007
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,10 zł
Koszt 1 strony: 3,5 grosza
Warto kupić? raczej nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C-Crosser, XM, 307, Laguna, Megane, Modus, sportowe
Krótka wzmianka o nowej Lagunie pojawiła się na stronie 4. w liście od czytelnika gazety. Potem jednak przez kilkanaście stron niewiele się dzieje – dopiero na tych z numerkami 16-17 pojawia się coś dla nas. Najpierw jest to krótki artykuł o planach Renault związanych z wprowadzeniem na rynek modelu Grand Modus. Pisaliśmy o tym osiem dni temu. Nieco wyżej zaś znaleźć możecie tabelkę z najpopularniejszymi kompaktami na polskim rynku. W zestawieniu znalazły się (na miejscach 9. i 10.) Renault Megane i Peugeot 307.
Strona 17. przynosi krótkie relacje z Rajdu Katalonii (wygrana Sebastiena Loeba w C4 WRC) oraz ELPA Rally (drugie miejsce Simona Jean-Josepha w Citroënie C1 S1600) oraz wzmianki o Davidzie Coulthardzie przy okazji relacji z Grand Prix Chin w Formule 1.
Na stronie 26. test Citroëna C-Crossera. Ponieważ jeździłem niemal takim samym samochodem przed tygodniem, tym łatwiej będzie mi się ustosunkować do tego, co napisano w „Auto-Świecie”. Wprawdzie tekst ów nie wnosi specjalnie wiele, ale cieszy mnie fakt, iż ciekawym projektem nazwano dwuczęściowe rozwiązanie tylnej klapy. Znane jest ono jednak już od ładnych kilku lat choćby z modelu C2… ;-) Jesteśmy za to zgodni w zakresie tylnych siedzeń (trzeciego rzędu i to nie tylko w zakresie lokalizacji, ale i przestrzeni tamże…) – to po prostu karna ławka dla niegrzecznych dzieci ;-) Silnik 2.2 HDi chłopaki z „Auto-Świata” uznali za „doskonały punkt auta”. Również oferowany przez C-Crossera komfort oceniono bardzo wysoko. Ogólnie po raz pierwszy chyba w takim stopniu moje odczucia pokrywają się z tym, co napisano w „Auto-Świecie”!
Do Peugeota (niestety bez modelu) nawiązuje jeden z czytelników tygodnika w swoim liście zamieszczonym na stronie 36., w którym żali się, że w dzisiejszych czasach części np. układów wydechowych tak szybko „się kończą”. Cóż – tak po prostu jest, bo producenci na czymś muszą zarabiać…
Na stronie 38. z kolei wzmianka o otwarciu (wreszcie!) obwodnicy Garwolina. Cóż – narzekałem na tę sprawę dwa razy (FF, czyli Felieton Francuskich.pl o zamiłowaniu do jubli i FF, czyli Felieton Francuskich.pl o zamiłowaniu do jubli – ciąg dalszy ), ale przyznać muszę, że „Auto-Świat” również szybki nie był – opublikował swoją notatkę akurat na przedwyborczy tydzień ;-) a przecież obwodnicę oddano do użytku pod koniec września. Chłopaki spóźnili się o dwa tygodnie… Czyżby też coś świętowali? ;-)))
Wzmianka o Renault Megane pojawia się na stronie 41., ale chodzi tak naprawdę nie o interwencję w sprawie samochodu, tylko jego podwójnego ubezpieczenia.
O Citroënie XM wspomniano na stronie 44. w artykule poświęconym wielkim kombiakom. Oczywiście nie mogło zabraknąć krytyki rzekomo nadzwyczaj awaryjnego układu hydraulicznego, ale spójrzmy prawdzie w oczy – jeśli samochód był zadbany (jak każdy samochód), to nie będzie jakoś specjalnie awaryjny. Również w kwestii hydrauliki. Ogólnie XM-a oceniono na 3.
W tym samym artykule, ale już na stronie 46., znajdziecie parę uwag na temat Laguny Grandtour. Pochwalono przestronność wnętrza (bagażnika), jego funkcjonalność, ale skrytykowano trwałość samochodu. Ogólnie oceniono ją na 4, a więc o pół oceny wyżej w stosunku do VW Passata! (4-)
I to już wszystko, co o samochodach francuskich można było znaleźć w tym tygodniu w „Auto-Świecie”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze