Na okładce tygodnika „Auto Świat” nie pojawiło się żadne auto z Francji, za to mnóstwo tam samochodów koncernów niemieckich. Poza dwoma modelami Fiata oraz schowaną gdzieś w tle Kią wszystkie pozostałe pochodzą z Niemiec, choć dwie z nich, to marki inne, nieniemieckie. Należą jednak od wielu lat do niemieckich koncernów, więc… To Mini oraz dwa modele Škody. W efekcie z niemieckich koncernów pochodzi aż dziewięć samochodów zaprezentowanych na okładce, a jedynie trzy reprezentują koncerny od Niemców nieuzależnione. Trudno więc uznać (po raz kolejny!) dobór modeli za jakiś wyjątkowo pluralistyczny. A można się nawet pokusić o przypuszczenie, że „AŚ” kształtuje w ten sposób motoryzacyjną świadomość Polaków.
„Auto Świat” nr 47 (897) z 19.XI.2012
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, U23, Xsara, 207, 4CV, Clio, Logan, sportowe
Takie kształtowanie widać również w podsumowaniu do artykułu o kompaktowych sedanach. Volkswagena tam oczywiście wymieniono, ale żadnej z marek francuskich już nie, jakby Redaktorzy „Auto Świata” w życiu nie słyszeli o Megane w trzybryłowym nadwoziu, o sedanach Peugeota (306), bo nie oczekuję, że będą znali takie wynalazki, jak modele Citroëna, czy Peugeota o tym typie nadwozia, ale nieoferowane w Polsce, a czasem nawet w Europie…
Krótką notatkę poświęconą współpracy Renault i Caterhama znajdziecie na stronie 14.
Na tej samej stronie traficie też na tabelkę z wynikami sprzedaży nowych aut w październiku oraz w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy br. w Polsce.
Krótka wzmianka o historycznym już wycofaniu się Peugeota z wyścigów długodystansowych pojawiła się w artykule „Nadszedł czas na hybrydy” opublikowanym na stronie 17.
Wśród samochodów segmentu B z nadwoziami kombi pokazano na stronie 34. dziesięć modeli. Znalazły się tam Peugeot 207 SW, Renault Clio oraz Dacia Logan MCV. Ta ostatnia chyba przez pomyłkę, bo jak zwykłego Logana spokojnie można pozycjonować w tej klasie aut, to MCV-ka ze swoim rozstawem osi wynoszącym 2.900 mm zabija nawet samochody segmentu D!
Samochody Renault wciąż są jednymi z najchętniej sprowadzanych z zagranicy aut – ciągle jest to trzecia najpopularniejsza marka wśród tzw. prywatnych importerów. Przypomniano to również na stronie 34.
Kierownicę Citroëna C4 można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 36.
Dziewięć stron dalej znajdziecie Poradę związaną z felgami nieprzelotowymi stosowanymi w niektórych modelach produkowanych przez PSA, w tym wypadku w Xsarze.
Renault 4CV wspomniano na stronie 46. w tekście poświęconym Fiatowi 500 sprzed lat.
Zdjęcie Citroëna U23 nadesłane przez czytelnika „AŚ” zamieszczono na stronie 50.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze