Dziś rano u mnie, na Lubelszczyźnie, zaczął padać śnieg. Pogoda jest paskudna, typowo polska jesień (nie mylić ze złotą polską jesienią, z jaką mieliśmy do czynienia choćby podczas polskiej premiery prasowej Citroëna C3 Aircross). Nie chce się nosa z domu wyściubić. To doskonały moment na przegląd prasy, a na początek weźmiemy tygodnik AUTO ŚWIAT. A na jego okładce dostrzec można rzadkiego gościa w mediach motoryzacyjnych – Citroëna C6!
AUTO ŚWIAT nr 47 (1148) z 20.XI.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C3 Picasso, C6, Partner, Clio, Kangoo, Sandero
O C3 Aircross wspominam nieprzypadkowo, ale wyjaśnię to za chwilę – poproszę Was o chwilę cierpliwości.
Alians Renault Nissan oraz Renault Kangoo wspomniano przy okazji prezentacji Mercedesa klasy X na stronach 8-9. O Alaskanie się już jednak nawet nie zająknięto, choć to „trzeci bliźniak” w tej rodzinie.
Krótka notatka o Peugeocie Partnerze dostosowanym do prowadzenia przez osoby z porażeniem czterokończynowym pojawiła się na stronie 11. tygodnika AUTO ŚWIAT.
Na tej samej stronie znajdziecie też krótki materiał poświęcony testom zderzeniowym ośmiu aut, w tym Citroëna C3 Aircross. Francuski miejski SUV uzyskał komplet pięciu gwiazdek.
Citroën C3 Aircross pojawił się ponownie w teście Seata Arony. Pojawił się, choć w sposób budzący mój sprzeciw. Pisząc o bagażnikach obu aut stwierdzono, że kufer Arony jest niemal taki sam, jak w C3 Aircrossie. Seat mieści w bagażniku 400 litrów. Citroën – 410 litrów, ale to bazowa pojemność – przesuwając kanapę do przodu można uzyskać aż 520-litrową przestrzeń. A to już nie jest „niemal tyle samo”.
Renault Clio w barwach Traficar można dostrzec na zdjęciu ilustrującym materiał opublikowany na stronie 34.
W dziale Z drugiej ręki (strony 36-40) zaprezentowano cztery samochody. Wszystkie rzekomo miały być przedstawicielami segmentu E, ale tak się nie stało. Naprzeciwko słusznie w tym artykule umieszczonych Mercedesa E, Volvo S80 i Citroëna C6 postawiono bowiem plebejską i D-segmentową Škodę Superb. AUTO ŚWIAT wyjaśnia: „pod względem wielkości kabiny w tylnej części Superb przewyższa nawet Citroëna C6”. A to przestronność tej części predestynuje auto do konkretnego segmentu?
Trudno też, by „tak niskie koszty utrzymania” uzyskać w przypadku pełnoprawnych aut segmentu D, a nie tych popłuczyn po Passacie. Te ceny w różnych aspektach podkreślano kilkakrotnie, a to tylko potwierdza, że nie mamy do czynienia z samochodem klasy wyższej.
Citroëna C6 AUTO ŚWIAT pochwalił za design, ogólną trwałość, bogate wyposażenie oraz znakomite zawieszenie hydropneumatyczne (nieziemski komfort). Sugerują jednak, by wybrać wersję z 3-litrowym silnikiem HDi, a nie 2.7 HDi. Problemem może też być dostęp do części karoseryjnych. Auto uzyskało 3,5 gwiazdki, tyle samo, co Volvo. Mercedes i Škoda – a jednak! – zebrały tylko po trzy gwiazdki. Acz w dalszym ciągu nie wiem, co w tym zestawieniu robi Superb. Chyba miał zrobić dobrze importerowi. Niestety wrzucenie do jednego wora wspomnianych aut i Škody jest nadużyciem i zwyczajnym brakiem obiektywizmu.
Kolejny materiał zatytułowano „Małe, tanie i pojemne”. Znajdziecie go na stronach 41-43, a wśród tych tanich, małych, lecz pojemnych aut znajdziecie też dwie propozycje z „naszego podwórka”. To Citroën C3 II generacji oraz Dacia Sandero.
Tego pierwszego uznano nie tylko za auto pojemne, ale i przyjemne. Auto „dobrze wyciszono i wykończono”, ale pomarudzono trochę przy jednostkach napędowych. Krótko wspomniano też C3 Picasso.
Sandero w dobrym stanie oznacza spory wydatek! Może to zaskoczyć wielu potencjalnych klientów, ale właściciele po prostu nie chcą się pozbywać za bezcen dobrych egzemplarzy! Dacia trzyma cenę, co musi strasznie irytować co poniektórych dziennikarzy w naszym kraju ;-) Przestronne wnętrze nie zachwyca może materiałami wykończeniowymi ani polotem design, ale też nie ma żadnej tragedii! Od siebie dodam, że auto zapewnia sporo komfortu, jak na segment B.
Aktualny AUTO ŚWIAT zamieścił w swojej ostatniej części siedmiostronicowy materiał poświęcony Citroënowi C3 Aircross. Opisano tam praktycznie wszystkie aspekty tego miejskiego SUV-a. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że to materiał sponsorowany, ale nie jest to wprost napisane. Zaznaczono jedynie, że całość przygotował AUTO ŚWIAT we współpracy z Citroënem. Niemniej jednak wydaje się to być dobrym kompendium dla osób rozważających zakup tego samochodu.
Ze swojej strony polecam.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze