„Auto Świat” nr 8 (809) z 21.II.2011
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: przeszło 4,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Aixam, Citroën, Microcar, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Berlingo, C1, C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, Xsara, 107, 1007, 207, 307, 407, Clio, Espace, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo, Logan, sportowe
Pierwsze francuskie samochody, o jakich wspomniano w aktualnym „Auto Świecie”, to pojazdy firm Aixam i Microcar, czyli samochodziki bardzo popularne w kraju pochodzenia, dostępne również u nas, ale rzadko spotykane na polskich drogach. Wspomniano o nich przy okazji omawiania (na stronach 14-15) podobnego pojazdu oraz uregulowań prawnych obecnych i postulowanych, a dotyczących prowadzenia tego typu konstrukcji.
Na stronie 17. możecie poczytać troszeczkę o Renault Megane Coupe w limitowanej serii Monaco GP.
Relację z Rajdu Szwecji, a w niej wzmianki o Citroënach DS3 WRC i ich załogach, zamieszczono na stronie 18.
Strona 19. z kolei przynosi informacje dotyczące wyścigów samochodowych różnego rodzaju, a wśród nich notatkę o tym, że Nick Heidfeld zastąpi kontuzjowanego Roberta Kubicę w bolidzie Lotus Renault GP.
Citroëna Grand C4 Picasso i Renault Grand Scenic’a wymieniono w roli konkurentów dla testowanego na stronach 24-25 Chevroleta Orlando.
W wyszczególnieniu najlepszych i najgorszych samochodów pod względem określonego kryterium – w tym tygodniu jest to „test długodystansowy” – pojawił się Peugeot 307, jako najgorszy wśród kompaktów (strona 30.).
Pytanie o sposób serwisowania tylnego zawieszenia Citroëna Xsary pojawiło się w dziale Porady na stronie 36. Oczywiście opublikowano też odpowiedź na to pytanie ;-) Nie do końca jednak ze zdaniem Redakcji się zgodzę – jeśli wychwycimy wcześnie właśnie wspomniane popiskiwania, to uratujemy czopy belki wymieniając jedynie łożyskowanie.
Francuskie samochody pojawiły się też w raporcie TÜV zaprezentowanym na stronach 46-47. Zestawienie dotyczy aut 2-3-letnich. Miejsca aut francuskich marek, to:
53. Renault Modus – 4,9% badanych aut miało poważne usterki;
62. Citroën C1 – 5,1% badanych aut miało poważne usterki;
63. Renault Clio – 5,2% badanych aut miało poważne usterki;
67. Peugeot 107 – 5,3% badanych aut miało poważne usterki;
72. Citroën C4 Picasso – 5,6% badanych aut miało poważne usterki;
80. Renault Scenic – 5,8% badanych aut miało poważne usterki;
89. Renault Twingo – 6,5% badanych aut miało poważne usterki;
104. Citroën C3 – 7,9% badanych aut miało poważne usterki;
104. Renault Megane – 7,9% badanych aut miało poważne usterki;
108. Citroën Berlingo – 8,2% badanych aut miało poważne usterki;
110. Peugeot 1007 – 8,5% badanych aut miało poważne usterki;
113. Peugeot 207 – 8,7% badanych aut miało poważne usterki;
114. Renault Laguna – 8,8% badanych aut miało poważne usterki;
115. Renault Kangoo – 8,9% badanych aut miało poważne usterki;
116. Citroën C4 – 9,0% badanych aut miało poważne usterki;
119. Peugeot 307 – 9,9% badanych aut miało poważne usterki;
120. Citroën C5 – 10,0% badanych aut miało poważne usterki;
120. Renault Espace – 10,0% badanych aut miało poważne usterki;
122. Citroën C2 – 10,1% badanych aut miało poważne usterki;
123. Dacia Logan – 11,0% badanych aut miało poważne usterki;
123. Peugeot 407 – 11,0% badanych aut miało poważne usterki.
Prawdę mówiąc to dość dziwne, że C1 jest lepszy od 107-ki, a i tak bije je na głowę Toyota Aygo, która zajęła miejsce 34 z 4,3-procentowym wskaźnikiem usterek poważnych. Przecież te samochody zjeżdżają z jednej linii produkcyjnej, w dodatku na przemian, z grubsza po tyle samo sztuk! Jakim więc cudem francuskie odpowiedniki japońskiego malucha są gorsze? Czyżby Czesi pracujący w Kolinie specjalnie psuli te auta w momencie montażu, czy nie przykładali się do pracy, by chronić interesy Škody? To bzdura. Dlatego właśnie nie przykładam do tych rankingów większej wagi.
Na stronie 50. znajdziecie jeszcze zachętę do obejrzenia na autoswiat.tv testu Nowego Citroëna C4.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu. Szkoda pieniędzy.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze