Kiedyś zdarzyły nam się już przeglądy CLASSICAUTO, ale to były przypadki mocno nieregularne. Jeśli pismo będzie się prezentowało tak, jak październikowe wydanie z bieżącego roku, to na pewno będziemy mu poświęcać więcej miejsca. A jak się prezentuje? Świetnie! Na całej okładce jest jedna fotografia przedstawiająca Alpine A310.
CLASSICAUTO nr 10 (157) z X.2019
Wydawca: Stratos Concept Sp. z o.o.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 15,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 16 groszy
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Delage, Peugeot, Renault, Alpine, Simca
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Mehari, SM, XM, D 88, 205, 405, 605, 5, 8, 12, 17, Safrane, A110, A310, Aronde, sportowe
Alpine A310 pojawia się już we „wstępniaku”, który znajdziecie na stronie 3.
Renault 8 Gordini, Alpine A110 oraz Simkę Aronde wspomniano w artykule poświęconym Krzysztofowi Komornickiemu, zmarłemu w czerwcu kierowcy rajdowemu. Niektóre zdjęcia ilustrujące artykuł zamieszczony na stronach 10-13 prezentują te samochody.
Delage D 8 SS wspomniano w artykule zatytułowanym „Europejskie szczyty”, który znajdziecie na stronach 14-15.
Citroëna Mehari wspomniał Redaktor Rajwa w tekście zamieszczonym na stronie 25.
No i czas na gwiazdę numeru. Alpine A310 jest raczej mniej znany i mniej utytułowany od A110, ale to samochód typowo francuski – inny, niż wszystkie! Na stronach 26-37 (tak, aż tyle ich jest!) zaprezentowano auto, które widuje się bardzo rzadko, najczęściej chyba na różnego rodzaju imprezach skupiających miłośników klasycznej motoryzacji. Nic więc dziwnego, że trafiło też na łamy CLASSICAUTO.
A310 zadebiutowało w 1971 roku, ale początkowo sprzedawało się raczej kiepsko. Trzy lata później markę przejął koncern Renault. A do A310 włożył pachnący nowością silnik V6. Przy okazji auto poddano liftingowi (zajął się tym Robert Opron, twórca Citroëna SM, którego zresztą wspomniano w artykule) i nagle okazało się, że klienci chcieli kupować A310!
W tekście pojawiły się też wzmianki o Renault 5, 12 i 17, a także pierwszym bolidzie Formuły 1 od Renault – RS01. Generalnie znakomity materiał okraszony licznymi świetnymi zdjęciami!
Jeszcze wcale nie tak dawno temu Peugeot 605 był dość często spotykany na polskich ulicach. Dziś widuje się go niezmiernie rzadko, a CLASSICAUTO przekonuje na stronach 80-81, że to naprawdę niezły materiał na youngtimera. Czy zdobędzie popularność i kultowość mniejszej 205-tki? Z cała pewnością nie, ale może być ciekawym pomysłem dla miłośnika motoryzacji. Głównym problemem może być tylko zbytnie podobieństwo do modelu 405. Rywalami są z pewnością Citroën XM i Renault Safrane. W zasadzie każdy z tych samochodów będzie ciekawy, ale to XM jest najbardziej spektakularny.
Renault Clio RS pokazano na zdjęciu na stronie 97.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: CLASSICAUTO
Najnowsze komentarze