„Motor” nr 12 (3013) z 21.III.2011
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Saxo, Xsara, 205, 207, 208, 306, 406, 407, 508, Clio, Fluence
Pierwsza wzmianka o francuskich samochodach pojawiła się na stronie 8. Zamieszczono tam dwa zdjęcia zamaskowanego auta – to podobno następca Peugeota 207, o spodziewanej nazwie 208. Wspomniano przy okazji o modelu 508, którego prezentacja dla dziennikarzy odbyła się w tym tygodniu. Mnie jednak zirytowało coś innego. Przy omawianym tekście pojawił się kontrastowy napis „TYLKO U NAS!”. Cóż – w tym tygodniu może rzeczywiście, ale przypomnijmy, że te dwa, co „Motor”, a nawet więcej zdjęć, zamieściliśmy na naszych łamach przeszło miesiąc temu!
Strona 9. przynosi krótką informację o promocji na Renault Fluence – auto z tegorocznej produkcji można kupić już za 50.900 zł.
Peugeotowi 508 SW GT poświęcono strony 20-21. To topowa odmiana tego samochodu kosztująca w Polsce niemal 140 tys. zł. Jednocześnie to kolejny artykuł, w którym stwierdzono, że poprzednik, czyli model 407, nie sprzedawał się specjalnie dobrze w zasadzie nigdzie poza Francją. Sorry, ale wkurza mnie takie pisanie. Przypominam, że 407-ka była swego czasu najchętniej wybieranym autem w tej klasie!
Doceniono w artykule dobre fotele, świetne materiały wykończeniowe i bogate wyposażenie wersji GT. Pochwalono dość sztywne zawieszenie tej usportowionej odmiany, choć zauważono, że klienci poszukujący komfortu mogą się poczuć rozczarowani. Słowa uznania skierowano też pod adresem 2,2-litrowego silnika HDi generującego z czterech cylindrów 204 KM i pozwalającego się cieszyć 450 Nm momentu obrotowego dostępnego w tym maksimum już przy 2.000 obr./min.
Ocenę podatności na korozję, czy raczej zabezpieczeń antykorozyjnych szesnastu popularnych marek przedstawiono na stronach 50-51. Citroën, Peugeot i Renault zostały ocenione wysoko. Wspomniano przy okazji o modelach Saxo, Xsara, 205, 306, 406 i Clio.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze