Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 15/2011

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2011-04-14
w Wiadomości, Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
14
A A
32

 

„Motor” nr 15 (3016) z 11.IV.2011
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C3, C5, DS3, DS4, DS5, Pluriel, Saxo, 407, 508, Laguna, Megane, Scenic

Peugeot 408 – reklama

Na stronie 6. zamieszczono tabelkę obrazującą liczbę rejestracji 10 najpopularniejszych marek w I kwartale br. w Polsce. Renault wzniosło się dość wysoko, na piątą pozycję zestawienia, z wynikiem 4.463 aut. Niestety Citroëna i Peugeota nie ma w pierwszej dziesiątce :-(

Dwie strony dalej znajdziecie krotki artykuł o znakomitej, przewyższającej wstępne szacunki Citroëna, sprzedaży modelu DS3 na świecie. Jak dotychczas do klientów trafiło przeszło 80 tysięcy sztuk tego designerskiego modelu. Przy okazji wspomniano o tym, że w tym roku „pojawi się kolejny pojazd z serii DS – kompaktowy DS4”. Chciałem zauważyć, że już się pojawił, a niebawem trafi do sprzedaży. Za to w poniedziałek zadebiutuje DS5, o czym pisałem przedwczoraj. O tym modelu też zresztą wspomniano w omawianym tekście – że jego debiut jest planowany na bieżący rok. No tak :-)

Renault Megane Coupe wspomniano przy omawianiu Hyundaia Velostera. Faktycznie – pewne podobieństwo istnieje. Możecie to sprawdzić zaglądając na strony 12-13.

A gdy otworzycie „Motor” na stronach 16-20, to natraficie na porównanie trzech francuskich sedanów (choć Laguna, to w zasadzie liftback) napędzanych – a jakże – wysokoprężnymi silnikami o pojemności 2 litrów i mocach rzędu 163-173 KM. Te słabsze motory, to konstrukcja wykorzystywana przez PSA (C5 i 508), zaś w Latitude pracuje mocniejszy silnik. Do tego wszystkie trzy porównane auta wyposażono w automatyczne skrzynie biegów. Które więc okazało się najlepsze?
Artykuł rozpoczęto od podsumowania sprzedaży wspomnianych modeli w ubiegłym roku. 508-ki oczywiście nie było, więc podano wartości dla poprzednika, modelu 407. W Polsce zdecydowało się na ten samochód 542 klientów. C5-tkę kupiło 1.377 osób, a Lagunę – 1.615. To niewiele w porównaniu z Avensisem (ok. 5.000 egzemplarzy), czy Passatem (ok. 6.000 sztuk), ale spójrzmy prawdzie w oczy – te modele chętnie wybierają klienci flotowi. Nie mówię, że indywidualni nie, ale jestem przekonany, że gros sprzedaży trafia do firm. W niczym to oczywiście nie zmienia wyników, ale nie znaczy to, ze Polacy tak bardzo preferują te akurat modele. Laguna też dość często trafia do firm, co widać właśnie po osiągniętym wyniku.
Zresztą nieważne. Rzućmy okiem na porównanie zamieszczone w „Motorze”.
Ciroëna doceniono za znakomite materiały wykończeniowe, komfort, przestronność, ale skrytykowano za „guzikologię” i nieruchomy rdzeń kierownicy. No tak – trochę techniki i się chłopaki gubią ;-) Ponarzekano też na podobno małą ilość miejsca z tyłu. Jakoś tego nie stwierdziłem podczas kilku już testów, niektórych dość intensywnych, Citroëna C5.
Peugeota 508 oceniono lepiej. Nie zgłoszono zastrzeżeń do materiałów wykończeniowych, pozytywnie oceniono przestronność, także z tyłu, doceniono język polski w menu pokładowym, a obsługę uznano za intuicyjną.
Laguna także się Redaktorom „Motoru” spodobała pod względem przejrzystości obsługi, ale „dostała po kulasach” za najciaśniejsze w porównaniu wnętrze. Za to oferuje największy bagażnik i zalety pięciodrzwiowego nadwozia.
508-ka okazała się najdynamiczniejsza w przyspieszaniu do 100 km/h, nieznacznie tylko ustępując Lagunie. C5, z uwagi na dość wysoką masę, przyspiesza najwolniej, choć i tak wynik 10,3 sekundy nie jest niczym złym. Również spalanie C5-tki okazało się najwyższe. Citroën dysponuje za to najskuteczniejszymi hamulcami.
W Lagunie skrytykowano też skrzynię biegów – działa płynnie, ale powoli. Zawieszenie, podobnie, jak w Peugeocie, okazuje się dość sztywne, zwłaszcza w porównaniu z nieziemsko komfortową jego pracą w C5.
Ostatecznie to jednak najnowsze na rynku auto, czyli Peugeot 508, wygrało cały test. Zdobywając 111 oczek o 7 punktów pokonało Citroëna C5 i o 10 – Lagunę.
Zastanawia mnie tylko jedno – dlaczego nie zauważono, że na Lagunę III już od bardzo dawna oferowana jest 3-letnia gwarancja. Można było tez wspomnieć o 4-letnim okresie gwarancyjnym, na jaki „załapie” się klient teraz decydujący się na Peugeota 508. Niestety „Motor” wszystkie samochody „objął” tylko 2-letnią gwarancją.

O wiosennych przeglądach kilku różnych marek, w tym Citroëna i Peugeota, możecie poczytać na stronie 29.

Warto przeczytać!

peugeot urugwaj panie 2 Wiadomości

Kobiety potrafią – także zmienić koło. Peugeot promuje panie w Urugwaju

2025-11-11
renault master Wiadomości

Nowy Renault Master ponownie bezkonkurencyjny – „Best Large Van 2026” według Parkers

2025-11-10

Peugeot Polygon Concept – samochód przyszłości, który poznasz… w Fortnite! Mamy kod dostępu

2025-11-10

250 dziennikarzy z całej Europy obejrzało nowe Renault Twingo. Zielona ikona wraca na scenę!

2025-11-10

Następna strona przynosi zdjęcie złomowanego Renault Scenic’a.

O tym, co potrafią kluczyki niektórych samochodów, w tym Citroëna DS3, Peugeota 508 i Renault Megane, możecie poczytać na stronach 40-41.

Jeśli poszukujecie używanego autka z segmentu B, to warto – zdaniem „Motoru” – rozważyć zakup Citroëna C3 w jego pierwszej wersji. Autko zastąpiło udane – moim zdaniem – Saxo i chwyciło za serce niebanalną stylistyką, nawiązującą do legendy Citroëna 2 CV. Jak napisano w artykule, C3 jest interesującą propozycją w tym segmencie, bo kupuje się je zwykle zadbane, w atrakcyjnej cenie, a koszty serwisu i użytkowania generalnie są niskie. Na większe wydatki mogą „liczyć” ci, którzy zdecydują się na diesle, ale to też nie będzie rujnować przeciętnej kieszeni.
C3, to autko całkiem funkcjonalne – ma przeszło 300-litrowy bagażnik, co w tej klasie jest znakomitym wynikiem, oczywiście dzieloną i składaną kanapę, co poprawia jeszcze ewentualne warunki przewozowe, a wyposażenie potrafi obejmować naprawdę fajne elementy. W dodatku awaryjność nie jest wysoka, a na rynku wtórnym łatwo kupić zadbany egzemplarz od pierwszego właściciela.
Doceniono wysoki komfort podróży, ale skrytykowano multipleksową instalację elektryczną, która rzekomo jest awaryjna. Jeśli łap w nią nie wsadzi jakiś domorosły mechanik złota rączka, to będzie działała bez zarzutu!
Wspomniano też oryginalną, choć mało w Polsce popularną wersję Pluriel, będącą swoistym trzy w jednym – coupe, cabrio i pick-upem ;-)
Ostatecznie oceniono C3 na cztery gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali. To niezły wynik, jak na francuskie autko w „Motorze”.

To już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym „Motorze”.

Krzysiek Gregorczyk


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: MeganeC5C3508LagunaPeugeotRenaultWszystkie
Udostepnij5Tweet3Udostepnij1
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
32 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15077 udostępnienia
    Udostepnij 6031 Tweet 3769
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2350 udostępnienia
    Udostepnij 940 Tweet 588
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6431 udostępnienia
    Udostepnij 2572 Tweet 1608
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4438 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1110

Testy samochodów

IMG 9106 scaled Wiadomości
Testy

Test: Citroën C4 Cactus Rip Curl 1.2 110 KM PureTech – limitowana wersja. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-03-01
ds 4 phev 225 km 3 scaled Wiadomości
Testy

Test: DS 4 Cross 1.6 PHEV 225 KM – najbardziej luksusowy samochód kompaktowy z noktowizorem!

autor Małgorzata Kozikowska
2024-03-06
Renault Symbioz 2024
Testy

Test: Renault Symbioz, czyli sposób na powiększenie Captura. Pierwsza jazda po polskich drogach. (Zalety, wady, opinia)

autor Małgorzata Kozikowska
2024-09-14
citroen c1 2015 9 300x2001 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C1 – pierwsza jazda. Wrażenia, opinie, ciekawostki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-07-07
Renault Megane
Testy

Test: Używany Renault Megane 1.4 TCe 130 KM 2011 Grandtour – idealne auto dla rodziny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-07-30

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

85% kierowców zmieniających opony na zimowe robi to w październiku i listopadzie

Polska powoli staje się motoryzacyjną Kubą Europy? Starszych samochodów jeździ bardzo dużo, nawet w wielkich miastach

Alfa Romeo Junior to model, którego potrzebowała marka. Ile złożono zamówień?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
32
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz