„Motor” nr 32-33 (2928-2929) z 03.VIII.2009
Stron: 68 (z okładką)
Cena: 2,50zł
Koszt 1 strony: blisko 3,7 grosza
Warto kupić: można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Berlingo, C3 Picasso, C5, C6, 206, 207, 308, Partner, Clio, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Trafic
Beata Tyszkiewicz, znakomita polska aktorka, dama sceny teatralnej i filmowej, słynie z doskonałego smaku, elegancji i stylu. Czy taka wspaniała kobieta może jeździć samochodem nijakim? Oczywiście, że nie! Na zdjęciu zamieszczonym na 4. stronie „Motoru” możecie zobaczyć Panią Beatę przy jej Renault Megane II.
Na kolejne wzmianki o samochodach francuskich, znowu o Renault zresztą, czekać trzeba aż do strony 14. Tam pojawiła się maleńka fotka i króciutki materiał o przekazaniu na potrzeby Polskiego Związku Koszykówki 52 samochodów francuskiej marki, które posłużą do obsługi Mistrzostw Europy w basketballu. Naszą relację z tej imprezy przygotował Jędrzej Chmielewski.
O sytuacji na rynku nowych samochodów w Polsce, w tym również o francuskich markach, traktuje artykuł zamieszczony na stronach 18-19. Wymieniono w nim kilka francuskich modeli, które weszły do pięćdziesiątki najchętniej kupowanych w Polsce aut. Pozycje francuskich aut wyglądają następująco (kolejno miejsce w rankingu, model, sprzedaż w I połowie roku i zmiana sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego):
Renault Clio |
|||
Renault Megane |
|||
Peugeot 308 |
|||
Peugeot 207 |
|||
Citroën Berlingo |
|||
Peugeot Partner |
Żeby znaleźć się w pierwszej pięćdziesiątce najchętniej kupowanych modeli, trzeba było sprzedaż co najmniej 865 samochodów w ciągu pół roku.
Co jakiś czas, również na naszych łamach, pojawiają się informacje o tym, że ktoś tam został ambasadorem marki, czy konkretnego modelu. O tym, jak to się odbywa, a także o przykładach „ambasadorowania”, możecie poczytać na stronach 20-21. Pokazano tam przy tej okazji Citroëny C3 Picasso, C5 i C6 oraz Renault Megane Coupe i Koleosa.
Właściciel „zagazowanego” Peugeota 206 ma problemy z pracą silnika na biegu jałowym i prosi o radę. Całość zamieszczono na stronie 51. w dziale Porady.
Kombivany, to samochody bardzo funkcjonalne. Doskonałe, jako wielofunkcyjne furgony, ale w wersjach osobowych znakomite, jako pojazdy rodzinne. Prekursorami wprowadzenia tego typu pojazdów na rynek byli oczywiście Francuzi, nic więc dziwnego, że w dziale Porady w porównawczym teście trzech takich samochodów aż dwa pochodzą z kraju nad Loarą. Citroën Berlingo i Renault Kangoo stanęły naprzeciwko Fiata Doblo, a całe porównanie możecie znaleźć na stronach 56-59 aktualnego „Motoru”.
Najwyżej oceniono Fiata – zyskał, podobnie zresztą, jak i Kangoo – cztery gwiazdki na pięć możliwych. Citroën Berlingo wywalczył jedną gwiazdkę mniej. Dlaczego? Skrytykowano popularnego „osiołka” za awaryjne silniki (rozwulkanizowujące się dwumasowe koło zamachowe w 2.0 HDi i wycieki z silników benzynowych), zużywającą się belkę tylnego zawieszenia oraz awarie układów elektrycznych i elektronicznych. Z kolei w Kangoo dopatrzono się stuków w zawieszeniu, zużywania się tylnej belki, usterek cewek zapłonowych w silnikach benzynowych, szybki zużywaniu się wtryskiwaczy w silnikach 1.5 dCi oraz… uszkodzeń klamek.
Renault Kangoo 1.4 pojawił się jeszcze na stronie 63. wśród aut dobrych i tanich. Tutaj z kolei pochwalono solidny silnik (benzynowy!) i wysoką odporność na zużycie (o klamkach nic nie napisali…).
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym numerze „Motor”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze