Uwierzycie, że na okładce „Motoru” najwięcej miejsca zajmuje Škoda Fabia? Niepojęte! Tym bardziej, że jest to „Całkowicie nowa Škoda Fabia”! To znaczy co w niej nowego? Bo ja mam wrażenie, że wszystkie jej generacje są – zdaniem prasy – takie całkowicie nowe, a dla mnie dziwnym trafem niemal takie same. Równie bezpłciowe, równie nijakie, a gdyby były chociaż w jednej trzeciej tak ekscytujące, jak teksty na ich temat publikowane w prasie motoryzacyjnej, to byłbym gotów którąś kupić. Niestety ekscytacja, to nie jest słowo, które człowiekowi przychodzi na myśl, gdy patrzy na Škodę…
„Motor” nr 35 (3192) z 25.VIII.2014
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, 206, 208, 2008, 406, Partner, Clio, Laguna, Megane, Logan
Tak mnie to trochę poirytowało, bo ileż można w końcu patrzeć i czytać o Škodzie? Zwłaszcza w momencie, kiedy na tej samej okładce nie pojawiło się żadne auto francuskiej marki, a to przecież kraj, w którym powstaje wcale niemało samochodów. Dobrych samochodów, dodajmy. Tyle, że zdaniem redaktorów polskojęzycznych pism motoryzacyjnych nie są one warte naszej uwagi. Zresztą za parę dni będziecie mogli parę rzeczy na ten temat przeczytać na naszych łamach…
Zdjęcie Renault Clio R.S. można dostrzec w lewym dolnym rogu strony z numerkiem 4.
Obok znajdziecie wzmiankę o Dacii Logan MCV w liście czytelnika odnoszącym się do ostatniego jak na razie podwójnego wydania „Motoru” i zamieszczonego tam tekstu traktującego o tym, jakim autem dojedziemy najdalej tankując za 100 zł.
Dalszy ciąg ekscytacji nieekscytującym samochodem znajdziecie na stronach 6-7. Tytuł wrzeszczy, jakoby było to „Najbardziej oczekiwane auto 2014”. Przez kogo??? Piszą tam, że nowa Fabia będzie miała największe okno dachowe na rynku. Większe także od minivanów? Nie chce mi się wierzyć. Na wszelki wypadek powierzchni tego okna nie podano… Jakoś też nie zająknięto się o tym, jakoby ten element sprawiał, iż wnętrze samochodu bardzo się nagrzewa – ta cecha występuje chyba tylko w samochodach francuskich… A Fabia jest cudna – to wniosek po przeczytaniu tego peanu na cześć Škody.
Z tabelki zamieszczonej na stronie 8. wynika, iż Renault Clio było w pierwszej połowie bieżącego roku trzecim najchętniej kupowanym modelem w Europie, a siódme miejsce zajmował Peugeot 208. Najlepsza Škoda – Octavia – zamyka pierwszą dziesiątkę. A taki to hit, zdaniem prasy… W Polsce pewnie tak, gdzie ludziom łatwo robi się wodę z mózgu…
W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 9. wspomniano Renault Twingo R.S. i kompaktowego SUV-a Renault.
Silnik 1.6 dCi od Renault wspomniano w teście Nissana X-Traila na stronach 16-18.
Test Renault Clio R.S. Monaco GP zamieszczono na stronie 19. Miejsca niewiele nań przeznaczono, pewnie dlatego, że i seria jest limitowana – na polski rynek przewidziano tylko tuzin egzemplarzy. Redaktor Struk docenił bogate wyposażenie i świetne osiągi, ale skrytykował skrzynię dwusprzęgłową i za miękkie zawieszenie, które przecież w tej wersji jest twarde. Za mało twarde? Gdyby było twardsze, to okazałoby się zapewne za twarde… I w dodatku cena niemal 95.000 zł okazała się dla Autora nie do zaakceptowania.
Od ładnych paru lat twierdzę, że nie stać mnie na jeżdżenie dieslem, dlatego poruszam się trzylitrową widlastą sześciocylindrową benzyną. Pęd do diesli był w Polsce ogromny od co najmniej dekady, ale Polacy zaczynają powoli mądrzeć. A niejeden z tych, którzy pędowi owemu ulegli, dziś rozpacza. Takie przypadki mamy w materiale zamieszczonym na stronach 30-33, w którym Redakcja wyjaśnia, kiedy nie ma sensu kupować nowoczesnego diesla. Pokazano tam też auta francuskie: Peugeoty 206 CC, 208, i 406 oraz Renault Clio, Megane i Lagunę
Wlewy paliwa do baku znaleźć można w różnych miejscach i przede wszystkim po różnych stronach auta. Materiał o tym traktujący znajdziecie na stronach 34-35, a wspomniano w nim także samochody francuskie: Citroëna C4 Picasso, Peugeota 2008 Renault Megane i Lagunę
Peugeota Partnera w barwach straży miejskiej można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 36.
I to już wszystkie wiadomości o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.
Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 35/2014
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze