„Motor” nr 40 (2989) z 04.X.2010
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C3, C4, C5, DS3, DS4, 207, 407, HR1, Clio, Modus, Scenic, Zoe, Duster, Logan, sportowe
O wielkim Pikniku Dacii, jaki miał miejsce we Francji, pisaliśmy blisko dwa tygodnie temu. Krótką informację i jedno zdjęcie zamieszczono także na stronie 4. „Motoru”.
Na Dacię natknąć się można także dwie strony dalej, gdzie zaprezentowano wizualizację kompaktowego minivana tej marki, jaki jest spodziewany za dwa lata. Pokazano też Logana MCV, a w tekście wspomniano przebój rynkowy ostatnich miesięcy, czyli Dustera. Nowy model w gamie Dacii ma bazować na płycie podłogowej Scenic’a.
Krótki wywiad z Robertem Kubicą, kierowcą Renault F1 Team, zamieszczono na stronie 7.
Na tej samej stronie znajdziecie informację o obniżkach cen na Renault Clio.
O Citroënie C5, jako rywalu Passata, wspomniano na stronie 10.
C5-tkę (oraz C3-jkę i DS4) wspomniano też na stronach 14-15 w tekście z cyklu Pierwsza jazda, tym razem poświęconym nowemu Citroënowi C4. Samej jeździe jednakże poświęcono niewiele miejsca. Redaktor Czyżewski napisał, że nowy kompakt Citroëna prowadzi się pewnie nie zapominając przy tym o komforcie podróży. Autor docenił również znakomity silnik 1.6 THP, który pracował w testowanym egzemplarzu, choć skrytykował automatyczną skrzynię biegów, która działa zbyt wolno. A z „manualem” tego silnika w C4 zamówić nie można :-(
Ogólnie Redaktor Czyżewski uznał nowe C4 za bardzo mocnego gracza w segmencie C.
O intrygujących konceptach pokazywanych na paryskich targach poczytać możecie na stronach 16-19. Nie zapomniano tam wspomnieć o Peugeocie HR1 oraz Zoe Preview. Pokazano też Citroëna DS3 WRC.
W cyklu Rynek. Najlepszy wybór tym razem „Motor” podpowiada, jakie auto wybrać w segmencie kompaktowych SUV-ów. W klasie wyższej oraz pick-upów. Okazuje się, że warto sięgnąć po Dacię Duster, a poza tym nie polecają w omawianym tygodniku żadnego francuskiego samochodu. O Dusterze zaś możecie poczytać na stronie 29.
O zniżkach dla pracowników określonych grup zawodowych napisano na stronach 38-39. Pojawiły się tam wzmianki o Peugeocie i Renault.
Telewizyjnej reklamie Peugeota „Po co słowa?” na stronie 40. wytknięto małą atrakcyjność wspominając przy okazji model 207.
O typowych problemach z nowymi samochodami, w tym dwoma francuskimi, wspomniano na stronach 48-49. Na przykładzie Peugeota 407 opisano kłopoty z dwumasowym kołem pasowym, a Renault Modus posłużył jako przykład problemów z układem wspomagania kierownicy.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Można sobie ten numer darować.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze