Czas biegnie szybciutko, do końca roku zostało raptem 5,5 tygodnia. Mamy czwartkowy poranek, czas więc najwyższy na przegląd aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Jego okładka niespecjalnie zachęca miłośników francuskiej motoryzacji, ale może wewnątrz pisma znajdziemy coś interesującego?
MOTOR nr 47 (3674) z 20.XI.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,79 zł
Koszt 1 strony: blisko 10 groszy
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C1, C3, C32, C35, C4, C4 X, C5, CX, ë-C3, GS, Jumper, 107, 308, Boxer, e-3008, e-5008, Arkana, Clio, Megane E-Tech Electric, Rafale, Scenic E-Tech Electric, Twingo, Duster, Sandero, Adam, Astra, Corsa, Karl
Na stronach 4-7 MOTOR prezentuje 35 nowych SUV-ów. W takim gronie nie mogło zabraknąć aut pozostających w kręgu naszych zainteresowań. I faktycznie – mamy Jeepa Avengera Hybrid, Fiata 600, Jeepa Wranglera, Peugeota e-3008 (którego polskie ceny poznaliśmy wczoraj), Peugeota e-5008, Renault Scenic’a E-Tech Electric, Renault Rafale, Citroëna ë-C3, Dacię Duster i Nissana Juke’a.
Nissana Qashqaia wspomniano krótko w teście Hondy ZR-V zamieszczonym na stronach 10-12.
Na stronach 22-24 MOTOR zamieścił ciekawy materiał. Traktuje on o nietypowych skrzyniach biegów oraz napędach. Wspomniano Q-System Alfy Romeo, Super Shift od Mitsubishi, szalenie oryginalne rozwiązania Koenigsegga, ale też np. Citroëna C-Matic stosowane w modelach GS i CX. Wspomniano także model 2CV z innym rozwiązaniem. Dla porządku dodajmy, że opisano też niekonwencjonalne rozwiązanie napędu w Nissanie GT-R.
Sprawdź też, co zobaczyłem w Nissan Gallery w Jokohamie – salonie w głównej centrali Nissana
Cała masa interesujących nas aut kandyduje w plebiscycie Auto Lider 2024. W kategoriach aut małych/miejskich oraz aut kompaktowych też są samochody pozostające w kręgu naszego zainteresowania. To Citroën C3, Dacia Sandero, Fiat 500e, Mitsubishi Colt, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio Citroën C4, Citroën C4 X, Mitsubishi ASX, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Arkana i Renault Megane E-Tech Electric. Ich sylwetki znajdziecie je na stronach 30-31.
W dziale Używane na stronie 32. MOTOR ocenił Citroëna C5 I generacji. Notę poniżej średniej przyznano za wygląd, styl oraz za zużycie paliwa. Za przeciętne uznano jakość materiałów, osiągi, koszty serwisu oraz bezawaryjność. Nota powyżej średniej pojawiła się w ocenie przestronności wnętrza, pojemności bagażnika, wyposażenia, ceny części, ich dostępności oraz dostępności serwisu. Za bardzo dobre uznano komfort jazdy, hałas a także ceny zakupu.
Kolejna strona przynosi artykuł o najpopularniejszym nadwoziu na rynku wtórnym. To wciąż hatchbacki. Dużym zainteresowaniem cieszą się np. Ople Asyta i Corsa, ale też Renault Clio.
Mały rozmiar, duży wybór, to tytuł artykułu będącego przeglądem rynku aut miejskich. Znajdziecie go na stronach 34-37. Pojawiły się w nim takie propozycje, jak Citroën C1 (wspomniano też Peugeota 107), Fiata 500, Lancię Ypsilon, Mitsubishi i-MiEV, Opla Adama, Opla Karla i Renault Twingo III.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. przypomniano początki współpracy Citroëna i Fiata w zakresie wspólnego opracowania i produkcji dostawczych modeli, które dziś oferowane się już pod innymi nazwami – jako Jumper i Ducato (oraz Boxer). Pół wieku temu były to Citroëny C32 i C35 oraz Fiat 242.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze