„Motor” nr 47 (2892) z 17.XI.2008
Stron: 52 (z okładką i reklamami)
Cena: 1,90 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3,65 grosza
Warto kupić: raczej tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C4, C5, C6, 402, 403, 405, 407, 408, Fluence, Kangoo, Laguna, Megane, Z.E., sportowe
Piękne zdjęcie, a w zasadzie wizualizacja Peugeota 408, pojawiło się na stronach 6-7. Zamieszczono tam artykuł poświęcony samochodom klasy średniej na przełomie dekad, głównie spodziewanemu niedługo Peugeotowi 408 i Volkswagenowi Passatowi. Wspomniano jednak także o Lagunie. Przy okazji nawiązano do świetnych poprzedników, czyli Peugeotów 402, 403, 405, a także 407. Nie zabrakło również wzmianki o Citroënie C5.
Dwie następne strony poświęcono na prezentację Laguny Coupe.
Tekst zatytułowano Wbrew prawom fizyki, co odnosi się do zachowania Laguny w zakrętach. Zachowaniu dziwnemu, bo przecież w samochodzie zastosowano układ czterech skrętnych kół 4Control. I właśnie na własności jezdne oraz napęd kładzie nacisk wspomniany artykuł. Nie jest to przypadek – wszak w Lagunie Coupe pojawiają się dwa nowe silniki, oba o sześciu cylindrach w układzie widlastym. Auto w takiej wersji kosztuje wprawdzie nieco ponad 150 tys. zł, ale na pewno taki wydatek zostanie zrekompensowany samochodem, który da w zamian mnóstwo radości z jazdy!
Przy okazji polecamy Wam zapoznanie się z obszernym dossier prasowym Laguny Coupe.
Aż cztery różne modele Renault wymieniono w krótkiej notatce zatytułowanej Elektryczna ofensywa zamieszczonej na stronie 11. Wspomniano o Fluence, Megane, Kangoo i pokazano studyjny Z.E. zaprezentowany przez Renault w Paryżu.
Strona 12. przynosi krótki tekst o delikatnych podwyżkach cen w salonach Citroëna. Szczegółowy cennik Citroënów w wersji Impress opublikowaliśmy 1,5 tygodnia temu.
Na tej samej stronie znalazła się jeszcze notatka o znanych Polakach, którzy korzystają z Citroënów. Chodzi o Justynę Steczkowską jeżdżącą modelem C6, oraz o Leszka Blanika korzystającego z C5. Pisaliśmy o tym pod koniec października.
O braku zmian w ING Renault F1 Team „Motor” wspomniał w krótkim tekście zamieszczonym na stronie 13. My opublikowaliśmy komunikat Renault na ten temat dziesięć dni temu, a jeszcze dwa dni wcześniej wspomnieliśmy o tym zaraz po ogłoszeniu tych informacji.
O Citroënie C4 ze 152-konnym silnikiem 1.6 THP poczytać można na stronie 33. Redaktor Jurko uznał, że stylistycznie kompakt Citroëna wciąż należy do grupy najciekawszych aut na rynku. Autor wspomina o delikatnych zmianach designu, ale skupia się przede wszystkim na dwóch nowych silnikach dostępnych w C4. Chodzi oczywiście o znakomite jednostki 1.6 opracowane przez BMW i PSA, które już wcześniej trafiły do Peugeotów.
I to już wszystko co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Choć może się na pierwszy rzut oka wydawać, że niewiele w nim treści poświęconych francuskiej motoryzacji, to jednak nie jest tak źle. Można się pokusić o kupno.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze