Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 50/2008

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2008-12-12
w Wiadomości, Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
55
A A
1
0136 Wiadomości

„Motor” nr 50 (2895) z 08.XII.2008
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 1,90zł
Koszt 1 strony: niecałe 3,2 grosza
Warto kupić: raczej tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C1, C2, C3, C4, C5, Pluriel, Traction Avant, 107, 1007, 205, 206, 207, 208, Clio, Megane, Laguna, Twingo, Logan, sportowe

Peugeot 408 – reklama

Dość tradycyjnie już zaczynamy od strony 4. W Listach od czytelników pojawiła się wypowiedź miłośnika francuskiej motoryzacji, Leonarda F. z Radomia, który wypowiada się na temat nowego Megane i chwali stonowany – w stosunku do poprzedniej wersji – design nowego kompaktu z rombem na masce.

0971 82 Wiadomości

Temat wykrzyczany na okładce pojawia się już na stronach 6-7. I przyznać trzeba, że artykuł autorstwa Redaktora Wojciechowicza jest całkiem pozytywnie nastawiony do opisywanego tematu. Przypomina starsze, już legendarne modele (205, 206) i odnosi się do aktualnych sukcesów – szalenie popularnej 207-ki, czy niemal równie chętnie kupowanego Clio. Wspomniano Citroëna C2 (ale tego produkowanego w Chinach i wyglądającego niemal jak „nasz” Peugeot 206), ale i większe modele, jak Megane, czy Laguna z gamy Renault. A to przy okazji dywagacji na temat nowej odsłony Clio, która spodziewana jest wiosną. Z kolei prawdopodobnie jesienią pojawi się długo oczekiwane Twingo Targa. O takim autku wspominaliśmy już jakieś 1,5 roku temu.

0541 03 Wiadomości

Poświęcono też troszkę miejsca Peugeotowi. Zamieszczono komputerową symulację wyglądu modelu 208, który może się podobać, zrywając nieco z ostatnimi dokonaniami designerów marki.

W artykule wspomniano też reaktywowaną przez koncern Renault Dacię.

I właśnie Dacia pojawia się na stronie 11. Całkiem niedawno opublikowaliśmy materiał prasowy Renault Polska związany z ekspansją rumuńskiej marki w segmencie aut użytkowych. Dacia Logan Van i Pick-up trafiają wreszcie na rynki europejskie, bo dotąd oferowane były wyłącznie na rodzimym, rumuńskim rynku.

Warto przeczytać!

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Wiadomości

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16
Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally 07 Wiadomości

Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally

2025-11-16

Dacia Sandero liderem segmentu LPG w Niemczech – październik 2025

2025-11-16

Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami

2025-11-16

1009 03 Wiadomości

Kolejna strona przynosi krótką wzmiankę o tytule zdobytym przez nowego Citroëna C5. Chodzi oczywiście o „Taksówkę roku 2008/2009 we Francji”.

Citroëna C1 i Peugeota 107 wspomniano w artykule poświęconym samochodom chińskim. Do „trojaczków z Kolina” (których nota bene wyprodukowano już przeszło milion jest bowiem bardzo podobny BYD F0 pochodzący z Kraju Środka.

0350 02 Wiadomości

Stronę 31. poświęcono na test Renault Twingo 1.2 16v 75 Dynamique. Stylistyka tego autka jest – zdaniem Redaktora Laski – za bardzo ugrzeczniona, zbyt pospolita, w stosunku do nowatorskiego Twingo I generacji. Dobrze oceniono 75-konny silnik i bogate wyposażenie wersji Dynamique – za niespełna 38 tys. zł otrzymuje się auto z klimatyzacją, radioodtwarzaczem CD/mp3 i elektryką lusterek i szyb. W tej chwili zresztą autko można nabyć z 1,5-tysięcznym rabatem.

„Motor” podpowiada też, jakie prezenty fanom motoryzacji można kupić „pod choinkę”. Wspomniano tam m.in. autko na pedały kształtami zbliżone do bolidu F1, pomalowane w barwy Renault F1 Team. Taka zabawka przeznaczona jest dla dzieci w wieku 3-6 lat i kosztuje 900 zł.

Peugeot 1007 jest samochodem rzadko spotykanym na polskich ulicach. Nieduże, choć funkcjonalne autko miało stosunkowo wysoką cenę, ale nawet to nie było głównym powodem raczej mizernej sprzedaży w naszym kraju. Polacy są po prostu wielkimi konserwatystami i niewielu naszych rodaków stać na ekspresję i chęć wyróżnienia się. A 1007-ka jest samochodem bardzo oryginalnym, właściwie jedynym w swoim rodzaju. Pojedyncze, elektrycznie odsuwane drzwi z każdej strony, wysokie nadwozie, relingi dachowe, wcięte w karoserię tylne światła i szyba – to wszystko sprawia, że nie da się zniknąć w tłumie, a my nie lubimy razić kłuć sąsiadów widokiem nowego auta. Auta malowanego często w rzucających się w oczy barwach.

0432 04 Wiadomości

Dlaczego o tym piszemy? Ano dlatego, że na stronach 54-55 w dziale Używane „Motor” starał się przybliżyć swoim czytelnikom ten właśnie model. Przeszło 1,5 roku temu również my testowaliśmy Peugeota 1007, zresztą dokładnie ten sam egzemplarz, który jest na zdjęciach w „Motorze”. Napisaliśmy wtedy w podsumowaniu tego testu, że Za parę jednak lat ten model będzie rarytasem na rynku wtórnym i to zdaje się już potwierdzać – najstarsze dostępne, a więc mniej więcej czteroletnie egzemplarze, są do nabycia za co najmniej 24 tys. zł. To niemało, biorąc pod uwagę wyjątkowość auta oraz podejście Polaków do samochodów francuskich.


Nie wiem, skąd Redaktor Grabowski wziął dane, że w 1007-ce trzeba wymieniać amortyzatory co 30 tys. km. To chyba „lekka” przesada – częściej, niż klocki hamulcowe???

Pozytywnie oceniono natomiast silniki, które może nie rzucają na kolana dynamiką, ale chyba nie tego oczekuje się w tego typu autku. Również skrzynie automatyczne stosowane w modelu 1007 uznano za praktycznie bezawaryjne.

Przy okazji wspomniano o Citroënach C2, C3 i Pluriel mających z 1007-ką wiele wspólnych elementów konstrukcyjnych.

0432 08 Wiadomości

Pod koniec numeru, w rubryce Historia logiem się toczy, przypomniano Citroëna Traction Avant (i przy okazji współczesny model C4), a tekst opisuje dzieje firmowego znaku Citroëna, czyli szerwonów.

I to już praktycznie wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Może nie jest to strasznie dużo, ale jednak warto go kupić.

Krzysiek Gregorczyk


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0971 82 Wiadomości0541 03 Wiadomości1009 03 Wiadomości0350 02 Wiadomości0432 04 Wiadomości0432 08 Wiadomości0136 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 207LoganLagunaC1C2TwingoMeganeC5ClioPeugeotC3Sport208Renault107Dacia206
Udostepnij20Tweet13Udostepnij4
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3436 udostępnienia
    Udostepnij 1374 Tweet 859
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3464 udostępnienia
    Udostepnij 1386 Tweet 866
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2318 udostępnienia
    Udostepnij 927 Tweet 580
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5166 udostępnienia
    Udostepnij 2066 Tweet 1292

Testy samochodów

08. Dacia Dokker Stepway – solidny kombivan w atrakcyjnej cenie Wiadomości
Testy

Test: Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi 90 KM – tani kombivan. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-07-05
peugeot 1 2 mhev 136 km 48v hybrid test dla rodziny spalanie autostrada miasto 13 scaled Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 5008 1.2 136 KM mHEV Active Pack. Hybrydowy samochód dla większej rodziny

autor Tomasz Nowicki
2023-12-05
nowy peugeot 3008 23 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-12-08
Citroen C5 Aircross
Wiadomości

Jaki jest nowy Citroën C5 Aircross II? Testujemy francuskiego SUV-a: pierwsza jazda, opinia

autor Małgorzata Kozikowska
2025-10-01
1110 58 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Laureate 1.6 87 KM MPI 2009 – niedroga i niezawodna alternatywa dla używanego samochodu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-03-18

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Jest umowa PSA z Iran Khodro

Citroën Ami to nowy radiowóz francuskiej policji

Wystawa Sport Addict

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz