„Turbo Test” nr 3 (11) z III.2011
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, 307, 308, 406, Clio, Laguna, Megane, Duster, sportowe
Dacia Duster, zarówno standardowa, z parku prasowego, jak i wyczynowa, jaką w cyklu Trophee Andros startował już drugi sezon z rzędu Alain Prost, są bohaterkami artykułu zamieszczonego na stronach 6-7. Obie spisywały się znakomicie. Cywilne auto dobrze radziło sobie na niemieckich i szwajcarskich autostradach, a jeszcze lepiej czuło się na górskich serpentynach. Z kolei wyczynowa, 350-konna Dacia bryluje na lodzie pokrywającym wyścigowe tory. Bardzo miły artykuł.
Na stronę 10. powinni zajrzeć przede wszystkim miłośnicy Peugeota. Pojawił się tam bowiem raczej krótki materiał poświęcony odświeżeniu gamy 308 w ofercie tego producenta. Po raz pierwszy oficjalnie pokazano te samochody podczas 81. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.
Renault Megane II omówiono na stronach 28-31. To dość kontrowersyjne stylistycznie auto ma zarówno zagorzałych wielbicieli, jak i zdeklarowanych przeciwników. Od początku produkcji wniosło nową jakość do segmentu C i to pod wieloma względami – bogatego wyposażenia, niespotykanego poziomu bezpieczeństwa, znakomitych materiałów wykończeniowych. Za tym idzie całkiem przestronne wnętrze i 330-litrowy bagażnik (w hatchbacku, to całkiem nieźle w tamtych czasach), komfortowe zawieszenie, stabilne prowadzenie, świetne hamulce, precyzyjna skrzynia biegów i spora gama silnikowa. Auto, wbrew opiniom, nie jest specjalnie usterkowe, chyba, że traficie na egzemplarz po solidnym „dzwonie”.
Cały artykuł jest całkowicie odmienny od tego, co o Megane II możecie wyczytać w innych tytułach prasowych, zwykle mocno jeszcze dyskredytujących ten model. Tutaj napisano nawet o świetnej ergonomii! Brawo!!!
Wśród konkurentów wymieniono m.in. Citroëna C4 i Peugeota 307, a w tekście wspomniano Renault Lagunę.
Z kolei Renault Clio pojawiło się na stronie 39. jako alternatywa dla Toyoty Yaris testowanej w aktualnym wydaniu „TT”.
Z niewytłumaczalnych dla mnie powodów Peugeota 406 i Opla Vectrę wrzucono do tego samego worka, co Škodę Octavię, Volkswagena Borę i Volvo S40 wymieniając wszystkie te auta (na stronie 43.) w roli konkurentów opisywanego w numerze Seata Toledo. Toledo i pozostałe dwa wymienione samochody z koncernu VAG – owszem. Powstają na tej samej płycie podłogowej i są kompaktami, podobnie, jak Volvo S40. Vectra i 406-tka ze swoim rozstawem osi wynoszącym 2.700 mm są przedstawicielami segmentu D!
O tym, jak zapinać pasy usadzając dzieci w przeznaczonych dla nich fotelikach samochodowych, traktuje materiał zamieszczony na stronach 50-51. Pochodzi on z Renault, firmy słynącej od lat z dbałości o wszelakie bezpieczeństwo. Temat aktualny również w Polce – nie tak dawno przecież dziecko wypadło wraz z fotelikiem na zakręcie w jednym z miasteczek centralnej Polski…
I to już wszystko, co napisano w marcowym numerze „Turbo Testu” o francuskich samochodach. Można to wydanie ewentualnie kupić.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze