„WRC Magazyn Rajdowy” nr 5 (128) z V.2012
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C2, C4, DS3, Saxo, 106, 205, 207, 307, Clio, Megane, Twingo
Bardzo ciekawy felieton pojawił się na stronie 4. Redaktor Garbarz, wspominając krótko Sebastiena Loeba, trzeźwym okiem ocenił szanse Jari-Mattiego Latvali na mistrzowski tytuł, odrobinę odarł z bezgranicznego uwielbienia Colina McRae, ale przyznać trzeba, że ma rację! Rajdy, a potem mistrzostwo, zdobywa się nie tylko szybkością, ale i rozwagą, skomplikowaną mieszaniną gorącej i zimnej krwi, popartej oczywiście znakomitą techniką jazdy i odpowiednim samochodem. Zimnokrwisty, zdawałoby się, Latvala, cierpi jednak na nadmiar krwi wrzącej, dlatego efekty jego jazdy są takie, jakie są. I co z tego, że jest szybki, skoro nadzwyczaj często ta szybkość nie pozwala mu na utrzymanie się w granicach drogi…
Ale wróćmy do tematu właściwego naszego przeglądu prasy, czyli do Citroënów, Peugeotów i Renault.
Francuskich samochodów wyczynowych nie mogło oczywiście zabraknąć w dziale News Flash. Na stronach 6-7 pojawiły się wzmianki o rajdowych Citroënach C2 i DS3 (zdjęcie), Peugeocie 207 oraz Renault Clio.
Nowego Peugeota 207 S2000 zespołu Synthos Cersanit Rally Team przedstawiono pokrótce na stronie 10.
Archiwalnego newsa sprzed dziewięciu lat o rzekomym przejściu Pettera Solberga do Peugeota zamieszczono na stronie 11.
Relację z początku sezonu rajdów wirtualnych, a w niej wzmianki o Citroënie C4 WRC i Peugeocie 106.
W relacjach z imprez dla amatorów (strony 18-21) pojawiły się Citroëny Saxo, Peugeoty 106 oraz Renault Clio i Megane.
O powrocie do rajdów załogi Paweł Hankiewicz/Agnieszka Hankiewicz, kiedyś startującej Citroënem C2, a teraz szykującej się do sezonu w Renault Clio Williams, możecie poczytać na stronie 22.
Relację, bardzo ciekawą, z Rajdu Portugalii, wygranego de facto przez Mikko Hirvonena, zamieszczono na stronach 24-30. Niestety Finowi odebrano zwycięstwo, a Citroën ostatecznie nie apelował, choć miał na to ochotę. Jak pisze „WRC”, w mistrzostwach od ośmiu lat nie było wykluczenia zwycięzcy – wcześniej stało się to z Marcusem Grönholmem i Peugeotem 307 WRC podczas Rajdu Cypru.
Tak, czy inaczej, w relacji nie zabrakło ani zdjęć, ani wzmianek o Citroënach DS3 WRC i ich załogach. A w końcowej klasyfikacji znajdziecie też Citroëna DS3 R3T, Renault Clio R3 i Renault Twingo R1.
Wzmianki o Peugeotach 207 S2000 znajdziecie z kolei w relacji z Rajdu Irlandii rozgrywanego w cyklu IRC (strony 32-33).
Renault Clio, Citroëny Saxo i C2 oraz Peugeota 106 wspomina Mateusz Kubat w wywiadzie, jaki zamieszczono na stronach 34-36.
Citroëna jako takiego oraz Peugeota 306 Maxi wspomniano króciutko na stronie 39. w „pojedynku na słowa” pomiędzy Robertem Gabryszewskim, a Zbyszkiem Stecem.
Maleńką wzmiankę o Peugeocie 205 znajdziecie na wstępie wywiadu z Louise Cook zamieszczonego na stronach 40-41.
Równie mała wzmianka o Citroënie DS3 pojawiła się w wywiadzie z Pawłem Dytko (strony 44-46).
Citroën DS3, Renault Clio, Twingo i Megane Maxi pojawiły się w materiale poświęconym rajdom w Wielkiej Brytanii, który znajdziecie zaglądając na strony 48-51.
Pracę pilotów rajdowych, w tym Craiga Perry’ego (aktualnie jeżdżącego na prawym fotelu Citroëna DS3 R3T), Xaviera Panseri (Peugeot 207 S2000), oraz Giovanniego Bernacchini (Citroën DS3 WRC i Peugeot 207 S2000) przybliża artykuł zamieszczony na stronach 52-57
I tak dobrnęliśmy do końca – nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem w majowym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze