10,68% udziału w rynku aut dostawczym dało Citroënowi czwartą pozycję wśród najchętniej wybieranych w tym segmencie marek. Jednocześnie te 316 samochodów oznacza 20,1% całkowitej sprzedaży Citroëna w Polsce w pierwszym miesiącu bieżącego roku.
Również sprzedaż samochodów osobowych daje powody do zadowolenia. W styczniu na Citroëny zdecydowała się całkiem pokaźna grupa klientów – trafiło do nich 1.257 aut.
Niżej prezentujemy sprzedaż poszczególnych modeli:
C1 |
96 |
C2 |
43 |
C3 |
280 |
C4 |
213 |
C5 |
121 |
C6 |
3 |
C8 |
7 |
Xsara Picasso |
203 |
Grand C4 Picasso |
14 |
Berlingo osobowe |
277 |
C2 van |
3 |
C3 van |
3 |
Berlingo dostawcze |
216 |
Jumper |
94 |
Kursywą oznaczono samochody dostawcze
Łączna sprzedaż na poziomie 1.573 samochodów daje znakomity wynik. Biorąc pod uwagę fakt, iż ceny na modele z rocznika 2006 nie były jakoś spektakularnie niższe od “zwykłych” promocji, pozwala to spojrzeć z nadzieją w przyszłość. Wprowadzenie do sprzedaży dwóch nowych modeli C4 Picasso (wersja 5-osobowa dostępna będzie na wiosnę) z pewnością odnowi zainteresowanie Citroënami. Co ciekawe – C4 Picasso w obu wersjach zbiera pozytywne opinie nawet wśród polskich dziennikarzy, którzy zapatrzeni się w auta niemieckie.
Warto zauważyć, że nawet flagowy model C6 sprzedaje się w Polsce, choć jeszcze bardzo trudno spotkać go na ulicy. Trzy sztuki w ciągu miesiąca, to niezły wynik, jak na tą klasę i tą cenę… Tym bardziej, że to samochód inny, niż wszystkie i trzeba nie lada odwagi, by znieść bezsensowne opinie, że w tej kategoarii aut liczą się tylko wozy niemieckie.
Cięgle wysoką sprzedaż notuje Xsara Picasso – stylistycznie nie do podrobienia. Znakomita funkcjonalność i dobra cena powodują, że “jajo” ciągle znajduje wielu zwolenników na naszym rynku.
Także Berlingo jest wciąż przebojem sprzedaży i to zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej. 493 sprzedane w styczniu samochody stanowi blisko 1/3 całego obrotu ilościowego Citroëna w tym okresie! To dokładnie tyle samo, co łączna przedaż osobowych C3 i C4. A skoro jesteśmy przy kompaktach – C4 sprzedaje się naprawdę dobrze, choć prasę ma raczej średnią, co wielokrotnie udowodniliśmy. A to bardzo dobre auto, czemu daliśmy wyraz choćby w naszym teście.
Liczymy, że Polacy będą się przekonywać do francuskich samochodów, w tym także do Citroënów, a firma od tej pory będzie notować tylko wzrosty sprzedaży ;-)
KG
Najnowsze komentarze