Stellantis zakończył rok 2022 jako lider całego rynku samochodowego (pojazdy osobowe + lekkie samochody dostawcze) w Portugalii z łączną liczbą 51.088 sprzedanych pojazdów i udziałem w rynku na poziomie 28,4% (dane ACAP), co jest niezwykle pozytywnym wynikiem, który podkreśla osiągi handlowe Abartha, Alfy Romeo, Citroëna, DS Automobiles, Fiata, Jeepa, Maserati, Opla i Peugeota.
Koncern prowadził w Portugalii również na rynku aut osobowych (40.979 sztuk i 26,2% udziału) oraz na rynku lekkich pojazdów użytkowych (10.109 sztuk i 43% udziału), a samochody dostawcze Stellantis urzekły wielu klientów profesjonalnych i biznesowych.
Wynik ten wyraźnie odzwierciedla zaufanie, jakie firmy i profesjonaliści pokładają w pojazdach wchodzących w skład gamy marek Peugeot, Citroën, Fiat, Opel i Jeep. Szczególną rolę odegrały modele produkowane przez Stellantis w Mangualde, zakłady, które w 2022 roku rozpoczęły produkcję łącznie czterech nowych modeli Grupy. Peugeot Partner, Citroën Berlingo i Opel Combo tworzą trio najlepiej sprzedających się samochodów dostawczych w Portugalii w 2022 roku.
Stellantis zajął również pierwsze miejsce na portugalskim rynku zelektryfikowanych pojazdów typu LEV (BEV + PHEV, czyli elektryczne oraz hybrydy typu plug-in) z wynikiem 6.865 sprzedanych egzemplarzy i 19,7% udziałem w tym segmencie rynku, co stanowi niemal jedną piątą tego rynku, a także był liderem sprzedaży pojazdów w 100% elektrycznych samochodów osobowych (BEV) z 4.128 sztuk i rynkowym udziałem 22,0%.
Stellantis jako jedyny producent obecny w Portugalii umieścił trzy swoje marki w pierwszej dziesiątce sprzedaży (samochody osobowe + lekkie auta użytkowe) w 2022 roku: to marki Peugeot, Citroën i Opel.
Grupa umieściła również pięć swoich modeli wśród 10 najlepiej sprzedających się samochodów w kraju. Te auta, to Peugeot 2008, Peugeot 208, Citroën C3, Opel Corsa i Fiat 500.
Dobre wyniki na rynku pojazdów elektrycznych
W segmencie pojazdów zelektryfikowanych (w 100% elektrycznych i hybrydowych typu plug-in) Stellantis po raz kolejny przewodził portugalskiemu rynkowi w 2022 r. z łączną liczbą 6.865 nowych pojazdów i udziałem na poziomie 19,7%. Oznacza to, że średnio praktycznie co piąty samochód typu LEV sprzedawany w Portugalii pochodził z koncernu Stellantis.
Grupa zajmuje również pierwsze miejsce w sprzedaży samochodów w 100% elektrycznych (BEV), z liczbą 4.128 sztuk i 22,0% udziałem w rynku. Ze wszystkimi swoimi markami mocno zaangażowanymi w elektryfikację, Stellantis opracował szeroką gamę pojazdów BEV, MHEV i PHEV, które wyróżniają się wysoką wydajnością, odpowiadając na potrzeby wszystkich typów klientów. W rezultacie cztery modele Stellantis znajdują się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się w 100% elektrycznych samochodów w Portugalii. To: Peugeot e-2008, Citroën ë-C4, Peugeot e-208 i nowy Fiat 500.
Na rynku Plug-in Hybrid (PHEV) marki Stellantis również znacznie zwiększają swoją penetrację i w 2022 roku osiągnęły łącznie sprzedaż 2.737 sztuk i wzrost udziału w rynku do 17,1%. Kilka z jej modeli znajduje się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się pojazdów PHEV w swoich segmentach. Są to Peugeoty 3008, 308 i 508, Citroëny C5 Aircross i C5 X, DS 7 Crossback i DS 4, Opel Astra oraz Jeep Compass.
Wyniki te stanowią kolejny krok w realizacji planu Dare Forward 2030 firmy Stellantis, którego celem jest zdobycie pozycji niekwestionowanego lidera w dziedzinie elektryfikacji, zarówno w Portugalii, jak i na świecie.
„Z wielką dumą i dzięki wszystkim zespołom Stellantis w Portugalii, naszej sieci dealerów i innym partnerom – a w szczególności naszym Klientom – podkreślamy niekwestionowane przywództwo, które Grupa odnotowała w 2022 roku i po raz drugi z rzędu roku na rynku krajowym” – powiedział Pablo Puey, dyrektor operacyjny w Stellantis Portugal. – „Po tym, jak byliśmy liderami na rynku portugalskim w 2021 roku, naszym pierwszym roku działalności jako Stellantis, po raz kolejny zakończyliśmy rok 2022 jako liderzy rynku we wszystkich jego segmentach, nie tylko na całym rynku, ale także w gamie samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych”.
„Wynik ten jest wynikiem szerokiego portfolio produktów dziewięciu marek Stellantis, z silnym naciskiem na dziedzinę elektryfikacji” – dodał Pablo Puey. – „W tym roku po raz kolejny pokazujemy nasz potencjał do odniesienia sukcesu, prezentując szeroką gamę zelektryfikowanych propozycji, które są wynikiem ciężkiej pracy i wizji Grupy, w oparciu o plan strategiczny „Dare Forward 2030”. W świetle tych ambicji i biorąc pod uwagę to, co Stellantis ogłasza w zakresie przyszłych premier, ewolucji technologicznej i innych rozwiązań mobilnych z korzyścią dla naszych klientów, przewiduję, że rok 2023 ponownie będzie mocnym rokiem dla wszystkich naszych marek”.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze