Carlos Tavares, szef Grupy PSA (Peugeot, Citroen, Opel i DS) opowiedział o wyzwaniach, jakie niesie ze sobą epidemia koronawirusa dla branży motoryzacyjnej. Przekonuje, że zdrowie to priorytet i zapewnia, że fuzja z Fiatem cały czas jest na dobrej drodze do finalizacji.
Epidemia koronawirusa wstrząsnęła całym światem, wstrząsnęła również branżą motoryzacyjną. Salon samochodowy w Genewie, czyli jedna z największych imprez motoryzacyjnych w Europie została odwołana, a zaraz za nią kolejne wystawy i premiery. W wywiadzie dla magazynu Efahrer, Carlos Tavares, dyrektor generalny Grupy PSA (Peugeot, Citroen, Opel i DS Automobiles), powiedział, że decyzja była słuszna. „Jest to trudna walka i bardzo niebezpieczny wirus, o czym wszyscy dowiedzieliśmy się w kolejnych tygodniach. To, co uważam za niewłaściwie, to sposób pozostawienia faktury po stronie producenta. Organizatorzy stwierdzili, że był to poważny problem dla zdrowia publicznego. Jeśli jednak straty nie zostaną podzielone na wszystkie zaangażowane firmy, wpłynie to wyraźnie na relacje biznesowe w przyszłości” – oświadczył Tavares. Dodał, że „W tej chwili priorytetem jest zdrowie”.
Szef PSA przekonuje, że targi motoryzacyjne to ważne narzędzia marketingowe dla producentów. „Nie jesteśmy obecni na tych pokazach, aby masować ludzkie ego, komunikowanie naszych nowych produktów ma sens” – przekonuje. Jaka zdaniem Carlosa Tavaresa będzie przyszłość podobnych imprez motoryzacyjnych? Dyrektor francuskiego koncernu uważa, że „przy tak wielu kanałach reklamowych, jakie istnieją obecnie, powrót do pokazów musi być konkurencyjny dla wystawców, w przeciwnym wypadku ich przyszłość jest zagrożona”.
Niedawno pojawiły się informacje o tym, że epidemia koronawirusa może zagrozić połączeniu Peugeota, Citroena, Opla i DS z koncernem Fiat Chrysler, ale francuski producent zaprzeczył tym doniesieniom. W wywiadzie dla portalu Efahrer, Tavares zaznacza, że firma ma bardzo solidny plan połączenia z FCA. „Od czasu podpisania umowy w połowie grudnia ubiegłego roku, pojawiło się wiele nowych pomysłów. Na tym etapie wykorzystujemy naszą energię do przygotowania ostatnich dziesięciu (spośród 24) wniosków zatwierdzających fuzję” – oświadczył Tavares. Dodał, że firma stoi obecnie przed mnóstwem wyzwań.
Co stanie się z poszczególnymi markami po połączeniu dwóch koncernów i czy kilkanaście marek należących do dwóch grup motoryzacyjnych to nie za dużo? „Moglibyśmy zadać to pytanie Grupie VW i prawdopodobnie mieliby na nie dobrą odpowiedź. Jako miłośnik motoryzacji cieszę się z pomysłu połączenia ich wszystkich. Są to marki z długą historią, wielką pasją i dużym potencjałem” – przekonuje szef Grupy PSA.
Źródło: Efahrer
Najnowsze komentarze