Dacia Logan MCV czy Skoda Fabia Kombi? Nowa Dacia Logan MCV została przetestowana przez dziennikarzy brytyjskiego magazynu WhatCar. A ponieważ wkrótce ten samochód trafi do naszej redakcji, postanowiliśmy przybliżyć Wam co sądzą o Loganie MCV za kanałem La Manche
Dacia Logan MCV dostępny jest z silnikami 0.9 TCe, 1.2 TCe oraz 1.5 dCi. Logan MCV to auto nastawione na użyteczność. Oferuje 573 litry bagażnika, co jest nieosiągalnym wynikiem dla takich konkurencyjnych samochodów jak Skoda Fabia Estate (w Polsce Skoda Fabia Combi, 505 litrów pojemności) czy Seat Ibiza ST.
Wnętrze dobrze znamy choćby z modelu Sandero. Silnik diesla zapala z charakterystycznym klekotem, by po chwili się uciszyć. Nie ma sensu go kręcić, bo najlepiej sprawuje się pomiędzy 1800 a 2500 obrotów. Poniżej 1800 jest dość słaby a powyżej 2500 moc nie rośnie. Diesel daje sobie dobrze radę z dość ciężkim nadwoziem MCV. Przy tym silnik jest dość cichy. Biegi zmienia się nieco częściej niż można by oczekiwać po 1.5 dCi, ale to już cecha niewysilonego (a przez to trwałego) silnika.
Zawieszenie zaprojektowano po francusku – nastawione jest na komfort a nie szaloną jazdę sportową po ostrych zakrętach. Skrzynię oceniono jako niezbyt precyzyjną, tu nie da się błyskawicznie zmieniać biegów. Wnętrze można ocenić jako odświeżająco proste albo zbyt proste, zależy co lubicie.
Wersja Access, najtańsza w gamie, to tylko dwie poduszki powietrzne i mocowania ISOFIX, Ambiance oferuje już złącze USB i bluetooth. Jednak marka spodziewa się, że najlepiej sprzedawać się będzie topowa wersja Laureate, z regulowaną wysokością fotela kierowcy, klimatyzacją i skórzanym pokryciem kierownicy. Można też zamówić dotykowe radio z nawigacją MediaNav (w Anglii kosztuje 250 funtów). MediaNav to dodatek, który warto sobie sprawić, bo jest to urządzenie w pełni funkcjonalne i proste w obsłudze – duży ekran, proste menu i nawigacja – czy można chcieć coś więcej?
573 litry bagażnika, które można powiększyć do 1518 litrów złożeniem tylnych siedzeń, jest nie do pobicia w swojej klasie. Seat Ibiza ST ma zaledwie 430 litrów a wspomniana już Fabia to 505 litrów. Rozstaw osi Logana też jest rekordowy i zapewnia dużo miejsca we wnętrzu. Pewną wadą może być sposób otwierania tylnej klapy – tylko kluczykiem.
Czy nowa Dacia Logan MCV jest warta zakupu? Samochód jest pewnym kompromisem, jednak za tą cenę… To nie jest najbardziej dopracowany samochód świata, wnętrze wygląda tanio. Jednak Logan MCV oferuje ogromną ilość miejsca za swoją cenę. I to jest klucz do sukcesu. Jeśli szukasz taniego samochodu z dużym bagażnikiem, Logan MCV jest dla Ciebie.
W Polsce cena Dacii Logan MCV zaczyna się od 33900 zł, Skoda Fabia Combi to koszt 41900 zł. Już wiecie co wybrać?
źródło: WhatCar?
Najnowsze komentarze