Do naszej redakcji trafiła wczoraj Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM FAP Laureate. MCV czyli wersja kombi, to przede wszystkim samochód bardzo funkcjonalny, mogący z powodzeniem pełnić rolę auta rodzinnego. Jes to zasługa ogromnego bagażnika. Z silnikiem 1.5 dCi na olej napędowy o mocy 90 KM, jest to również samochód oszczędny a przy tym bardzo dynamiczny. Wczorajsze nocne próby na autostradzie pokazały, jak bardzo elastyczny i szybki może być Logan.
Nasze auto wyposażone jest w zasadzie we wszystko co można w Dacii zamówić – mamy więc centralny podłokietnik (dopłata 300 zł), relingi dachowe, dzieki którym samochód wyglada na nieco większy (479 zł), Media Nav (dopłata 950 zł), czyli świetne dotykowe radio z bardzo dobrej jakości nawigacją i bluetooth, zapewniające również wysoką jakość dźwięku oraz tempomat i ogranicznik prędkości, przydatne przy dłuższych wojażach.
Dacia Logan MCV ma zbiornik paliwa o pojemności zaledwie 50 litrów, ale z silnikiem diesla paliwa wystarczy na przejechanie 900-1000 kilometrów nawet w warunkach miejskich. Po dwustu kilometrach naprawdę dynamicznej jazdy, z czego połowa w mieście, średnie spalanie wynosi jak na razie 5,7 litra na 100 kilometrów i nie chce rosnąć. Kresek na wskaźniku zbiornika paliwa na razie nie ubyło. Jest to doskonały wynik. Przy tym jednostka napędowa jest cicha, w środku słychać szumy wynikające z oporu powietrza a nie silnik. Nawet na postoju, gdy włączymy silnik, rodzaj napędu poznamy wyłącznie po lekkich drganiach samochodu, a nie po hałasie. 1.5 dCi to silnik o bardzo kulturalnym sposobie pracy. Miękkim, łagodnym.
Pierwsze wrażenia z Loganem MCV? Jak samochód, który kosztuje tak mało, może dawać tak dużo frajdy z jazdy! Przełożenia pięciu biegów są dość długie, poza jedynką. Piątkę da się bezpiecznie włączyć dopiero powyżej 90 kilometrów na godzinę. Trójkę przerzucam na czwórkę dopiero w okolicach 60. Jednocześnie auto zachowuje się bardzo żwawo już od 1500-1600 obrotów, osiągając pełną moc (220 Nm) przy 1750 obrotów. Logan kusi wręcz do szybkiego przemykania pomiędzy wolniej jadącymi autami a nasze wczorajsze próby autostradowe musiały budzić spore zdziwienie kierowców aut znacznie droższych. Maksymalną prędkość 173 km/h (dane producenta) osiąga się łatwo, mimo sporego nadwozia silnik się nie męczy.
Jeszcze słowo o bagazniku – 573 litry, które możemy powiekszyć do 1518 litrów po złożeniu siedzeń, to naprawdę dużo. Tu zmieści sie wszystko, czego trzeba na rodzinny wyjazd. A w środku wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby. To zasługa dużego rozstawu osi (2634 mm) oraz dobrze rozplanowanego wnętrza. Logan MCV to samochód niebywale użyteczny.
Cena tego samochodu zaczyna się już od 33900 złotych (wersja Access z silnikiem benzynowym) a kończy na 51900 (Laureate 1.5 dCi 90 KM FAP), to najtańszy tego typu samochód na rynku. Logan MCV rozmiarami odpowiada segmentowi kompaktów, tu nie ma specjalnie konkurencji. Najtańsza a dużo mniejsza Skoda Fabia Combi oznacza wydatek co najmniej 41900 zł a najtańszy diesel do niej o mocy 75 KM podnosi cenę do 52099 zł, przy czym w standardzie nie ma w zasadzie żadnego wyposażenia. Skoda Octavia III o porównywalnych wymiarach wnętrza to wydatek 72000 zł.
Więcej informacji znajdziecie w naszym pełnym teście, który ukaże się już za kilka dni – na razie samochód ma przed sobą trochę zadań do wykonania. Jedno jest pewne, jeśli ktoś szuka nowego auta, które ma przede wszystkim służyć do wygodnego przemieszczania się z jednego punktu do drugiego, z dużym bagażnikiem a przy tym ekonomicznego i ma ograniczone środki, to Dacia Logan MCV jest dobrym wyborem.
Najnowsze komentarze