– Warunki były trudne. Śnieg na drodze był dość miękki, z mnóstwem kolein, ale jeździło się bardzo fajnie. Oczywiście w Finlandii będzie nieco inna nawierzchnia, tam drogi są zdecydowanie twardsze, po śniegiem jest więcej lodu. Dlatego skupiliśmy się na poszukiwaniu odpowiedniej przyczepności: testowaliśmy nowe opony i zawieszenie.
W Finlandii wystartujemy po raz piąty, ale pierwszy raz samochodem S2000. Rajd Arktyczny, to świetne widowisko – niesamowicie szybkie, zaśnieżone trasy i ogromna konkurencja kierowców ze Skandynawii, którzy nie mają sobie równych na śniegu. W tym roku oprócz dawnej gwiazdy F1 Miki Hakinnena, wystartuje także mistrz świata F1 z 2007 roku Kimi Räikkönen. Co prawda, kierowcy z F1 nie robią oszałamiających wyników, bo jednak łatwiej jeździ się na torze, niż rajdówką po śniegu, ale walka z nimi to wielka frajda – powiedział Michał Sołowow.
– Po rocznej przerwie, wracamy do Finlandii. Dla nas to jeden z najfajnieszych rajdów w sezonie. Jak zawsze będzie duża konkurencja i dlatego przygotowujemy się dość mocno. Testowaliśmy kilka rzeczy, przede wszystkim nowe zawieszenie na śnieg i ustawienia dyfrów, kilka rodzajów sprężyn. Poza tym próbowaliśmy nowych zimowych opon Pirelli. Włoski producent dostarcza opony na Mistrzostwa Finlandii, dlatego w Arctic Rally wszyscy będą startować na „pirellkach”, a my do tej pory na nich nie jeździliśmy. Myślę, że udało nam się dobrać optymalne ustawienia Peugeota, choć warunki w Finlandii będą nieco inne. Ale mamy przewidziany jeden dzień testowy w Rovaniemi, więc ostatnich poprawek dokonamy na miejscu. Najważniejsze, że sporo pojeździliśmy po śniegu, to były nasze pierwsze zimowe testy w tym roku i zdążyłem już zatęsknić za siedzeniem w rajdówce – dodał Maciek Baran.
Arctic Lapland Rally zostanie rozegrany w dniach 23-25 stycznia 2009 roku.
Źródło: Cersanit Rally Team
Najnowsze komentarze