To tu powstają silniki elektryczne do DS3 e-Tense, Peugeot e-208 i Opla Corsy-e

0 873

W fabryce PSA w Trémery rusza właśnie masowa produkcja silników elektrycznych. Docelowo zakład ma wytwarzać prawie milion silników rocznie, dysponując zaledwie 400 pracownikami. Niewiarygodne?

To jest cena postępu, związanego z samochodami elektrycznymi. Produkcja jednostek napędowych jest dużo prostsza, tańsza i mniej energochłonna, niż tradycyjnych silników. Jest też dużo bardziej przyjazna dla środowiska. Falownik, wirnik, stojan i grube kable, przenoszące prąd o napięciu 400V to główne części składowe.

To właśnie tutaj powstają silniki elektryczne i zespoły hybrydowe dla wszystkich marek koncernu.

Silniki elektryczne do modeli

  • DS3 e-Tense,
  • Peugeot e-208,
  • Opel Corsa-e.

Zespoły hybrydowe do modeli:

  • DS7 e-Tense,
  • Peugeot 3008
  • Peugeot 508,
  • Opel Grandland X,
  • Citroën C5 Aircross.

Akumulatory do samochodów elektrycznych są z kolei produkowane w Trnavie na Słowacji. Tutaj kluczem jest logistyka – łańcuch dostaw obejmuje m.in. komponenty z Chin i Korei Południowej, bo w Europie na razie nie ma wystarczającej ilości dostawców. Elektryczne wersje pojazdów, będą produkowane na tych samych liniach i na tych samych platformach, co konwencjonalne samochody spalinowe. Do małych zostanie wykorzystana platforma CMP a do dużych EMP2. To ważne, bo dzisiaj ciężko przewidzieć, w jakim kierunku pójdzie przemysł samochodowy w przyszłości.

Dzisiaj jedno jest pewne – elektryczna rewolucja nadchodzi i zmieni branżę motoryzacyjną nie do poznania. Kolejnym krokiem będą samochody autonomiczne.

źródło: Le Monde

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o