Drugi sezon Dacia Duster Elf Cup, przygotowania i nowe plany.
Podczas uroczystego Zakończenia Sezonu Sportu Samochodowego 2017 zastępca dyrektora ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów obszaru East w firmie Renault Polska, Andrzej Gemra, wręczył kluczyki do nowej Dacii Duster zwycięzcy cyklu Dacia Duster Elf Cup 2017. Najlepszym kierowcą pierwszej edycji pucharu został Krzysztof Wicentowicz, pilotowany przez Bartłomieja Bobę.
Cykl Dacia Duster Elf Cup 2017 był rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Uczestnicy startowali w pięciu rundach, zbierając punkty w Dacia Duster Elf Cup i RPPST. Przez cały sezon wśród załóg Dacii dominowali Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba. Ich pozycja wielokrotnie była zagrożona, bo konkurencja także uzyskiwała dobre czasy i zdobywała doświadczenia z rajdu na rajd. Tytuł zdobywcy pucharu został rozstrzygnięty dopiero podczas ostatniej rundy. Ostatecznie drugie miejsce zdobył Jan Kozioł, a trzecia lokata przypadła Wojciechowi Furmanowi i Michałowi Augustyniakowi.
Co prawda od ostatniego rajdu minęło już sporo czasu, ale moje emocje jakoś nie potrafią opaść – komentuje Krzysztof Wicentowicz. – Każdy dzień to wspomnienia, analiza rajdu, decyzji i praktycznie każdego przejechanego z Bartkiem kilometra. Gala PZM uświadomiła mi, że sezon się zakończył i właśnie teraz jest najwyższa pora, żeby na poważnie zabrać się za przygotowania do kolejnego, sezonu w mojej ukochanej dyscyplinie. Zarówno serce, jak i rozsądek podpowiadają mi, by pozostać w pucharze Dacia Duster Elf Cup, który mam nadzieję urośnie do rangi Mistrzostw Polski, co byłoby dla mnie rozwojowe. Jeszcze z żadnym autem nie byłem tak emocjonalnie związany, jak z Dacią Duster, dlatego cieszę się, że dzięki wygranej od teraz będę mógł w nim spędzać czas nie tylko na OS-ach, ale też na co dzień. Wygrana w pucharze otworzyła mi także drzwi do ważniejszych wydarzeń w cross country. Organizatorzy Rajdu Dakar umożliwili mi obserwowanie tego maratonu od kuchni, więc już w styczniu wyruszam do Ameryki Południowej.
Koniec sezonu to dla nas czas przygotowań do następnej edycji Dacia Duster Elf Cup, co już jest oficjalnie potwierdzone – zapewnia Andrzej Gemra – Pierwszy sezon zawsze jest najtrudniejszy, musieliśmy zapewnić serwis i zaplecze logistyczne dla 10 samochodów. Tu świetnie spisały się firmy Overlimit i Hołowczyc Racing, które były odpowiedzialne za budowę i serwisowanie samochodów. Obecnie trwają prace nad nowym modelem Dacii Duster, który pojawi się w przyszłym sezonie. Technicznie będzie to podobny samochód, ale z kilkoma zmianami, które wprowadzimy także w egzemplarzach z 2017 roku. Jesteśmy w trakcie ustalania szczegółów regulaminu, bo pojawiło się wiele ciekawych pomysłów, łącznie z przystosowaniem Dacii do regulaminu RMPST/FIA grupy T2. Więcej informacji zdradzimy wkrótce, a tymczasem zapraszamy do naszego stoiska na Rajdzie Barbórka, gdzie będzie można porozmawiać z naszymi przedstawicielami.
Podczas uroczystej gali PZM został opublikowany projekt kalendarza RMPST i RPPST 2018. Jako pierwsza wystartuje Baja Drawsko 6-8 kwietnia, a w ostatni weekend miesiąca odbędzie się Baja Carpathia. W pierwszy weekend czerwca zaplanowano Rajd Safari. Rajd Polskie Safari zostanie rozegrany w ostatni weekend lipca. Druga część sezonu to: Baja Poland, Baja Pomorze oraz Baja Inter Cars.
Podczas Rajdu Barbórka (2 grudnia br.) w strefie serwisowej przy ulicy Karowej zostało zlokalizowane stoisko Dacia Duster Elf Cup, gdzie można było uzyskać dodatkowe informacje o projekcie i planach na rok 2018.
Klasyfikacja punktowa Dacia Duster Elf Cup 2017:
1. Krzysztof Wicentowicz/Bartłomiej Boba (77 pkt),
2. Jan Kozioł (60 pkt),
3. Wojciech Furman/Michał Augustyniak (55 pkt),
4. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek (54 pkt),
5. Magdalena Zając/Kazimierz Ruszel (47 pkt),
6. Tomasz Baranowski/ Grzegorz Konczak (38 pkt),
7. Michał Kidacki (10 pkt)
Dacia Duster Elf Cup 2017 rozgrywany był w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych (RPPST) z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigali się identycznymi samochodami, mając zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogąc korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi, przygotowane do grupy S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki tak skonstruowanemu regulaminowi, rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów finansowych. Sponsorem tytularnym pucharu była marka Elf, partnerem wspomagającym firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Pucharu Dacia Duster Elf Cup jest Renault Polska we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
www.daciadusterelfcup2017.pl
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze