MOTOR na okładce aktualnego numeru pokazał cztery samochody francuskie, ale dość tradycyjnie umieścił ich zdjęcia (dwa) na dole okładki. Sprawia to, że oglądając okładki pism w wielu punktach sprzedaży prasy zwyczajnie nie da się ich zauważyć. No chyba, że wyciągnie się pismo ze stojaka. Są jeszcze dwa inne zdjęcia, ale też w dolnej części okładki i w dodatku jedno z nich prezentuje samochód w ciemnym kolorze, co utrudnia jego identyfikację. Drugie przedstawia auto czerwone, ale początkowo nawet go nie dostrzegłem!
MOTOR nr 49 (3519) z 30.XI.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, C-Elysee, DS 4, 208, 308, 407, e-Traveller, RCZ, Laguna, Talisman, Zafira-e
Pierwsze wzmianki o francuskich samochodach pojawiają się tym razem w dziale Przyszłe premiery (margines strony 10.). Wspomniano tam Peugeoty 208 PSE, 308 oraz DS 4.
Peugeota e-Travellera i Opla Zafirę-e Life wspomniano w roli rywali dla opisanego na stronach 22-23 Mercedesa EQV 300.
O Renault Talismana pyta czytelnik, a MOTOR na stronie 30. odpowiada, że to ciekawy samochód, a krążące po Internecie złe opinie najczęściej dotyczą drobiazgów, które raczej mogą uprzykrzać życie, niż ograniczyć mobilność. Talisman, to dobry samochód!
Dopiero na stronach 36-37 MOTOR opublikował materiał, który faktycznie może nas zainteresować. To artykuł o najlepszych używanych Citroënach, jakie można mieć za ok. 30.000 zł. Przedstawiono sześć modeli: C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5 oraz C-Elysee. MOTOR wskazuje dwa modele, jako najciekawsze – C Picasso i C5. Za podaną kwotę da się kupić kilkuletniego Citroëna i jest duża szansa, że będzie to auto w naprawdę dobrym stanie.
Wśród „diesli na sportowo” (strony 38-41) pojawiły się trzy propozycje francuskie. To Peugeot 407 Coupe (był produkowany w latach 2005-2011), Peugeot RCZ (2010-2015) oraz Renault Laguna Coupe (2008-2015). Żadne z tych aut nie doczekało się następcy, a szkoda. I choć w wersjach z dieslami te auta może nie są wyjątkowymi sprinterami, to każdy z nich zostawi na światłach niejedno „zwykłe” auto. Wszak i 407-ka i Laguna miały trzylitrowe widlaste szóstki pod maską oferujące po ponad 240 KM.
Nowy Citroën C4 jest główną nagrodą w plebiscycie Auto Lider 2020, o czym MOTOR informuje na stronach 42-43 zapraszając do głosowania.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze