Przy zakupie samochodu wytrwałość bardzo się przydaje. Kiedy Artur zobaczył film z testu Peugeot 508 GT z silnikiem 2.2 HDi o mocy 204 KM postanowił, że to musi być właśnie ten model, w takiej samej wersji. Nie było łatwo, ale znalazł właściwy egzemplarz i po kilku latach posiadania modelu nie żałuje swojej decyzji.
Zanim Artur zdecydował się na zakup Peugeot 508 przez 7 lat jeździł 407-ką z silnikiem 2.0 HDi o mocy 136 KM. „Byłem bardzo zadowolony z tego samochodu i do dziś miło go wspominam, dlatego przesiadka na 508 była niemal oczywista” – powiedział. Od 2021 roku jest właścicielem Peugeot 508 w wersji GT z 2014 roku. Pod maską znajduje się silnik HDi o pojemności 2.2 litra, który generuje 204 KM mocy.
Czy zakup Peugeot 508 w wersji GT to przypadek?
Zanim zdecydowałem się na zakup zasięgnąłem opinii w internecie. Na Youtubie trafiłem na test Peugeot 508 2.2 HDi o mocy 204 KM w wersji GT i już wiedziałem, że muszę znaleźć identyczną, albo przynajmniej bardzo podobną sztukę. Nie wykluczałem innych wariantów, ale co GT, to GT ;) Przez długi czas nie mogłem znaleźć sensownego egzemplarza dlatego poważnie zacząłem zastanawiać się nad 508 2.0 HDi 163 KM. Po głowie chodziła mi nawet wersją SW mimo iż od początku byłem nastawiony na sedana.
Wreszcie znalazłem idealnie taki egzemplarz, jaki chciałem. Kiedy zobaczyłem ogłoszenie sprzedaży tego samochodu błyskawicznie podjąłem decyzję o wyjeździe. Chciałem jak najszybciej zobaczyć auto. Stan samochodu był bardzo dobry dlatego podjąłem decyzję o zakupie Z perspektywy czasu muszę przyznać, że była to trafna decyzja. Jestem bardzo zadowolony z zakupu 508.
Zobacz także: Używany Peugeot 508 2.0 BlueHDi po 51 tysiącach kilometrów. Zalety, wady, usterki
Jak oceniasz komfort jazdy i co było lepsze w 407-ce?
Sporo podróżuję swoją 508-ką (zarówno prywatnie, jak i służbowo) i nie mogę narzekać na brak komfortu. W 407 miałem welurową tapicerkę co sprawiało wrażenie większej wygody. Jednakże z perspektywy czasu, przebytych kilometrów jest to po prostu kwestia przyzwyczajenia
Czy Peugeot 508 ma swoje bolączki?
Trudno mi pisać o bolączkach tego modelu, ponieważ po prostu ich nie uświadczyłem. Peugeot 508 ( jak każdy debiutujący model, niezależnie od koncernu) miała swoje „choroby wieku dziecięcego”. Mój egzemplarz póki co ich nie ma. Być może dlatego, że pochodzi z ostatniego rocznika modelu przed liftingiem.
Czy jakbyś projektował ten model od nowa to chciałbyś coś poprawić?
Trudno powiedzieć… Jeśli miałbym zwrócić na coś uwagę, to po intensywnym deszczu woda znajdująca się na klapie niestety nie spływa w całości do zaprojektowanych odpływów i podczas otwierania klapy trafia częściowo do wnętrza bagażnika. Jeśli chodzi o całą resztę (silnik, skrzynia, zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy) to osobiście nie mam się do czego przyczepić. Jestem bardzo zadowolony zarówno z jazdy, jak i codziennego użytkowania 508
Ile km już przejechałeś? Jaki najdłuższy dystans?
Od momentu zakupu przejechałem moją 508-ką GT ok. 60 tys. km. Mieszkam obecnie pod Bydgoszczą, ale pochodzę ze Śląska i często odwiedzam tam moją rodzinę. W jedną stronę wychodzi ok. 480 km. Poza tym bardzo lubię podróżować i zwiedzać ciekawe miejsca stąd też sporo jeżdżę po Polsce zarówno prywatnie jak i służbowo. Najdłuższą jednodniową podróż, jaką odbyłem 508 to trasa: Bydgoszcz-Rzeszów-Warszawa. Łącznie pokonałem wtedy jakieś 1.400 km. Poza tym lubię od czasu do czasu zorganizować sobie drobny wypad nad Bałtyk, czy na Mazury. Jeśli chodzi o zagraniczne wyjazdy to zdecydowanie najdłuższą trasą była podróż do Danii. Ale z bliższych destynacji były też Czechy i Słowacja. Krótko mówiąc użytkuję auto zgodnie z jego przeznaczeniem
Jak sprawdza się w trasie i jakie jest spalanie?
W trasie Peugeot 508 sprawdza się bardzo dobrze. Niezależnie o tego, czy są to drogi krajowe, autostrady czy większe miasta. Pomimo iż mój egzemplarz posiada automatyczną skrzynię biegów oraz koła R18, spalanie nie rujnuje portfela. Jednocześnie 2.2 HDi zapewnia zadowalającą dynamikę. Podczas jazdy drogami krajowymi można śmiało zejść do 6,5-7 l/100 km. W większych miastach spalanie nigdy nie przekroczyło 8,5l/100 km. Wiem co mówię, ponieważ sprawdzałem zużycie paliwa w godzinach szczytu w Warszawie
Jeśli ktoś planuje kupić używanego Peugeot 508, to na co powinien zwrócić uwagę?
Osoby zainteresowane zakupem 508 powinny kierować się głównie stanem danego egzemplarza. Niestety często wyznacznikiem jest cena lub też przebieg, co jest moim zdaniem może okazać się błędnym rozumowaniem. Z jednej strony zdarzają się ogłoszenia z mocno zawyżoną ceną za dany egzemplarz… Z drugiej strony, na różnych grupach dotyczących 508 pojawiają się ostatnio posty zainteresowanych zakupem. Niestety wymagania (silnik, wyposażenie, przebieg) nie idą w parze z założonym budżetem… Nie twierdzę, że znalezienie wymarzonego egzemplarza z dobrym stosunkiem jakości do ceny nie jest możliwe, ale osobiście unikałbym tzw. „okazji”. Ważna jest historia serwisowa (niekoniecznie taka z ASO).
Zobacz także: Peugeot 508 PSE SW kontra Volkswagen Arteon R Shooting Brake. Kto został zwycięzcą?
Podsumowując moim zdaniem 508 to bardzo przyjemny w użytkowaniu przedstawiciel klasy średniej U mnie godnie zstąpił model 407. Myślę, że przede mną jeszcze sporo kilometrów spędzonych w tym modelu. Myślę, że biorąc pod uwagę gamę silników i wersji wyposażenia- każdy znajdzie coś dla siebie
Najnowsze komentarze