Peugeot 508 PSE SW stanął w szranki z Volkswagenem Arteonem R. Oba samochody w wersji kombi konkurowały o względy redaktorów brytyjskiego magazynu Piston Heads, ale zwycięzca mógł być tylko jeden. Które auto wygrało?
Zacznijmy od specyfikacji. Peugeot 508 PSE SW ma systemową moc 360 KM i napęd na wszystkie koła a do setki przyspiesza w 5,2 sekundy. Swoją zawdzięcza napędowi hybrydowemu, posiada benzynową jednostką 1.6 wspomaganą dwoma silnikami elektrycznymi. Całość współpracuje z 8-biegową skrzynią EAT8. Z kolei pood maską Volkswagena Arteona znajduje się benzynowy silnik 2.0 o mocy 320 KM, który rozpędza auto do setki w 4,9 sekundy.
A oto fragmenty recenzji:
„Są to dwa fantastycznie wyglądające pojazdy. Oto para rzekomo zwykłych aut kombi, które są naprawdę stylowe w każdym kontekście. Gdybyś miał którykolwiek z nich przed domem, podziwiając, jak efektowna maszyna przewozi Twoją rodzinę, byłbyś bardzo dumny. Nowy motyw świateł Peugeota prezentuje się świetnie zarówno z przodu, jak i z tyłu, 20-calowe koła pięknie wypełniają nadkola, kontrastowe akcenty dobrze uzupełniają wygląd, a spojlery, które mogłyby psuć efekt, są dyskretne i eleganckie. Długi, niski i szczupły Peugeot przypomina o tym, że koncern potrafi robić kombi.”
„Wnętrze Peugeot 508 jest prawdziwą perełką, częściowo dlatego, że to coś innego, a częściowo, że jest po prostu bardzo dobre. Każdy materiał jest solidny i drogi, przyciski znajdują się tam, gdzie są pożądane, a ekrany mają wyraźne wyświetlacze. Konsola środkowa ze schowkiem pod spodem to piękne rozwiązanie.” chwalą lwa redaktorzy. Narzekają za to na zakres regulacji kierownicy (?). O wnętrzu Volkswagena piszą zaś, że jest takie, jakie można się spodziewać. Nuda, panie.
Zobacz: Wiadomości na temat Peugeot. Codziennie nowe, ciekawe, aktualne
„Arteon prowadzi się poprawnie choć nieco zdystansowanie. Podobnie jak w przypadku wielu pochodnych tego układu napędowego i podwozia, trudno tu coś zarzucić, choć szkoda, że nie można poczuć odrobiny większego zaangażowania. Peugeot, ze swoim większym rozstawem kół i ujemnym pochyleniem w porównaniu do standardowego samochodu, zapewnia odpowiednią masę i wyczucie kierownicy oraz przewidywalne zachowanie przodu, co jest bardzo pożądane i brakuje tego w Volkswagenie.” – piszą autorzy testu.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot, w tym 508 PSE
„Za kierownicą Peugeot 508 PSE można faktycznie czerpać wiele przyjemności, ma się poczucie, że nazwa faktycznie oznacza to, co mówi, a nie jest tylko plakietką z mocnymi kolorami akcentującymi. Mimo większego ciężaru dodatkowych silników i akumulatora, jadąc nie czuje się tego. Dużą zaletą 508 jest imponująca, budząca zaufanie kontrola. Zakręty pokonuje pewnie, masa wydaje się być dobrze kontrolowana a samochód sprawia wrażenie, że przód i tył są opanowane. Poczucie połączenia kierowcy z układem kierowniczym sprawia, że jest się on on bardziej precyzyjny niż w VW, ale nie bardziej ostry, jakby kierowca miał nieco więcej do powiedzenia, nawet przy dużych prędkościach.” – czytamy w artykule.
„Porównanie wygrywa Peugeot 508 PSE i to nie tylko z powodu znacznie niższej ceny. Ten sportowy Peugeot, który jest naprawdę dobry w prowadzeniu.” – podsumowują redaktorzy Piston Heads.
Skonfiguruj swojego Peugeot 508 SW teraz
Najnowsze komentarze